از بین بردن این افسانه که تلفن همراه خصوصی گرانتر از وای فای است

4G یا 5G خصوصی به یک شبکه تلفن همراه تلفن همراه اطلاق می شود که از نظر فنی مشابه شبکه عمومی 4G/5G است اما به مالک اجازه می دهد تا دسترسی یا مجوز اولویت را برای طیف بی سیم خود فراهم کند. سلولار در این مرحله بسیار قابل اعتمادتر از وای فای است زیرا همیشه روشن است، به علاوه هنوز دستگاه های 5G زیادی در حال استفاده نیستند. در نهایت، بسیاری از دستگاه‌های فناوری عملیاتی – مانند چراغ‌ها و حسگرها – به پهنای باند بالایی نیاز ندارند، اما مطمئناً به اتصال همیشه روشن نیاز دارند.

این مطالعه نشان داد که هزینه تلفن همراه خصوصی بسیار کمتر از تصور عمومی از صنعت است. من به مشتریان خود توصیه می کنم که 4G/5G خصوصی را در نقشه راه قرار دهند و با اتصال بیشتر سیستم های حیاتی، از آن برای این منظور استفاده کنند. به عنوان مثال، مشاغلی که دوربین‌های نظارت IP را نصب می‌کنند، باید آنها را به جای WiFi از طریق تلفن همراه متصل کنند تا از ضبط مداوم اطمینان حاصل کنند.

این مطالعه نشان داد که هزینه‌های شبکه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Celona 5G LAN مشابه راه‌حل WiFi 6 است، اما هزینه‌های نصب به دلیل تعداد APهای کمتر و کشش کابل‌های مرتبط به طور قابل‌توجهی کمتر است. در مقایسه با راه حل های تلفن همراه خصوصی درجه حامل، Celona حدود چهار تا پنج برابر ارزان تر است.

فناوری تلفن همراه نسبت به Wi-Fi مزیت قابلیت اطمینان دارد

اخیراً یک کارگاه CIO با حدود 30 نفر از رهبران فناوری اطلاعات برگزار کردم و در مورد علاقه آنها به تلفن همراه خصوصی پرسیدم و همه آنها دست خود را بالا بردند. وقتی در مورد موانع ورود پرسیدم، هزینه معمولاً در بالای لیست یا نزدیک به آن بالا می‌رود، زیرا از نظر تاریخی، استقرار شبکه سلولی خود بسیار گران بوده است.

در حالی که این به فایده هزینه می پردازد، مزیت دیگر تلفن همراه خصوصی این است که قابل اعتمادتر از WiFi است. تقریباً همه ما شرایطی را تجربه کرده‌ایم که یک دستگاه وای‌فای به خوبی کار می‌کند و سپس به دلیل ازدحام، برد یا برخی مسائل دیگر به سادگی متوقف می‌شود. این اتفاق با 4G/5G نمی افتد، زیرا این فناوری با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان طراحی شده است.

این گزارش با استفاده از قیمت های فهرست اشتراک سه ساله راه حل 5G LAN Celona و راه حل Wi-Fi 6 با مدیریت ابری، هزینه کل شبکه استقرار را تقریباً 430,000 دلار برای Celona و 580,000 دلار برای WiFi 6 محاسبه کرد. Celona همچنین هزینه شبکه را بررسی کرد. راه‌حل‌های جایگزین سلولی درجه اپراتور، که برای یک اشتراک سه ساله به مبلغ 1,280,000 دلار می‌رسید.

سلونا استارت آپی است که یک سیستم تلفن همراه خصوصی برای شرکت ها طراحی کرده است. راه حل مستقر می شود و مانند WiFi مدیریت می شود. این مسئله مهارت ها و مسائل عملیاتی را حل می کند، اما هنوز مسئله هزینه وجود دارد. 4G/5G خصوصی در مقایسه با WiFi چگونه است؟ اخیراً، یک تولیدکننده فولاد مستقر در پنسیلوانیا راه حل Celona را به کار گرفت، تجزیه و تحلیل هزینه را انجام داد و آن را با یک راه حل قابل مقایسه WiFi و یک راه حل سلولی مقایسه کرد. نتایج در یک مقاله سفید با عنوان “خلاصه شد.کیس تجاری سلولی خصوصی صنعتیاین پژوهش توسط محقق انجام و نگارش شده است کارشناسان موبایل.

