انواع دوربین مداربسته کدامند؟ ماد طلایی وارد کننده دوربین داهوا و هایک ویژن | arya-cctv

برای خرید دوربین مدار بسته بهتر است به سراغ برندهای شناخته شده و مطرح بروید تا از کیفیت محصول مطمئن شوید. برندهایی مانند اپلینکس، داهوا، هایک ویژن، اسفیورد و … از جمله مجله خبری دوربین مداربسته آریا برندهای معروف و شناخته شده جهانی هستند. دوربین‌هایی که توسط برندهای ناشناس تولید می‌شوند شاید قیمت بسیار ارزان‌تری داشته باشند اما از نظر کیفیت قابل اطمینان نیستند.

دوربین لامپی چرخشی v380 مدل Q16S

برای مشاهده لیست کامل بیش از هشتاد دوره آموزشی به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید. کنترل کیفیت از دیگر مزایایی است که با استفاده از دوربین ها مدار بسته امکان پذیر می باشد و این پیشرفت و توسعه در تکنولوژی باعث می شود تا فرآیندها به صورت دقیق تری کنترل شده و محصولاتی با کیفیت بالاتر تولید گردد. نوسانات برق شهری و همچنین نویزهای الکترومغناطیسی می توانند بر روی ایجاد نویز در این دوربین ها تاثیر بسیاری گذاشته و کیفیت تصویر را کاهش دهند. با دوربین های روز و شب امکان ضبط تصاویر هم در روشنایی و هم تاریکی وجود دارد. این دوربین ها به صورت 24 ساعته تصاویر رنگی در روز و سیاه و سفید در شب را ضبط میکنند.

از طرفی تولید محصولات جدید توسط سازندگان سیستم امنیتی سبب شده تا احتمال وقوع جرائم کاهش یابد. امیدوار هستیم با مطالعه این مقاله از رادیس متوجه تفاوت میان دوربین‌های آنالوگ شده باشید. تکنولوژی HD_CVI در دوربین‌های مداربسته آنالوگ مخفف عبارت High Definition Composite Video Interface هستند.

http://66toolkit.ir

در سایر دوربین های مداربسته امکان قرار دادن لنز دیگر بر روی دستگاه وجود نداشته و این قابلیت مختص دوربین های صنعتی می باشد. لنز فیکس یکی از نمونه های دوربین مدار بسته است که از لحاظ لنز با دیگر دوربین های مدار بسته تفاوت دارد. زاویه دید این دوربین به انواع مختلفی مثل ۲،۴،۶،۸ و ۱۲ میلیمتری و غیره تقسیم بندی می شود. معیار دیگری که می توانیم برای دسته بندی دوربین های مداربسته ارائه کنیم لنز دوربین است. دوربین ها از نظر لنز به دو دسته عمده لنز ثابت یا Fixed و لنز متغیر یا Varifocal تقسیم می شوند. این مشخصه را در دیتا شیت دوربین به صورت یک عدد همراه با mm (میلی متر) و عبارت Fixed یا Varifocal مشاهده خواهید کرد.

  • مزیت این دوربین ها نداشتن نقطه کور است و تمامی فضا را تحت پوشش قرار می دهند.
  • دوربین‌های اسپیددام می‌توانند از سیستم‌های آنالوگ یا تحت شبکه برخوردار باشند اما در واقع مهمترین ویژگی دوربین‌های اسپیددام چرخش به چپ و راست تا 360 درجه و 180 درجه به سمت بالا و پایین است.
  • در شکل زیر نمونه ای از تابلوی اعلام نظارت توسط دوربین مداربسته را می بینید.
  • امروزه بسیاری از ماموران پلیس در سرتاسر دنیا از جمله کشورمان ایران بر روی لباس های خود از دوربین مداربسته کوچک بر روی جلیقه هایشان استفاده می کنند تا از مجرمین در هنگام وقوع جرم مدرک قضائی داشته باشند.
مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال وجود دارد قیمت آن است. مسلما قیمت یکی از عامل‌های تعیین کننده قابلیت و ویژگی‌های دوربین مداربسته است. برای دسترسی و کنترل دوربین های اسپید دام می توان از یک کامپیوتر استفاده کرد و با نرم افزار جانبی تمامی امکانات دوربین را به کار گرفت.

دوربین مخفی