ابر OpenStack شاهد رشد انفجاری است

Kubernetes با ابرهای ترکیبی نیز بسیار مفید است. OpenStack اغلب در ابرهای ترکیبی استفاده می شود. در واقع، 80 درصد از کاربران OpenStack آن را در ابرهای ترکیبی مستقر می کنند. اپراتورها برای آسان‌تر ساختن ابرهای هیبریدی به آن روی می‌آورند Octavia، یک برنامه منبع باز و متعادل کننده بار در مقیاس اپراتور. امروزه، تقریباً 50 درصد از استقرارهای OpenStack از Octavia استفاده می کنند.

داستان های مرتبط:


منبع: https://www.zdnet.com/article/openstack-cloud-sees-explosive-growth/#ftag=RSSbaffb68همچنین: فناوری در سال 2023: این چیزی است که واقعاً مهم است

Red Hat نیز یکی از حامیان OpenStack است. همانطور که ماریا براچو، مدیر مدیریت محصول Red Hat، گفت: “در چند سال گذشته، مشتریان بیشتری از OpenStack و OpenShift با هم در مدل‌های استقرار مختلف استفاده می‌کنند. در Red Hat، ما کارهای زیادی انجام داده‌ایم تا مطمئن شویم که این موارد پلتفرم‌ها را می‌توان با هم استفاده کرد، بنابراین کاربران دیگر با تصمیمی بین یک پلتفرم یا پلتفرم دیگر مواجه نمی‌شوند، بلکه می‌توانند آزادانه و با اطمینان پیکربندی را انتخاب کنند که در آن حجم کاری فعلی و آینده‌شان به بهترین شکل ارائه می‌شود.”

چرا؟ دلایل زیادی وجود دارد. همانطور که جاناتان برایس، مدیر اجرایی بنیاد زیرساخت باز (OpenInfra Foundation)، سازمان مادر OpenStack گفت: “OpenStack از دنیای زیرساختی در حال تغییر پشتیبانی می کند، جایی که اکنون پردازنده های گرافیکی داریم. FPGA ها، کارت های شبکه هوشمندو ذخیره سازی هوشمند در همان زمان، همچنان می‌توانید به سخت‌افزار زیربنایی دسترسی مستقیم داشته باشید.» این به نوبه خود، «کاربران OpenStack را قادر می‌سازد تا چیزهای شگفت‌انگیزی مانند بارهای کاری ابر مخابراتی را در فضای ابری ایجاد کنند که می‌توانند ویدیوهای رمزگذاری لبه را انجام دهند. با این کار، مردم می‌توانند ویدیوهای 4K را با استفاده از 5G روی تلفن‌های خود تماشا کنند.»

یکی از خردهای پذیرفته شده در برخی از محافل ابری این است OpenStack، زیرساخت منبع باز به عنوان یک سرویس (IaaS) ابر، در حال کاهش است. هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. زنده است، خوب است، و دیوانه وار در حال رشد است. بر اساس نظرسنجی کاربران OpenStack 2022، OpenStack اکنون بیش از 40 میلیون هسته تولید دارد. یا به عبارت دیگر، از سال 2021 60 درصد رشد و از سال 2020 جهش 166 درصدی داشته است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت روزافزون OpenStack آن است کوبرنتیس ادغام.

ابرهای OpenStack به درآمد چند میلیارد دلاری می روند.

این فقط مخابرات نیست، جایی که OpenStack به ستون فقرات شرکت های بزرگ سلولی مانند China Mobile و Verizon تبدیل شده است. این فقط سایر شرکت های بزرگ مانند سرویس پیام رسانی فوری ژاپنی نیست خط، شرکت خدمات مدیریت مالی بر اساس تقاضا و ابر روز کاری، Walmart Labs و Yahoo. نه، بسیاری دیگر از شرکت‌های بسیار کوچک‌تر نیز آینده ابری خود را در OpenStack به خطر انداخته‌اند.

لوگوی OpenStack 2016

با تشکر از زیرساخت لینوکس OpenStack Kubernetes (LOKI)، Kubernetes اکنون در بیش از 85٪ از استقرارهای OpenStack مستقر شده است. علاوه بر این، مگنوم، سرویس هماهنگ سازی کانتینر OpenStack نیز در حال محبوبیت است. 21 درصد از کاربران در حال حاضر حجم کار تولید را با آن انجام می دهند. با این حال، Kubernetes اولین انتخاب همه است. 73 درصد از کاربران به وانیلی Kubernetes متکی هستند، در حالی که 12 درصد از Kubernetes از طریق Kubernetes استفاده می کنند. کلاه قرمزتوزیع Kubernetes OpenShift.

همچنین: Kubernetes در حال انتقال قدرت به توسعه دهندگان و صاحبان برنامه ها است

بد نیست برای به اصطلاح هم اجرا شود، نه؟

همه را کنار هم بگذارید، و همانطور که تیری کارز، مدیر کل بنیاد OpenInfra، گفت: “Hype خوب است، اما مواد ماندگار است، و همانطور که استقرار OpenStack به تعداد خیره کننده ای در حال رشد است، جامعه OpenStack ثابت می کند که نه تنها زنده و سالم است، بلکه همچنین ارائه ارزش انکارناپذیر به سازمان ها.”