اتصال به وای فای عمومی: در اینجا نحوه محافظت از داده ها و دستگاه خود آورده شده است

ماهیت Wi-Fi عمومی به این معنی است که این امکان وجود دارد که فعالیت توسط شخص دیگری مشاهده شود، که به ویژه در صورتی که وب سایت با https ایمن نشده باشد، صادق است. با این حال، فقط به این دلیل که وب سایت دارای https است، لزوماً به معنای ایمن بودن آن نیست – و باید مراقب اطلاعاتی که وارد می کنید باشید.

و همه اینها با استفاده از دستگاه های نسبتاً ساده و خریداری شده در فروشگاه، راه اندازی یک شبکه و اجازه دادن به افراد برای اتصال به آن.

همچنین: آینده ترسناک اینترنت: چگونه فناوری فردا تهدیدات امنیتی سایبری بزرگتری را ایجاد خواهد کرد

برخی از شبکه ها همچنین از شما می خواهند که برای استفاده از Wi-Fi رمز عبور تنظیم کنید. اگر چنین است، از همان رمز عبوری که برای هیچ حساب دیگری استفاده می‌کنید استفاده نکنید – به خصوص اگر آن رمز عبور به آدرس ایمیل شما گره خورده باشد. اتخاذ این رویکرد به این معنی است که اگر گذرواژه‌ها به نحوی فاش شوند، نمی‌توان از آن برای دسترسی به سایر حساب‌های مرتبط با آدرس ایمیل شما استفاده کرد.

همچنین: این سیستم های امنیتی خانه قابل اعتماد، همه کاره و آسان برای راه اندازی هستند

حتی اگر اقدامات احتیاطی انجام دهید، اتصال به یک شبکه Wi-Fi عمومی با خطراتی همراه است – حتی اگر این خطر جزئی باشد. اما یک جایگزین برای اتصال به Wi-Fi عمومی وجود دارد: استفاده از داده های تلفن همراه تلفن هوشمند خود.

یک زن-کارت-اعتباری-خود را-در حالی که-از-تبلت-در-بار-استفاده می‌کند

تصویر: Getty/MStudioImages

وقتی استفاده از شبکه را متوقف کردید، آن را فراموش کنید

گاهی اوقات نمی توان از استفاده از Wi-Fi در یک شبکه عمومی اجتناب کرد. اما حتی اگر مطمئن هستید که استفاده از شبکه مشروع و ایمن است، هنوز یک مرحله اضافی وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ امنیت اطلاعات خود بردارید – استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN).

وقتی این کار را انجام می‌دهید، احتمالاً فضای عمومی که در آن هستید وای‌فای رایگان برای استفاده همه در دسترس خواهد بود.

شما در یک فرودگاه هستید و به اتصالات وای فای موجود نگاه می کنید و چیزی با نام «وای فای رایگان فرودگاهی» می بینید – به اندازه کافی معقول به نظر می رسد، درست است؟ فرودگاه مکانی است که مردم اغلب نیاز دارند برای مدتی در اطراف منتظر بمانند، بنابراین اتصال تلفن یا لپ‌تاپ به اینترنت – در حالی که از هزینه استفاده از داده‌های شخصی خود جلوگیری می‌کند – ایده معقولی به نظر می‌رسد.

اگر با گوشی هوشمند خود به اینترنت وصل می شوید، در حال حاضر این کار را انجام می دهد. اما اگر می خواهید لپ تاپ خود را به اینترنت وصل کنید، می توانید گوشی هوشمند خود را به یک نقطه اتصال Wi-Fi تبدیل کنید و از آن متصل شوید.

این روند با رایج‌تر شدن تلفن‌های هوشمند 5G رو به رشد است و سرعت بسیار بالاتری را نسبت به شبکه‌های Wi-Fi عمومی پربار برای کاربران فراهم می‌کند.

