استخدام یا اخراج؟ چرا کاهش مشاغل در فناوری های بزرگ همیشه تصویر واقعی را نشان نمی دهد

کاهش مشاغل در شرکت‌های بزرگ فناوری به‌طور قابل‌توجهی برای هر کسی که در فناوری کار می‌کند نگران‌کننده است، و کاهش مشاغل برای کسانی که باید آن را پشت سر بگذارند، به خصوص اگر این فرآیند با حساسیت و دلسوزی انجام نشود، مصیبت وحشتناکی است. اما فناوری بزرگ کل صنعت فناوری نیست، که هنوز برای بسیاری منبع فرصت است.

افتتاحیه دوشنبه ZDNET

بازار کار بریتانیا تصویر مشابهی را ارائه می دهد: علیرغم افزایش شدید تورم و بحران هزینه های زندگی، گزارش شده است که هزینه های فناوری با سومین سریع ترین نرخ خود در بیش از 15 سال گذشته رشد کرده است.

به گفته Nash Squared، کمبود مستمر استعدادهای سایبری یک مسئله مهم برای رهبران دیجیتالی است. آ گزارش 2021 توسط دپارتمان دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش دولت بریتانیا (DCMS) دریافت که استخر استخدام امنیت سایبری بریتانیا سالانه 10000 نفر کمبود دارد. در نتیجه، تنها 32 درصد از رهبران دیجیتال در بریتانیا احساس می کنند به اندازه کافی در برابر خطرات سایبری محافظت می شوند.

جدیدترین CompTIA گزارش مشاغلبه عنوان مثال، نشان داد که شرکت های فناوری در ماه گذشته 20700 کارگر اضافه کردند و اکتبر سال 2022 بیست و سومین ماه رشد متوالی مشاغل بود.

روندا کارمایکل، مدیر عامل منطقه ای هاروی نش، برخلاف اقدامات اخیر برخی از شرکت های فناوری برای کاهش تعداد کارکنان خود، گفت که کسب و کارها مهارت های فناوری را برای عبور از رکود اقتصادی “به بهترین شکل ممکن” ضروری می دانند.

یک زن تاجر تا دیروقت در یک دفتر خالی کار می کند - عکس استوک

تصویر: Getty Images

که در نظرسنجی از 2200 مدیر فنیدو سوم (67٪) موافق بودند که هزینه های مربوط به فناوری های نوظهور بدون توجه به شرایط بازار برای دو سال آینده ادامه خواهد داشت، در حالی که سه چهارم (75٪) به KMPG گفتند که بدهی های فناوری آنها مانع از سرمایه گذاری آینده شرکت آنها در فناوری اطلاعات نخواهد شد.

همچنین به نظر می رسد کار از راه دور برای کسانی که مهارت های لازم برای انجام کار خود را در خانه دارند – یا کسانی که قدرت چانه زنی برای مطالبه آن را از کارفرمایان دارند، ادامه خواهد یافت.

همه اینها به این معنی است که کارفرمایان باید واقعاً در مورد مدل های کاری خود فکر کنند تا تعادل مناسب بین انعطاف پذیری کار از راه دور و خلاقیت و مشارکت حضوری از افراد را برای حضور در دفتر بیابند.

کارمایکل به ZDNET گفت: “گزارش ما نشان می‌دهد که بسیاری در حال برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری در سال آینده هستند، زیرا اولویت شماره یک هیئت مدیره کارآمدی عملیاتی برای کمک به “ضد رکود” کسب و کارشان است. روشی برای کاهش هزینه های عملیاتی حتی در مواجهه با تورم فزاینده.”

روند استخدام کار از راه دور رو به افزایش است

کارگران فناوری و فناوری به هیچ وجه کاملاً از تأثیر بادهای معکوس اقتصادی مصون نیستند. در حالی که ممکن است یکی از بخش‌هایی باشد که به خوبی محافظت می‌شود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا، چگونه یا چه زمانی شرکت‌ها تحت تاثیر یک چالش مالی در سال آینده قرار می‌گیرند یا خیر. تیم هربرت، مدیر ارشد تحقیقات CompTIA، گفت که در حالی که استخدام فناوری ثابت است، “بدون شک نگرانی‌هایی از کند شدن اقتصاد وجود دارد.”

واضح است که فناوری به عنوان محوری برای رشد کسب‌وکار در نظر گرفته می‌شود، و با توجه به اینکه همه‌گیری کووید به سرعت دیجیتالی‌سازی می‌شود تقریباً در هر صنعت، سرمایه‌گذاری در فناوری – و افرادی که آن را انجام می‌دهند – بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

تجزیه و تحلیل CompTIA، که بر اساس داده‌های اداره آمار کار ایالات متحده است، نشان داد که اشتغال کلی در فناوری در سال 2022 تاکنون 193900 کارگر افزایش یافته است که 28 درصد بیشتر از این زمان در سال گذشته است.

اجماع عمومی در میان کسانی که به آینده می نگرند، خوش بینی محتاطانه است و این که داستان های اخراج گسترده و لغو پیشنهادهای شغلی در چند شرکت بزرگ فناوری منتخب، نماینده بازار گسترده تر استخدام فناوری نیست، که همچنان قوی است.

KMPG همچنین دریافت که مدیران فناوری همچنان به ادامه سرمایه گذاری دیجیتالی اطمینان دارند.

را گزارش رهبری دیجیتال نش مربعکه تقریباً 1800 رهبر دیجیتال را در 82 کشور بین ژوئیه تا اکتبر 2022 مورد بررسی قرار داد، دریافت که 53 درصد از رهبران دیجیتال در بریتانیا انتظار دارند بودجه فناوری آنها در سال آینده افزایش یابد، در حالی که تنها یک نفر از هر هفت انتظار کاهش بودجه دارد.

