امنیت سایبری، ابر، C++ یا خلاقیت؟ اینها مهارت هایی هستند که در سال 2023 بیشترین تقاضا را خواهند داشت


همکاران زن و مرد در حال صحبت با یکدیگر در دفتر با یادداشت های پستی روی دیوار شیشه ای روبروی خود

گتی ایماژ

تقاضا برای مهارت های دیجیتال در سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با توجه به اینکه شرکت های بیشتری برای نوآوری و آینده نگری کسب و کار خود به فناوری تکیه می کنند، مجموعه استعدادهای نرم افزاری موجود که قادر به دستیابی به این اهداف هستند، همچنان در حال کاهش است.

در حالی که این چالش‌های استخدامی قابل توجهی را برای شرکت‌ها ایجاد کرده است، متخصصان فن‌آوری ماهر خود را در موقعیت بسیار مطلوبی در زمینه فرصت‌های شغلی و قدرت مذاکره می‌بینند.

با نگاه کردن به سال 2023، تصویر تقریباً یکسان است. در حالی که خطر رکود باعث می‌شود شرکت‌های بیشتری برای کاهش هزینه‌ها یا «بهینه‌سازی» استخدام را کند یا متوقف کنند، تأثیر آن بر استخدام فناوری نسبتاً کم خواهد بود. در واقع، حتی در یک رکود اقتصادی، فناوری (حداقل در حال حاضر) مکانی کاملاً امن برای بودن باقی می‌ماند.

یکی از بخش هایی که برای استعدادها فریاد می زند، امنیت سایبری است. مطابق با گزارش امنیت سایبری اتاق هیئت مدیره 2022 Secureworksتعداد مشاغل باز امنیت سایبری در سرتاسر جهان بین سال‌های 2013 تا 2021 350 درصد رشد داشته و از 1 میلیون به 3.5 میلیون شغل رسیده است.

سایمون هپبورن، مدیر عامل شورای امنیت سایبری بریتانیا، می‌گوید که تقاضا برای مهارت‌های امنیت سایبری در بریتانیا به‌ویژه برجسته است و تخمین زده می‌شود که در حال حاضر 14100 نقش خالی مانده است.

به گفته هپبورن، حتی با وجود تهدید رکود اقتصادی که بر ذهن رهبران تجاری سنگینی می کند، کارکنان ماهر امنیت فناوری اطلاعات چیزی هستند که کارفرمایان نمی توانند در سال 2023 از آن صرف نظر کنند. هپبورن به ZDNET می گوید: اختلال عملکرد، از دست دادن درآمد و آسیب قابل توجه به اعتبار.

اینها خطراتی نیستند که سازمان‌ها بخواهند زمانی که در حال مقابله با چالش‌های دوگانه تورم افسارگسیخته و رکود اقتصادی هستند، متحمل شوند.

چیزی که کاملاً روشن شده است این است که فناوری به تنهایی نمی تواند مشکل را حل کند.

ببینید: تیم های امنیت سایبری در حال رسیدن به نقطه شکست خود هستند. همه ما باید نگران باشیم

دیوید مهدی، مشاور CSO و CISO در ارائه‌دهنده شناسایی دیجیتال Setigo، می‌گوید شرکت‌ها به رهبران امنیتی نیاز دارند که بتوانند آگاهی از امنیت سایبری را در تفکر جمعی سازمان تقویت کنند. مهدی به ZDNET می‌گوید: «شما می‌توانید کارکنان خود را با جدیدترین فایروال‌ها و نرم‌افزارهای ضد ویروس محاصره کنید، اما تنها زمانی که به آن‌ها یاد می‌دهید چگونه هویت آنلاین خود را در محل کار ایمن نگه دارند، می‌توانید یک چارچوب امنیت سایبری قوی ایجاد کنید».

دورانی که کارمندان می‌توانند به سادگی از نام خانوادگی مادرشان به عنوان رمز عبور استفاده کنند، با چند عدد و کاراکتر خاص در انتهای آن نوشته شده است، گذشته است. مهدی می افزاید: «بهترین فناوری امنیتی اگر به طور مداوم خود را آموزش ندهید، آن را کاهش نمی دهد.

