استارلینک چیست؟ هر آنچه باید در مورد سرویس اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک بدانید

سرعت آپلود Starlink نیز در سه ماهه دوم 2022 در سراسر جهان کاهش یافت، در حالی که تاخیر نسبتاً ثابت باقی ماند. در ایالات متحده، متوسط ​​تأخیر استارلینک در 48 میلی‌ثانیه کمتر از سایر ارائه‌دهندگان ماهواره بود.

در حالی که سرعت Starlink کاهش یافته است، خدمات در Q2 در ایالات متحده بسیار سریعتر از سایر ارائه های پهنای باند مبتنی بر ماهواره بود. طبق گفته Ookla، برای مثال، سرعت دانلود برای Viasat کمی بیش از 23 مگابیت در ثانیه است. سرعت دانلود برای HughesNet فقط زیر 23 مگابیت بر ثانیه بود. با این حال، پهنای باند ثابت در ایالات متحده با سرعت دانلود 150.12 مگابیت بر ثانیه به طور قابل توجهی از همه سرویس های ماهواره ای سریع تر بود.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/networking/starlink-satellite-internet-how-does-it-work-cost-features-speed/#ftag=RSSbaffb68

به نظر می رسد که پایگاه مشتریان رو به رشد استارلینک بر عملکرد آن تأثیر می گذارد. در واقع، در مقایسه با یک سال قبل، سرعت Starlink در تمام کشورهای مورد بررسی Ookla در سه ماهه دوم کاهش یافته است – در سراسر اروپا، اقیانوسیه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی.

طبق گفته شرکت اطلاعاتی شبکه Ookla، در ایالات متحده، میانگین سرعت دانلود Starlink در سه ماهه دوم سال 2022 به بیش از 62 مگابیت در ثانیه رسید. این برای یک یا دو نفر برای پخش ویدیو، دانلود بازی یا انجام هر کاری که می خواهند در اینترنت بیش از حد کافی است. با این حال، یک سال قبل، سرعت دانلود در ایالات متحده نزدیکتر به 90 مگابیت در ثانیه بود.

کاهش سرعت، ایلان ماسک را از ادعای فوریه 2021 خود دورتر می کند که سرعت دانلود Starlink در طول سال به 300 مگابیت در ثانیه می رسد.