از iPhone، iPad و Mac خود محافظت کنید: این به‌روزرسانی‌های امنیتی را هم‌اکنون اعمال کنید

آیفون قفل شده در مقابل مک

تصویر: ماریا دیاز / ZDNet

این شرکت گفت که “از گزارشی آگاه است که این موضوع ممکن است به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد” که نشان می دهد هکرها قبلاً این آسیب پذیری ها را برای به خطر انداختن کاربران دستگاه های اپل هدف قرار داده اند.

اپل جزئیاتی را ارائه نکرده است که چه تعداد از کاربران تحت تأثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند، اما هشدار در مورد باگ‌هایی که به طور فعال مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند نشان می‌دهد که مهاجمان سایبری در حال تعقیب قربانیان هستند.

به‌کارگیری منظم به‌روزرسانی‌های امنیتی برای هر دستگاه یا عملیاتی، عمل امنیتی خوبی است و می‌تواند راه طولانی را برای محافظت از دستگاه‌ها و افراد در برابر قربانی شدن در حملات سایبری انجام دهد.

این آسیب‌پذیری‌ها دارای شماره‌های مشترک آسیب‌پذیری و قرار گرفتن در معرض (CVE) هستند – CVE-2022-32894 برای آسیب‌پذیری در هسته و CVE-2022-32893 برای آسیب‌پذیری در WebKit. در هر مورد، کشف این آسیب پذیری ها به یک محقق ناشناس نسبت داده شده است.

را دومین آپدیت امنیتی مربوط به آسیب‌پذیری‌های MacOS Monterey، سیستم‌عامل دسکتاپ اپل برای مک‌ها است.

اطلاعات بیشتر در مورد امنیت سایبری


منبع: https://www.zdnet.com/article/safeguard-your-iphones-ipads-and-macs-apply-these-security-updates-now/#ftag=RSSbaffb68

در هر دو مورد، این آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند به مهاجمان سایبری اجازه دهد تا کد دلخواه را در سطح هسته و WebKit اجرا کنند، که در نهایت به مهاجمان اجازه می‌دهد تا کدهای مخرب را روی دستگاه‌ها اجرا کنند تا جایی که بتوانند کنترل آن‌ها را در دست بگیرند. این می تواند به مهاجمان اجازه دهد تا اشکال مختلفی از فعالیت های مخرب و مجرمانه سایبری را انجام دهند و کاربر را در معرض خطر قرار دهد.

اکثر کاربران احتمالاً به طور فعال توسط مهاجمان سایبری که به دنبال سوء استفاده از این آسیب‌پذیری هستند هدف قرار نخواهند گرفت – به احتمال زیاد توسط اپراتورهای نرم‌افزارهای جاسوسی تجاری و گروه‌های هکری تحت حمایت دولت‌ها مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند – اما همچنان ایده خوبی است که به‌روزرسانی‌های امنیتی را به عنوان استفاده کنید. در اسرع وقت برای حفظ امنیت

اپل پس از افشای مجموعه ای از آسیب پذیری ها که می تواند به مهاجمان اجازه دهد مخفیانه کنترل دستگاه ها را در دست بگیرند، به روز رسانی های امنیتی را برای آیفون، آی پد و مک منتشر کرده است.

دیدن: چگونه تشخیص دهیم که آیا شخصی از آیفون شما برای جاسوسی از شما استفاده می کند (و چگونه جلوی آن را بگیریم)

اپل دو آپدیت امنیتی منتشر کرده است. اولین مربوط به مسائل مربوط به آیفون 6s و مدل‌های جدیدتر، همه مدل‌های iPad Pro، iPad Air 2 و بالاتر، iPad نسل 5 به بعد، iPad Mini 4 و بالاتر – و همچنین مدل‌های نسل هفتم iPod touch.