اعلامیه های اپل: من حوصله ام سر رفته و این شگفت انگیز است


آیفون 14 پرو چهار عکس در حال مقایسه زوم

تصویر: اپل

حوصله ام سر رفته. چطور ممکنه؟ جدی میگم. اپل امروز سرویس ماهواره ای اضطراری را اعلام کرد اپل واچ که همچنین یک کامپیوتر غواصی است، آیفون با سنسور 48 مگاپیکسلی و نمایشگر همیشه روشن و نسل دوم AirPods Pro که ظاهراً دو برابر صدای بیشتری را از بین می برد (اما احتمالاً هنوز صدای یاپ توله سگ من را قطع نمی کند).

با این حال، حوصله ام سر رفته است. هیچ کدام از اینها غیرمنتظره نیست. هیچ کدام از اینها دنیای من را تکان نمی دهد. به نظر می رسد که هیچ یک از اینها غیرممکن های ممکن شده باشد.

اعتراف کن. شما هم فقط کمی حوصله دارید. و آره این شگفت انگیز است. پس از مروری بر اعلانات، علت آن را بررسی خواهیم کرد.

خلاصه اطلاعیه سریع

بیایید به طور خلاصه آنچه را که اعلام شده است بررسی کنیم. دیگران در اینجا در ZDNET جزئیات رویداد Apple Far Out را با عمق بیشتری پوشش می دهند. من فقط می خواهم اینها را لمس کنم تا کمی دیدگاه به ما بدهم.

اپل از سری آیفون 14 رونمایی کرد اپل واچ سری 8 و فوق العادهو نسل دوم AirPods Pro.

این آیفون 14 (در اندازه‌های پایه و پلاس) برخی از ویژگی‌های عکس را اضافه می‌کند، اما ویژگی‌های برجسته دو ویژگی ایمنی هستند که ممکن است تا حدودی جالب به نظر برسند: توانایی ارسال فریاد کمک از طریق ماهواره و تشخیص تصادف.

این آیفون 14 پرو (در اندازه های پایه و حداکثر) کارهای احمقانه ای با بریدگی انجام می دهد و نام آن را به جزیره دینامیک تغییر می دهد. این هذلولی است، اما در واقع یک رابط کاربری بسیار زیبا است. مدل‌های Pro همچنین دارای SOS ماهواره‌ای و تشخیص تصادف هستند، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را معرفی می‌کنند و حتی دوربین‌های بهتری نسبت به سال گذشته دارند.

همچنین: مقایسه مدل های جدید آیفون: کدام یک را باید بخرید؟

نسل دوم AirPods Pro شاید کمترین قانع کننده بودن را از یک برگه مشخصات خالص داشته باشد. بله کیفیت صدا بهتره بله، حذف نویز بهتر است. اما تا زمانی که آنها را در گوش خود قرار ندهید، واقعاً نمی توانید پیشرفت ها را به طور کامل رشد دهید. AirPods Pro در حال حاضر بسیار عالی هستند و انتظار می‌رود که پیشرفت‌ها آنها را حتی بهتر کند. خوب.

و سپس اپل واچ جدید است. برای مقرون‌به‌صرفه‌تر یک برآمدگی در مشخصات وجود دارد اپل واچ SE. اپل واچ سری 8 دارای سنسور دما است، به ویژه با تمرکز بر سلامت زنان.

همچنین: AirPods Pro (Gen 2) vs AirPods Pro: آیا ارزش صبر کردن را دارند؟

اپل واچ اولترا، نه آنچنان که فکرش را می‌کردیم، گران‌قیمت نیست، یک اپل واچ سخت‌شده که برای ماجراجویان و افراد کلتز طراحی شده است. دارای GPS دو فرکانس است، بنابراین شانس بیشتری برای اتصال به ماهواره در شهرها یا دره های کوهستانی دارید. باتری چندین روز دوام می آورد، ویژگی که تقریباً همه آن را مدت ها درخواست می کردند. و این مورد حتی به اندازه کافی در برابر آب مقاوم است تا به عنوان یک کامپیوتر غواصی عمل کند.

پس آره. چند ویژگی جدید شاید چیزهای جدید برای خرید. خمیازه.

Apple Watch Ultra در غواصی

تصویر: اپل

اما، یک دقیقه به آن خمیازه فکر کنید

بیایید کمی دیدگاه داشته باشیم. به عقب برگردیم اپل از سال 2007 هر ساله آیفون های خود را معرفی می کند. MacTracker 38 مدل را فهرست می کند، از جمله مدل های متعددی که در روزهای اولیه برای سیستم های حامل مختلف طراحی شده بودند. چهار موردی که امروز معرفی شدند، آن را به 42 می رساند.

اپل واچ نسبتاً اخیراً در سال 2015 وارد صحنه شد، اما در مچ میلیون ها نفر از ما در همه جا حاضر شده است.

