از ویندوز 11 متنفرید؟ در اینجا نحوه عملکرد بیشتر آن مانند ویندوز 10 آورده شده است

شل را باز کنید: کاربران قدیمی ویندوز ممکن است یک برنامه کاربردی به نام Classic Shell را به خاطر بیاورند که هدف اصلی آن بازگردانی منوی استارت به ویندوز 8 بود. این پروژه سال ها پیش کنار گذاشته شد، اما گروهی از داوطلبان پایگاه کد را برداشتند و آن را به Open Shell رایگان تبدیل کردند. . بزرگترین ادعای شهرت آن، توانایی بازیابی منوی استارت ویندوز 7 و نوار ابزار Windows Explorer است.

windows-11-desktop.jpg

ExplorerPatcher: این پروژه رایگان و متن باز به شما امکان می دهد نوار وظیفه ویندوز 11 را با نسخه ویندوز 10 جایگزین کنید، منوی زمینه ویندوز 11 و نوار فرمان را در File Explorer غیرفعال کنید و منوی Start و کادر جستجو را تغییر دهید. یک لیست کامل از ویژگی ها در پروژه وجود دارد ویکی.

اما هنوز…

یک میانبر برای آن وجود دارد

ویندوز 11 اولین تولد خود را جشن می گیرد و اولین آپدیت ویژگی بزرگ خود را ارائه می کند. با این حال، بر اساس خواندن بازخورد من از پذیرندگان اولیه، مطمئن نیستم که چند نفر در این مهمانی شرکت خواهند کرد. نیازی نیست زمان زیادی را در انجمن‌های پشتیبانی و سایر سایت‌های اجتماعی صرف کنید تا جریان دائمی انتقادات را از متنفران ویندوز 11 بشنوید.

و نه، دیگر نمی توانید روی نوار وظیفه کلیک راست کنید تا Task Manager باز شود. اما (شما حدس زدید) یک میانبر برای آن وجود دارد: Ctrl+Shift+Esc. یا می توانید روی دکمه Start کلیک راست کرده و از میانبر Task Manager در منوی Quick Link استفاده کنید.

آیا ویژگی ویجت های جدید را آزاردهنده می دانید؟ پنهان کردن آنها به اندازه کافی آسان است. به Settings > Personalization > Taskbar بروید و کلید Widgets را روی حالت Off قرار دهید. (همیشه می توانید با استفاده از میانبر صفحه کلید آن، پنجره ابزارک ها را ظاهر کنید: کلید Windows + W.)

با ابزار مناسب، می توانید تغییرات مایکروسافت را لغو کنید و رابط ویندوز 11 را به چیزی آشناتر تبدیل کنید. ما می توانیم این چهار گزینه را توصیه کنیم که دو تای آنها کاملا رایگان هستند:

اما برخی از مزاحمت های ویندوز 11 راه حل آسانی ندارند. اگر می خواهید نوار وظیفه را به بالای صفحه نمایش منتقل کنید یا آن را به هر طرف بچسبانید، راه حلی در برنامه تنظیمات رسمی پیدا نخواهید کرد. اینجاست که آن برنامه های شخص ثالث به کار می آیند.

راه حل های شخص ثالث

آیا چیزی در لیست مزاحم ویندوز 11 شما وجود دارد که با یکی از این ابزارها برطرف نشده است؟ در نظرات یادداشت کنید و خواهیم دید که آیا می توانیم راه حلی پیدا کنیم.

ریشه مشکل تصمیم مایکروسافت در ویندوز 11 برای کنار گذاشتن حجم عظیمی از کدهای قدیمی و بازنویسی ویژگی های کلیدی از جمله نوار وظیفه، منوی استارت و File Explorer است. کدهای قدیمی در بسیاری از موارد به دوران ویندوز 95 بازمی‌گردد، و من مطمئن هستم که مدیران برنامه‌ای وجود دارند که از پاورپوینت رنج می‌برند تا توضیح دهند که چرا این بازنویسی‌ها از نقطه نظر معماری منطقی هستند.

شروع 11: این محصول تجاری از Stardock یک آزمایش 30 روزه را ارائه می دهد. پس از آن، باید 6 دلار برای یک دستگاه یا 15 دلار برای مجوزی که بر روی حداکثر پنج دستگاه کار می کند، پرداخت کنید. می توانید منوی استارت ویندوز 11 را با نسخه ویندوز 7 یا ویندوز 10 جایگزین کنید، نوار وظیفه را به بالای صفحه نمایش منتقل کنید و منوی زمینه نوار وظیفه را بازیابی کنید و تعدادی از گزینه های سفارشی سازی را تغییر دهید.

یک میانبر برای آن نیز وجود دارد: Alt+P برای نمایش یا مخفی کردن قسمت Preview و Alt+Shift+P برای انجام همین کار با قسمت Details. بعد از اینکه چند بار از آن میانبرها استفاده کردید، حافظه عضلانی کار می کند.

و حتی کسانی که فعال نیستند نفرت تغییراتی که مایکروسافت در رابط کاربری ویندوز ایجاد کرد هنوز جای شکایت زیادی دارد.

اگر نمی توانید به قرار گرفتن نوار وظیفه و دکمه Start در مرکز صفحه عادت کنید، می توانید آنها را به سمت چپ برگردانید.

البته این پدیده جدیدی نیست. هر نسخه جدید ویندوز سهم خود را از واکنش‌های منفی از سوی افرادی که تعجب می‌کنند که چرا مایکروسافت احساس می‌کند لازم است همه چیز را بدون هیچ دلیل واضحی تغییر دهد، نشان می‌دهد. با این حال، به نظر می رسد که ویندوز 11 این واکنش را تا … 11 آغاز کرده است، به خصوص با تصمیم برای حذف برخی از ویژگی هایی که کاربران قدرتمند آن را بدیهی می دانستند.

خبر خوب این است که راه‌حل‌هایی برای بسیاری از مزاحمت‌هایی که الهام‌بخش بلندترین شکایات هستند، وجود دارد. علاوه بر این، یک جامعه پر رونق از توسعه دهندگان وجود دارد که برنامه های کاربردی را برای بازیابی ویژگی هایی که مایکروسافت حذف کرده است، می سازند.

StartAllBack: وعده جسورانه این ابزار تجاری (5 دلار برای یک دستگاه منفرد، با تخفیف برای نصب های اضافی) این است که “بدون جارو کردن [the] رابط کاربری کلاسیک از زیر فرش.” لیستی از ترفندها شامل قابلیت کشیدن و رها کردن آیتم ها روی نمادهای نوار وظیفه، بهبودهایی در Start، File Explorer و منوهای زمینه، و “سبک سبک و سازگاری رابط کاربری” است. مانند Start11، یک ویژگی را ارائه می دهد. 30 روز آزمایشی رایگان.

در برخی موارد، راه حل برای مزاحمت های رایج، یادگیری میانبر صفحه کلید است. آیا منوهای میانبر جدید و ساده File Explorer که برای رسیدن به منوی کامل نیاز به یک کلیک اضافی دارند، دچار اشکال شده اید؟ یک میانبر برای آن وجود دارد: با کلیک راست، کلید Shift را نگه دارید.

و در مورد تصمیم برای حذف ریبون از File Explorer چطور؟ این امر نمایش یا پنهان کردن پنجره جزئیات و پنجره پیش نمایش را دشوارتر می کند، که اکنون در سه منو در اعماق قرار دارند: View > Show > Details Pane/Preview Pane.



منبع: https://www.zdnet.com/article/i-hate-windows-11-how-can-i-make-it-work-more-like-windows-10-ask-zdnet/#ftag=RSSbaffb68