بسیاری از شبکه‌های Wi-Fi عمومی اطلاعاتی را از شما می‌خواهند تا برای استفاده از آنها ثبت نام کنید. این داده ها می تواند آدرس ایمیل یا حتی شماره تلفن شما باشد. اگر نمی خواهید این خطر را داشته باشید که شرکت ارائه دهنده Wi-Fi داده های شما را ذخیره کند یا از آنها برای اهداف بازاریابی استفاده کند، از یک آدرس ایمیل ثانویه استفاده کنید.

اما با وجود مفید بودن، ماهیت شبکه‌های Wi-Fi عمومی به این معنی است که آنها برای استفاده همه باز هستند – و داده‌های در حال انتقال به اندازه شبکه خانگی یا شرکتی شما امن نیست.

اگر انتخاب می‌کنید با استفاده از تترینگ وصل شوید، مطمئن شوید که اتصال با یک رمز عبور پیچیده ایمن است، بنابراین هیچ کس دیگری نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/connecting-to-public-wi-fi-heres-how-to-protect-your-data-and-your-device/#ftag=RSSbaffb68

هنگامی که قبلاً به یک شبکه یا ارائه دهنده شبکه متصل شده اید، ممکن است دستگاه شما به طور خودکار دوباره به آن متصل شود. ممکن است فراموش کردن این موضوع آسان باشد، و ممکن است آن را بدیهی بدانید که شبکه امن است – اما خارج از محدوده احتمالی نیست که چیزی بین بازدیدها تغییر کرده باشد.

در حالی که کار از خانه برای بسیاری از افراد گزینه بسیار مناسبی است، گاهی اوقات تغییر منظره خوب است – به همین دلیل است که برخی از ما در کافه ها، کافی شاپ ها یا حتی مکان های غیر متعارف مانند قایق یا ون کار می کنیم.

برای کمک به ایمن ماندن، باید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که شبکه‌های استفاده شده قبلی را فراموش کند – یا حداقل به آن بگویید که به طور خودکار دوباره به آنها متصل نشود. در صورت تمایل می توانید انتخاب کنید که دوباره به صورت دستی به شبکه وصل شوید، اما فقط پس از اینکه مطمئن شدید که می خواهید به آن وصل شوید.

استفاده از VPN را در نظر بگیرید

ممکن است وسوسه شوید که با یک سرویس VPN رایگان بروید. با این حال، در حالی که VPN ها قرار است از حریم خصوصی شما محافظت کنند، برخی از خدمات رایگان مجوزهای غیر ضروری را درخواست می کنند یا حتی اطلاعات خود را به طور کامل پنهان نکنید. در حالی که توصیه می شود شخصی که به طور مرتب به VPN نیاز دارد باید هزینه آن را بپردازد، برخی از عمده ترین و معتبرترین فروشندگان VPN نسخه های رایگان محدودی را ارائه می دهند.

یا اصلا وصل نشوید و به جای آن از تلفن هوشمند خود متصل شوید

روش کار ما تغییر کرده است. ظهور کار از راه دور و ترکیبی به این معنی است که بسیاری از متخصصان اداری دیگر به یک دفتر وابسته نیستند، حداقل نه همیشه.

با ارائه Wi-Fi عمومی، این مکان مردم را قادر می سازد از اینترنت استفاده کنند، چیزی که برای کاربران مفید است و می تواند آنها را به ماندن طولانی تر در فضاهای عمومی تشویق کند.

گرفتن-زنی-از-لپ تاپ-ش-در-کافه-پرمشغله-کار می کند

تصویر: گتی/تام ورنر

اما چگونه می دانید که واقعاً یک شبکه Wi-Fi است که توسط فرودگاه ارائه شده است؟ این امکان وجود دارد که این شبکه ای باشد که توسط یک جنایتکار راه اندازی شده است، به این امید که مردم را غافلگیر کند – بالاخره هر روز صدها هزار نفر می توانند از یک فرودگاه عبور کنند. اگر حتی کسری از آنها به یک شبکه وای فای جعلی وارد شوند، این احتمال وجود دارد که یک مجرم بتواند اطلاعات زیادی را به سرقت ببرد.