اولین سیستم صوتی خارجی اپل، محصولی نام داشت اسپیکرهای قدرتمند AppleDesignاما AirPods فقط از سال 2016 (AirPods Pro از سال 2019) وجود داشته است، اما AirPods در سال‌های پس از آن تبدیل به نماد شده است.

در 15 سالی که از عرضه آیفون می گذرد، نه تنها این دستگاه به طور اساسی تغییر کرده است، بلکه دنیای ما را نیز به شدت تغییر داده است. ما گوشی های هوشمند داشتیم، اما به محض ورود آیفون (و سپس اندروید)، دستگاه های بلک بری و پالم ترئو به زباله دان تاریخ سپرده شدند. برنامه‌ها و پهنای باند همیشه متصل Uber و Instacart و اقتصاد گیگ و محاسبات اول از طریق موبایل و خیلی چیزهای دیگر را برای ما به ارمغان آوردند.

آیفون اصلی دارای 4 گیگابایت فضای ذخیره سازی، صفحه نمایش 3.5 اینچی و وضوح 320×480 پیکسل بود. آن مدل اول حتی برنامه های App Store را نداشت. یک دوربین 2 مگاپیکسلی در پشت داشت. عکس های سلفی هنوز یک چیز نبود.

امروز اپل از یک گوشی با قابلیت ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی رونمایی کرد. آن آیفون OG تنها می‌توانست عکسی با ابعاد 1600×1200 پیکسل بگیرد و کیفیت آن خوب بود.

امروزه آیفون 14 پرو مکس جدید دارای وضوح صفحه نمایش 2796×1290 پیکسل، سه دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 48 مگاپیکسلی است که قادر به گرفتن تصاویر با کیفیت دوربین است که فقط می توان آن را زیبا توصیف کرد. اگر بخواهیم منصف باشیم، گوشی های هوشمند با دوربین 48 مگاپیکسلی تقریباً چهار سال است که در دسترس هستند، اما اجرای جدید اپل مطمئناً در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت.

همه اینها بدون صحبت در مورد عملکرد پردازنده، عملکرد پردازش تصویر، عملکرد یادگیری ماشین، حافظه و سایر موارد است. واقعیت این است که اگر به هر یک از ما یک آیفون اصلی قدیمی یا حتی آیفون 3G مربوط به چند سال بعد تحویل داده شود، می‌خواهیم آن را با ناراحتی به دیوار پرتاب کنیم. تا اینجای کار آمده ایم

همچنین: آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13 پرو: آیا ارزش ارتقا دارد؟

اما از آنجایی که ما سال به سال آن مسافت بزرگ را طی کرده ایم، ارتقاء به ارتقاء، پیشرفت های تدریجی چندان عالی به نظر نمی رسند. برای مثال، ویژگی‌های دوربین واقعاً برای من کافی نیست تا بتوانم آیفون 12 پرو مکس خود را بیرون بیاورم و یکی از مدل‌های جدید آیفون 14 را بخرم.

AirPods Pro در حال حاضر آنقدر خوب است که به نظر من پیشرفت‌های AirPods Pro 2 ارتقاء را توجیه نمی‌کند (اگرچه اگر مردم گزارش دهند که می‌توانند خیز کردن سگ را لغو کنند، ممکن است به آن فکر کنم).

من هنوز از Apple Watch Series 4 خود استفاده می کنم که در سال 2019 به عنوان تعمیر خریداری کردم. در حالی که عمر باتری و استحکام Apple Watch Ultra من را مجذوب خود می کند (کمتر برای کوه نوردی و بیشتر برای زنده ماندن در کارگاه)، ساعت فعلی من کاملا خوب کار می کند من می خواهم تلاش کنم تا زمانی که اپل واچ با نظارت مداوم فشار خون و برخی از سنسورهای سلامت دیگر عرضه شود، صبر کنم.

این ویژگی های ایمنی است که برجسته می شود

از سوی دیگر، تصور نکنید که ویژگی‌های ایمنی که اپل اعلام کرده است فقط در صورتی اعمال می‌شود که در حال بالا رفتن از کوه هستید.

مکان ماهواره ای آیفون 14

تصویر: اپل

در سال 2019، طوفان ایرما خانه من را تحت تأثیر قرار داد، که تمام گزارش های خبری می گفتند در نقطه صفر از طوفان رده 5 پیش بینی شده بود. بنابراین، من و همسرم چند وسیله، مک‌بوک پرو، چند آی‌پد و توله سگ‌مان را در فورد اسکیپ خود جمع کردیم و از شهر خارج شدیم.

