انواع دوربین مدار بسته + کاربرد آنها مجله آچاره

کسانی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت می کنند نیز ممکن است این گزینه را انتخاب کنند، زیرا دوربین در دما های مختلف مقاوم است. در دوربین‌های دید در شب تمامی رنگ‌ها به صورت واضح نمایش داده نمی‌شود و معمولا به رنگ سبز تیره نمایش داده می‌شوند که چشم انسان به آن حساسیت بیشتری دارد. همچنین این نوع دوربین بسیار آسان نصب می‌شود و در محیط‌های کوچک نیز قابلیت نصب را دارند. همان‌طور که اشاره شد دوربین‌های بالت اغلب در محیط‌های بیرونی و فضای باز استفاده می‌شود و از IP66 و IP67 پشتیبانی می‌کنند. این نوع دوربین‌ها معمولاً بر روی دیوارها نصب می‌شوند البته زیر سقف هم می‌توان از آنها استفاده کرد و طریقه نصب و راه اندازی آسان‌تری نسبت به دیگر دوربین‌ها دارند. افرادی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت می‌کنند نیز ممکن است به دلیل قابلیت اطمینان دوربین در دمای شدید‌، این گزینه را انتخاب کنند.

تحت شبکه IP

برای سامانه‌های کنترل ترافیک، سیستم‌های حراست، و کنترل ورودی خروجی‌ها مناسب می‌باشند. اکثر آنها دارای سنسور حرکتی و خروجی برای پورت آلارم دستگاه ضبط می‌باشند. انواع دوربین بسیار کوچک با arya-cctv.ir سایزهای ریز که با نام دوربین ریز، مینی دوربین و نانو دوربین هم شناخته می‌شوند. یکی از عوامل منفی در مورد این نوع دوربین‌ها، این است که آنها معمولاً دارای دوربین‌های مادون‌قرمز نیستند.

  • از این رو ایده آل ترین گزینه برای کسانی که نیازمند ضبط در شرایط بسیار تاریک در شب هستند ( به عنوان مثال بانک ها ، مزارع و کارخانه های تولیدی ) ، محسوب می شود.
  • شروع فعالیت برند هایک ویژن در زمینه تجهیزات امنیتی مانند دوربین مداربسته، دوربین های آنالوگ بوده است؛ اما امروز در زمینه دوربین های تحت شبکه نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.
  • دوربین های بیرونی در معرض رطوبت، باد، گرد و غبار و سایر عوامل مخرب هستند.
  • تکنولوژی های مدرن مثل HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP مشکل کیفیت پایین تصویر را که در دوربین های مداربسته قدیمی وجود داشته را حل کرده است.
  • دوربین دام جزو پرکاربرد ترین دوربین مداربسته داخلی به حساب می آید، اما پیش از خرید لازم است تا با کاربرد، مشخصات و انواع آن آشنا شوید.
همچنین، برای اتصال دوربین به دستگاه از یک کابل کواکسیال بهره می برند. قیمت پایین و مقرون به صرفه و سهولت در نصب و راه اندازی، از دیگر ویژگی های دوربین مداربسته نوع آنالوگ محسوب می شود. بنابراین این سیستم دوربین مداربسته، ایده آل برای محیط‌های کاری است که نیاز به نظارت شبانه‌روزی دوربین مداربسته در محیط‌های بیرونی با شرایط نوری متفاوت دارند. این دوربین در محیط‌های خرده‌فروشی بزرگ بسیار محبوب است و به‌عنوان بهترین دوربین مداربسته برای اماکن تجاری که چیز ارزشمندی برای محافظت دارد، در نظر گرفته می‌شود. برای سرویس نصب دوربین مدار بسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

دستگاه ذخیره ساز تصاویر دوربین آنالوگ داهوا Dahua XVR5104HS-S2

دوربین مداربسته سری بولت به دلیل ظاهری که دارند، با نام گلوله یا همان بولت به شهرت رسیده‌اند. همچنین جالب است بدانید که مدل‌های بولت برد تصویر برداری زیادی دارند. به همین دلیل برای نصب در فضای باز مانند ورزشگاه‌ها، محوطه هتل‌ها، ایستگاه‌های مسافربری و سایر مکان‌های بزرگ مناسب هستند. شرکت‌های سازنده نیز بدنه این دوربین‌های بولت را معمولا از فلز و با قابلیت‌هایی مانند ضد آب و رطوبت می‌سازند تا دوربین در این فضاها بدون مشکل کار کند. امروزه با توسعه و رشد جمعیت نیاز به نظارت بر روی کارمندان، کسب و کارها، مراکز نظامی، بانک ها و غیره روز به روز بیشتر شده است.

همانطور که گفتیم این تقسیم بندی از نظر انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری است. دوربین های مداربسته دید در شب از نظر ظاهر کلی شامل دو نوع بولت و دام هستند. اما چیزی که باعث تفاوت ظاهری آن ها می شود، وجود چراغ های IR LED در آن ها است. در این دوربین ها، چراغ هایی به صورت مدور دور تا دور لنز را احاطه کرده اند.

دوربین مداربسته برایتون مدل UVC74B17