VPN ها دو سرویس کلیدی را برای حفظ خصوصی و ایمن نگه داشتن اطلاعات شما ارائه می دهند. اول، آنها داده های شما را رمزگذاری می کنند – این در شبکه های Wi-Fi عمومی مفید است زیرا آنها عمدتاً رمزگذاری نشده هستند. با استفاده از VPN، اپراتور شبکه – یا هر کسی که می‌تواند به طور مخرب از آن شبکه استفاده کند – دشواری می‌کند تا ببیند چه اطلاعاتی را ارسال و دریافت می‌کنید.

اگر زیاد جابجا می‌شوید، ممکن است در موقعیت‌های مختلف به شبکه‌های یکسانی متصل شوید – به عنوان مثال، در مسیر خود از فرودگاه در هر دو انتهای سفر، یا می‌توانید از یک کافی‌شاپ زنجیره‌ای بازدید کنید که مکان‌هایی دارد. در چندین مکان

در اینجا مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ امنیت داده‌های خود در برابر هکرهای مجرم سایبری و سایر تهدیدات حریم خصوصی خود هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی انجام دهید.

به چیزی که در حال اتصال به آن هستید فکر کنید

اگر در استفاده از Wi-Fi عمومی مراقب نباشید، نام های ورود، رمز عبور، جزئیات بانکی و سایر اطلاعات شخصی شما ممکن است در معرض خطر قرار گیرند – یا به این دلیل که خود شبکه ناامن است یا یک هکر مخرب خود را در همان شبکه راه اندازی کرده است. داده های وارد شده توسط دیگران را از طریق کانال هایی که می توانند ببینند هدایت می کند.

همچنین باید مراقب باشید که چه داده‌هایی را در شبکه‌های Wi-Fi عمومی به اشتراک می‌گذارید و در صورت نیاز به انجام هر کاری که شامل اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس مانند نام کاربری، رمز عبور و جزئیات بانکی است، باید از استفاده از آن خودداری کنید.

با ابزارهای مناسب، هرکسی که آن شبکه جعلی را اجرا می کند، ممکن است بتواند ببیند چه اطلاعاتی وارد شده است، که می تواند منجر به سرقت داده ها شود. به همین دلیل مهم است که تأیید کنید که شبکه قانونی است.

مراقب وب سایت هایی که بازدید می کنید و داده هایی که وارد می کنید باشید

سپس این احتمال وجود دارد که برای کار به مسافرت می‌روید – یا به تعطیلات می‌روید – و می‌خواهید لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند خود را برای چک کردن با ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های بانکی یا حساب‌های خرید آنلاین خود در حال حرکت باز کنید، شاید از فرودگاه، لابی هتل یا محل برگزاری کنفرانس.

دوم، آن‌ها همچنین می‌توانند آدرس IP شما را پنهان کنند و مکانی که از نظر جغرافیایی در آن قرار گرفته‌اید را پنهان کنند – این ویژگی برای کسانی که به حفظ حریم خصوصی آنلاین نیاز دارند، مهم است.

برای هر کسی که زیاد سفر می کند یا نیاز به اتصال منظم به Wi-Fi در مکان های عمومی دارد، VPN ابزار مفیدی برای ایمن ماندن آنلاین است. فروشندگان مختلف زیادی وجود دارد و نصب VPN آنها ساده است. هنگامی که می خواهید از VPN استفاده کنید، وارد سیستم می شوید و آن را مانند هر برنامه دیگری اجرا می کنید.

به عنوان مثال، اگر در یک کافی‌شاپ کار می‌کنید و از ارتباط راضی هستید، ممکن است مدت بیشتری بمانید و در حین حضور در آنجا نوشیدنی یا تنقلات اضافی بخرید.

همچنین: بزرگترین تهدید جرایم سایبری نیز تهدیدی است که هیچ کس نمی خواهد درباره آن صحبت کند