این مطالعه تصویر قانع‌کننده‌ای را برای تلفن همراه خصوصی ترسیم کرد، اما من می‌خواهم واضح بگویم: من از جایگزینی عمده وای‌فای برای شبکه تلفن همراه حمایت نمی‌کنم. این برای سازمان تولیدی منطقی بود، اما این مورد استفاده بسیار متفاوت از یک دفتر فرش سنتی است. سازنده فولاد دارای تجهیزات و فرآیندهای خاصی است که بستگی به این دارد که همه تجهیزات متصل همیشه در دسترس باشند. هرگونه وقفه در خدمات به معنای اختلال در فرآیند تولید است که مستقیماً منجر به از دست رفتن دلار می شود.

از آنجایی که راه‌حل شبکه 5G مبتنی بر خدمات رادیویی باند پهن شهروندان Celona (CBRS) در سطوح توان بالاتر عمل می‌کند، در مقایسه با WiFi، برای پوشش مناطق بزرگ به APهای کمتری نیاز دارد. طبق این کاغذ سفید، برای پوشش فضای داخلی کارخانه تولیدی به 17 AP سلولی خصوصی در مقایسه با 100 AP وای فای 6 نیاز است. در خارج از منزل، به 20 AP وای فای 6 و تنها چهار AP خصوصی سلولی نیاز دارد.

برخی از دانشگاه‌ها وسایل نقلیه خودران را برای خدمات غذایی، تمیز کردن روبات‌ها یا جابجایی افراد بین مکان‌ها به کار می‌گیرند. درک این نکته مهم است که 4G/5G جایگزین وای فای نمی شود، بلکه مکمل آن است. خبر خوب برای متخصصان فناوری اطلاعات این است، همانطور که مطالعه MobileExperts نشان می‌دهد، هزینه پیاده‌سازی تلفن همراه خصوصی به ضرر شما نیست و به لطف شرکت‌هایی مانند Celona، راه‌حل‌هایی برای شرکت‌ها طراحی شده است تا بار عملیاتی را کاهش دهند.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/networking/busting-the-myth-that-private-cellular-is-more-costly-than-wifi/#ftag=RSSbaffb68

یک کارگر دانش معمولی که به وای فای متصل است به همان سطح 100٪ اتصال نیاز ندارد. اگر تماس Zoom آنها قطع شود، کاربر می تواند دوباره متصل شود و ادامه دهد. آنها ممکن است کمی بیشتر اذیت شوند، اما WiFi الزامات را برآورده می کند. همچنین، جایگزین کردن تمام لپ‌تاپ‌ها، چاپگرها و سایر دستگاه‌های وای‌فای با لپ‌تاپ‌های 4G/5G برای هر کسب‌وکاری غیرعملی است.

تلفن همراه و وای فای فناوری های مکمل یکدیگر هستند

دلیل این هزینه بالا این است که قبلا تنها راه برای استقرار تلفن همراه خصوصی استفاده از تجهیزات مشابه با اپراتورهای مخابراتی بود. در حالی که این می تواند کار کند، گران، پیچیده و بیش از حد نسبی است زیرا برای موارد استفاده بسیار متفاوت طراحی شده است. مسئله دیگر در مورد زیرساخت حامل این است که عملیات در حال انجام نیاز به مجموعه مهارت های بسیار متفاوتی نسبت به آنچه اکثر متخصصان شبکه سازمانی دارند، دارند.

Celona 4G / 5G خصوصی را به طور خاص برای مشاغل ایجاد می کند

علاقه به اتصال خصوصی 4G/5G در بالاترین حد خود قرار دارد. تقریباً هر رهبر فناوری اطلاعاتی که با آنها در مورد آینده شبکه تجاری خود صحبت می کنم، آن را در نقشه راه دارند.

در وایت پیپر، MobileExperts از کارخانه تولید فولاد به عنوان نقطه مرجع برای تعداد نقاط دسترسی (APs) مورد نیاز برای پوشش 250000 فوت مربع فضای داخلی و 1000000 فوت مربع فضای بیرون استفاده کرد. بر اساس مناطق تحت پوشش تخمین زده شده در هر AP داخلی و خارجی، این مطالعه نشان داد که سازنده فولاد قادر است چهار تا شش برابر کمتر APهای داخلی و پنج تا شش برابر کمتر APهای فضای باز را در سراسر کارخانه مستقر کند.

سیستم‌های CBRS به APهای بسیار کمتری نسبت به Wi-Fi نیاز دارند که منجر به صرفه‌جویی در هزینه می‌شود