من چند بار با ماشین از آمریکا عبور کرده‌ام، و در حالی که بسیاری از آمریکا شبیه نیوجرسی مرکزی هستند، بسیاری از آن‌ها نیز مانند سطح ماه هستند. زمانی که در بزرگراه در حال عبور از بشکه هستید، متوجه می شوید که بهتر است بنزین کافی در باک داشته باشید، زیرا پمپ بنزین بعدی صد مایلی جلوتر از شماست و آخرین پمپ بنزین در نمای عقب شما صد مایل بود. آینه و البته هیچ برج سلولی وجود ندارد.

شما کاملاً تنها هستید، با تمام زندگی، خانواده و چیزهایی که ممکن است از همه وسایل شما در یک ماشین 10 ساله باقی بماند که در جاده ای باز و خالی در حال عبور است. در چنین مواقعی، خوب است بدانید که تلفن شما می تواند به 22300 مایل مستقیم برسید، صرف نظر از آن همه ویرانی، به یک ماهواره ژئوسنکرون و درخواست کمک.

هنگام عبور از کوه های راکی، در جاده های پر پیچ و خم بسیار تنگ با شیب بسیار تند، خوب است بدانید که اگر اتفاق وحشتناکی رخ دهد، تلفن شما می تواند تصادف را تشخیص دهد و کمک بخواهد.

امیدواریم اینها ویژگی هایی هستند که هرگز مجبور به استفاده از آنها نخواهید شد. اما همانطور که جیسون پرلو، دوست ZDNET من در اوایل مالکیت اپل واچ گزارش داد، گاهی اوقات اتفاقات بدی ممکن است رخ دهد. وقتی ساعت یا تلفن شما جان شما را نجات می دهد، مطمئناً سرمایه گذاری را توجیه می کند.

حتی سرمایه گذاری آنچنانی هم وجود ندارد. شایعات شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت آیفون 14 وجود داشت. اما قیمت پایه آیفون 14 هنوز دقیقاً همان قیمت 799 دلاری آیفون 13 پایه سال گذشته است. اکنون می تواند با ماهواره ها صحبت کند.

ما راه زیادی را پیموده ایم

ما و فناوری ما از زمانی که استیو جابز اولین آیفون را نگه داشته است، راه طولانی را طی کرده ایم. تلفن‌های هوشمند دنیای ما را به روش‌های کوچک و بزرگ، به روش‌های سودمند، و همچنین به روش‌های غیرانسانی و نارضایتی تغییر داده‌اند. همه ما از نظر توانایی به اشتراک گذاشتن افکار و نظرات خود کمی به یکدیگر نزدیکتر هستیم، که به طور متناقض ما را از نظر گفتمان متمدنانه و احساس رفاقت از یکدیگر دور کرده است. امیدواریم که فناوری ما به ما کمک کند تا راه‌های خلاقانه‌ای برای رهایی از برخی آشفتگی‌هایی که خودمان به آن دچار شده‌ایم پیدا کنیم.

راهی که می تواند این کار را انجام دهد احتمالاً از طریق تغییر است که ذره ذره به کار گرفته می شود. هر تغییر افزایشی فقط همین است: افزایشی. عمر باتری کمی بیشتر. پردازنده ای که دستورالعمل ها را کمی سریعتر پردازش می کند. صفحه نمایشی که یک درجه روشن تر است. یک بریدگی که کمی کوچکتر است. دوربینی که تصاویر کمی با کیفیت بالاتر می گیرد. حرکت از 4G به 5G. چند سنسور دیگر راه دیگری برای حفظ سلامتی ما

حالت اکشن ویدیویی آیفون 14

تصویر: اپل

این آهنگ تبدیل شده است. یک اتفاق منظم و سالانه. البته گوشی ها سریعتر خواهند بود. البته عمر باتری بیشتر خواهد بود. البته دوربین ها بهتر خواهند بود. هزاران مهندس و طراح و برنامه نویس در سرتاسر جهان قلب خود را به کار می گیرند تا بتوانیم آنچه را که فکر می کنیم حق ماست به ما داده شود.

دستور می دهیم: «برای ما نوآوری بیاور». ما کارگردانی می کنیم: «دستگاه ها را بهتر و قدرتمندتر کنید». «و سعی کن دیگر ما را خسته نکنی»، ما با بی‌اعتنایی، گویا حاکمان دادگاه هستیم و با شوخی‌های دربار سخن می‌گوییم.

ما اصرار می کنیم: «ما را سرگرم کن». ما دستور می دهیم: “ما را شگفت زده کنید.” “اوه، و سعی کنید قیمت را افزایش ندهید.”

خب چی فکر می کنی؟ آیا حوصله دارید یا متعجب هستید؟ آیا یک آیفون جدید، اپل واچ یا مجموعه ای از AirPods Pro می خرید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.


می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتما من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtzو در یوتیوب در YouTube.com/DavidGewirtzTV.




منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-announcements-im-bored-and-thats-amazing/#ftag=RSSbaffb68