انواع دوربین مداربسته کدامند؟ ماد طلایی وارد کننده دوربین داهوا و هایک ویژن | arya-cctv

برای نصب در لابی و پارکینگ می‌توانید از دوربین‌های ساده آنالوگ استفاده کنید که قیمت مناسب‌تری هم دارند. برخی از دوربین‌ها تصاویر را روی گوشی همراه شما نمایش می‌دهند و به این صورت می‌توانید به طور ۲۴ ساعته محیط را زیر نظر بگیرید. هر نوع کاربری، دوربین مدار بسته ای مخصوص به خود دارد و با توجه به نوع نیاز باید دوربینی متناسب را تهیه کرد. در بخش اول قصد داریم انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر را معرفی کنیم تا متوجه شوید هر کدام از دوربین های مداربسته متناسب با چه مکان و چه نوع نیازی است. دوربین های مداربسته که به اختصار به آن CCTV گفته می شود به دوربین هایی می گویند که به منظور نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

طلا و جواهر فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای و سایر فروشگاه های بزرگ می توانند اقدام به نصب انواع دوربین مدار بسته نموده و به امنیت محل کار خود کمک بسیاری نمایند. از مزایای دوربین های مدار بسته دام می توان به طراحی منحصر به فرد آن که منطبق با محیط اطراف است اشاره کرد. این دوربین ها با قابلیت چرخشی که دارند امکان مشاهده زوایای گسترده ای را فراهم می کند و می توان از آنها در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده داد. اما از معایب دوربین های مدار بسته دام می توان به برد کمتر آنها نسبت به دوربین های دیگر اشاره کرد. روند نصب آنها نیز به نسبت سایر دوربین ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار بوده و قرارگیری مجدد آنها نسبتا مشکل می باشد. دوربین های مداربسته دام در نسخه های کوچک و میکرو نیز برای استقرار گسسته در دسترس می باشند و در انواع خانه ها متناسب با سبک های مختلف معماری موجود هستند.

http://66toolkit.ir

اما دوربین های مداربسته این توانایی را ندارند و اغلب در تشخیص گرید رنگ سفید دچار مشکل می شوند و در بسیاری از مواقع نیز آن را در غالب رنگ های دیگر اعم از سبز، نارنجی و آبی نمایش می دهند. این مساله باعث می شد که تا حدود ۳۰ درصد از کارائی دوربین مداربسته پاناسونیک از بین برود و از طرفی روشن کردن محیط در بعضی از مکان ها به دلایل حفاظتی همیشه مقدور نیست و یا بسیار هزینه بر است . نورپردازی دوربین های مداربسته پاناسونیک در گذشته نه چندان دور، از اهمیت زیادی برخوردار بود و با ورود پروژکتور های مادون قرمز ، و یا مجله خبری دوربین مداربسته آریا دوربین هایی که دارای ” ال ای دی ” مادون قرمز بودند ، این مشکل تا حدودی حل شد . اگر نظارت و کنترل محلی شبیه حیاط خانه، مدرسه، وغیره را بر عهده دارید، که می­خواهید هشدارها زمانی فعال شود که کسی از روی دیوار وارد خانه می­شود، استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ کارآمد نخواهد بود. شما می­خواهید گذر افراد از روی دیوار مشخص شود، اما همانطور که در تصویر مشاهده می­کنید، اگر از قابلیت تشخیص نفوذ Intrusion Detection استفاده کنید ممکن است رفت و آمد افراد در داخل حیاط یا محوطه­ی مورد نظر هم باعث فعالیت هشدارها شوند.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

سرقت، خسارت های مالی و پرونده های ناعادلانه، همگی می‌توانند میلیون ها یا میلیاردها تومان هزینه به بار آورند و باعث اختلافات عمده ای شوند. بنابراین با توجه به نوع کسب و کار شما همه این عوامل در هنگام تعیین بودجه جهت انتخاب سیستم نظارت تصویری و امنیتی بسیار مهم است. انتظاری که از کیفیت تصاویر دوربین مداربسته دارید را پیش از خرید مشخص کنید. بعد از آن می توانید انتخاب خود را با مشورت کارشناسان این حوزه به درستی انجام دهید و در صورت حضور در مراکز رسمی فروش کیفیت تصویر را تست کنید. معمولاً در فضاهای مسقف مانند منزل، شرکت، دفتر کار و… از دوربین های مداربسته دام و چشم ماهی و در فضاهای خارجی و باز با توجه به نوع استفاده، از دوربین های مداربسته بولت و اسپید دام استفاده می‌شود. از جمله مهمترین کاربرد های دوربین مداربسته مربوط به اماکن تجاری و اداری است.

  • از نظر نوع فیلمبرداری دقیقا مانند دوربین های 360 تصاویر را ضبط می کنند.
  • این دوربین به صورت استوانه ای بلند است و در موقعیت‌های مختلفی قابل نصب است.
  • و می‌تواند داده‌ها را به صورت دیجیتال از طریق شبکه اینترنت به هر جا که باشید ارسال کند.
  • این دوربین دارای ظاهری شکیل با اندازه کوچک و قابل نصب در هر مکانی سرپوشیده‌ای است و با قابلیت دید در شب و پشتیبانی از کارت حافظه تا 32 گیگابایت و امکان مکالمه دو طرفه بهترین گزینه برای استفاده در منزل، دفتر کار و فروشگاه می‌باشد.
  • امروزه استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان‌های امنیتی تبدیل شده.
  • از این تجهیزات در منازل، ویلاها، باغ‌ها، مجتمع‌های مسکونی، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، دفاتر کار و کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود.

در این کاربری ها نمی توان از دوربین های مداربسته معمولی استفاده کرد، زیرا بدنه دوربین ها باید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت مداوم، نمک و… مقاوم باشد. برخی از برندهای مطرح دارای دوربین مدار بسته ضد خوردگی و زیر آب هستند. در صورت بروز یک حادثه مانند آتش سوزی یا سرقت، کارشناسان شرکت های بیمه بدون تحقیق و مشاهده های میدانی، با شما برای پرداخت خسارت همکاری نخواهند کرد.

دستگاه DVR (AHD) مدل T200