“توانایی محافظت از خود در سطح فردی یک مهارت بسیار مهم است.”

تماس با همه کدگذاران

کدگذاری همچنین شاهد تقاضای مداوم و شدید در سال 2023 و پس از آن خواهد بود.

مطابق با گزارش اخیر رندستادآگهی‌های شغلی برای مهندسان داده بین سال‌های 2018 تا 2021 116 درصد افزایش یافت، در حالی که آگهی‌های مربوط به دانشمندان علوم کامپیوتر 72 درصد افزایش یافت. راهنمای حقوق رابرت هاف 2023 همچنین تقاضای ثابتی برای توسعه دهندگان، به ویژه آنهایی که دانش C#، C++، Angular، Node.js، AWS، Google Cloud Platform و Azure دارند، شناسایی کرد.

کریستین مینه، رئیس استعدادهای استخدام کننده فناوری hackajob، می‌گوید C# و Java ثابت کرده‌اند که یکی از محبوب‌ترین مهارت‌ها در پلتفرم hackajob هستند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط hackajob در سپتامبر 2022، برنامه‌نویسان جاوا بالاترین نسبت مشاغل را به خود اختصاص دادند و 15.8 درصد از استخدام‌های بازار را در سال‌های 2021-2022 به خود اختصاص دادند. پس از آن توسعه دهندگان C# (15.3٪)، متخصصان DevOps (10.8٪)، برنامه نویسان جاوا اسکریپت (10.6٪) و تکنسین های تضمین کیفیت، که 8.9٪ از مشاغل صنعت را تشکیل می دهند، قرار گرفتند.

Minea به ZDNET می‌گوید: «با نگاهی به آمار خود در دو سال گذشته، محبوب‌ترین نقش‌های فناوری که نامزدها را در آن قرار داده‌ایم جاوا و سی شارپ هستند و پیش‌بینی می‌کنیم که این روند در سال 2023 ادامه یابد.

“جالب است که ما شاهد بسیاری از توسعه دهندگان باطن هستیم که Golang را در رزومه خود دارند — نه به عنوان یک مهارت تجاری، بلکه چیزی که در اوقات فراغت خود یاد می گیرند. ما انتظار داریم که این یک اثر گلوله برفی داشته باشد و آن را صرفاً از یک علاقه تبدیل کند. یک مهارت ضروری است و به احتمال زیاد در چند سال آینده محبوبیت آن افزایش خواهد یافت.”

نقش‌های توسعه‌دهنده نیز همچنان برخی از پردرآمدترین‌ها هستند: آمار از اخیر hackajob مانیتور بازارکه استعدادهای فناوری و روند استخدام در 12 ماه گذشته را تجزیه و تحلیل کرد، دریافت که دستمزد اولیه برای مهندسان نرم افزار 64 درصد بالاتر از میانگین ملی بریتانیا است.

Minea می‌افزاید: “برای کارگران باتجربه‌تر فناوری، حقوق‌های شش رقمی، با پاداش‌ها و سهام در بالا، امری عادی است. همچنین به این معنی است که نامزدها اغلب می‌توانند با اطمینان از فرصت شغلی دور شوند، اگر حقوق مطابق انتظارات نباشد.”

در ارتباط با مهارت‌های مربوط به ابر، توسعه‌دهندگان می‌توانند با تسلط بر فرآیندهای تحویل نرم‌افزار مدرن، به‌ویژه DevOps، خود را در برابر رکود مقاوم کنند.

جان اسمیت، مدیر ارشد فناوری Veracode می‌گوید: «از آنجایی که DevOps برای سرعت بخشیدن به مسیر ارزش‌گذاری سازمان‌ها با نرم‌افزار، محوری است، توسعه مهارت‌های مدیریتی و درک واقعی عملیات در محل کار، تضمین می‌کند که توسعه‌دهندگان از رقبا جلوتر هستند».

با تسلط بر فرآیندهای تحویل نرم افزار مدرن، توسعه دهندگان قادر خواهند بود نشان دهند که چگونه می توانند ارزش افزوده داشته باشند و به طور مستقیم به چالش های تجاری رسیدگی کنند.