در شرایطی که توییتر، متا و Salesforce بخش‌های زیادی از نیروی کار خود را از بین می‌برند، کارگران فناوری به طور قابل‌توجهی نگران این هستند که آیا مشاغل آنها از فشار رکود در امان است یا خیر.

اما در حالی که تعدادی از شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاش‌های پیشگیرانه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ساده‌سازی، اقدامی برای کند کردن، متوقف کردن یا حتی معکوس کردن استخدام‌ها انجام داده‌اند، تصویر صنعت فناوری همچنان خوش‌بینانه‌تر به نظر می‌رسد – حداقل در حال حاضر.

همچنین: مشاغل توسعه‌دهنده: به گفته استخدام‌کنندگان، تقریباً یک سوم نقش‌های برتر فناوری خالی باقی می‌مانند

همچنین: مشاغل فنی در حال رونق هستند و کار ترکیبی شاهد پیوستن زنان بیشتری به این صنعت است

همچنین: روسا می گویند که در مورد امنیت سایبری جدی هستند. وقت آن رسیده است که آن را ثابت کنند

داده‌های CompTIA نشان می‌دهد که آگهی‌های شغلی برای موقعیت‌های فنی که کار از راه دور یا گزینه‌های کار از خانه را مشخص می‌کنند، در اکتبر به 34 درصد افزایش یافت، در مقایسه با 27 درصد در سال 2022 و 22 درصد در سال 2020. تحقیقات اخیر لینکدین نشان داد که تعداد مشاغل از راه دور نقش ها در تمام صنایع از ابتدای سال 2022 کاهش یافته است، که نشان می دهد صنعت فناوری همچنان سنگر فرصت های دورکاری است.

گزارش مشاوره استخدام نشان داد که رهبران کسب و کار به طور فزاینده ای فناوری را “به عنوان ابزاری برای مزیت رقابتی” و برای کمک به شرکت ها در ایجاد انعطاف پذیری و سازگاری با اختلالات ناگهانی ضروری می دانند – همانطور که سال 2020 به وضوح نشان داد.

در همین حال، گزارش Nash Squared به این نتیجه رسید که “کار هیبریدی اکنون در فناوری رایج است” و اکثر کارمندان دو تا سه روز در هفته از دفتر استفاده می کنند. بر اساس این گزارش، این شروع به کمک به تأثیر مثبت بر تعداد زنان در بخش فناوری بریتانیا می کند: 15 درصد از رهبران فناوری بریتانیا در حال حاضر زن هستند، در مقایسه با 12 درصد در سال 2021، در حالی که 23 درصد از تیم فناوری را تشکیل می دهند. در حال حاضر زن هستند و 27 درصد از افراد جدید استخدام شده در دو سال گذشته زن بوده اند.

نبرد گسترده تر برای استعدادهای فناوری و هزینه های مرتبط نیز به عنوان یک چالش بزرگ در حال ظهور است. Nash Squared دریافت که 68٪ از رهبران دیجیتال در بریتانیا گزارش می دهند که کمبود مهارت های فنی مانع از همگام شدن آنها با تغییرات می شود. 57 درصد قابل توجه معتقدند که هرگز کارکنان فناوری کافی نخواهند داشت، در حالی که تقریباً دو سوم (63 درصد) احساس می کنند با توجه به تورم و افزایش هزینه زندگی، تقاضای حقوق «ناپایدار» شده است.

ایان وست، رئیس فناوری و اتحادیه‌های KPMG انگلستان، گفت: یافته‌های نظرسنجی جدید ما نشان می‌دهد که علیرغم بادهای منفی جهانی، کسب‌وکارها همچنان سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و نوظهور را برای ایجاد تحول و رشد در کسب‌وکارشان ضروری می‌دانند.

تعداد آگهی‌های شغلی جدید نیز در حال افزایش است: پس از یک کاهش پنج ماهه، نزدیک به 317,000 فرصت شغلی جدید در ماه اکتبر ایجاد شد که نسبت به سپتامبر بیش از 10,000 افزایش یافته است. شایان ذکر است، موقعیت‌های توسعه‌دهندگان و مهندسان نرم‌افزار، با ۸۵۷۹۶ نقش در ماه اکتبر، منجر به تقاضا شد.

مدیر عامل شرکت Nash Squared، Bev White، گفت: پیشرفت کند است، اما امیدوارکننده است: “صنعت به سمت تعادل جنسیتی بهتری که به شدت به آن نیاز دارد، پیش می رود.”

وایت نش اسکوارد همچنین در سال پیش رو به رهبران فناوری احتیاط کرد، اگرچه هشدار او بیشتر متوجه نیاز به کشف و تثبیت مدل های جدید نیروی کار قبل از ورود به آب های نامطمئن اقتصادی بود. وایت گفت: «در میان این همه تغییرات، سازمان‌های بریتانیایی ناگزیر به زمان می‌برند تا مدل بهینه را برای پیشنهادات و استراتژی‌های استعداد خود پیدا کنند.

دوشنبه افتتاحیه ZDNet برداشت ابتدایی ما از هفته فناوری است که توسط اعضای تیم تحریریه ما نوشته شده است.

قبلاً در افتتاحیه دوشنبه ZDNET:


منبع: https://www.zdnet.com/article/hiring-or-firing-why-job-cuts-at-big-tech-dont-show-the-true-picture/#ftag=RSSbaffb68