نوع جدیدی از توسعه دهنده نرم افزار؟

همانطور که مقیاس و رشد توسعه نرم افزار شتاب می گیرد، و با پیشرفت های مداوم هوش مصنوعی در برنامه نویسی و مهندسی، الزامات نقش توسعه نرم افزار نیز تغییر خواهد کرد.

استورمی پیترز، معاون انجمن‌ها در GitHub می‌گوید: «AI/ML دنیای برنامه‌نویسی را مانند ماشین‌حساب تغییر می‌دهد و رایانه نیز دنیا را تغییر داد. “این پیشرفت های تکنولوژیکی از بسیاری از کارهای پیش پا افتاده و غرغروی مراقبت می کنند که زمانی توسعه دهندگان مجبور بودند تمام وقت خود را به آن اختصاص دهند. توسعه اکنون متفاوت به نظر می رسد.”

ببینید: آینده وب به نوع دیگری از توسعه دهنده نرم افزار نیاز دارد

پیترز می‌گوید این پیشرفت‌ها زمان را برای تمرکز بیشتر بر حل مسائل مهم و تصویر بزرگ‌تر آزاد کرده است. با ورود به سال 2023 و توسعه نرم افزار در قلب استراتژی های تجاری، حل مسئله، تفکر انتقادی و سایر مهارت های انسانی یکپارچه خواهند بود. «در حالی که فناوری‌های نوظهور به طور فزاینده‌ای آنها را قادر می‌سازد تا در جریان باقی بمانند و مشکلات چالش برانگیز را حل کنند، ویژگی‌های فنی در توانایی برنامه‌نویسی، مهندسی و توسعه کد از طریق درک سطح بالایی از هوش مصنوعی، DevOps و زبان‌های برنامه‌نویسی نیز اهمیت محوری خواهند داشت. به این رشته،” او اضافه می کند.

در واقع، Sander van’t Noordende، مدیر عامل Randstad، می‌گوید که رشد سریع هوش مصنوعی و سایر نوآوری‌های فنی نه تنها نحوه کار افراد را تغییر می‌دهد، بلکه «مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت در اقتصاد دیجیتال» را نیز تغییر می‌دهد – از جمله مهارت‌هایی که فقط ذاتی هستند. به انسان ها

نوردنده به ZDNET می‌گوید: «تقاضا برای افرادی که دانش یادگیری ماشین، علم داده، تجسم داده‌ها و مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی دارند سریع‌تر از تقاضا برای مهارت‌های متوسط ​​در بخش‌ها گسترش می‌یابد.

“ویژگی‌های انسانی که ما را از ماشین‌ها متمایز می‌کند – مانند همدلی و خلاقیت – در بازار کار و استعدادها بسیار مهم هستند و کارفرمایان باید آنها را در کنار مهارت‌های فنی در اولویت قرار دهند.”

چالش برای رهبری

رهبری همچنین کلید حفظ ثبات رشد در 12 ماه آینده خواهد بود، به ویژه چالش های استخدام، حفظ و ارتقاء مهارت همچنان بر کسب و کار تأثیر می گذارد.

Melina Masnatta، مدیر جهانی Learning & DEI در Globant، معتقد است که سرمایه‌گذاری زمان و منابع برای مهارت‌های مدیریت و متنوع‌سازی رهبری «یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هم شرکت‌ها و هم افراد باید در حال حاضر انجام دهند».

به طور خاص، Masnatta می گوید که رهبران مسئول ارائه ساختار و منابع برای توسعه مجموعه مهارت ها در بین تیم ها و مدیریت موثر ارتقاء مهارت در سراسر سازمان خواهند بود. مسناتا به ZDNET می‌گوید: «مسئولیت رهبر این است که تیم‌های خود را اغلب از راه دور درگیر و توانمند کند.

“محیط های کاری با عملکرد بالا توسط ایمنی روانی بالا در تیم ها هدایت می شود. رهبران آینده و حال با چالش تقویت این ایمنی روانی از راه دور روبرو هستند.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/cybersecurity-cloud-c-or-creativity-these-are-the-skills-that-will-be-most-in-demand-in-2023/#ftag=RSSbaffb68