ابتکارات پایداری نه تنها سیاره زمین را نجات می دهد بلکه شرکت شما را نیز نجات می دهد

طبق نظرسنجی شرکت تحلیلگر فناوری گارتنر، 87 درصد از رهبران کسب و کار قصد دارند اقدامات پایداری شرکت خود را افزایش دهند. و به گفته مدیران مورد بررسی، 80 درصد می گویند که به دلیل فشار مشتریان، سبز می شوند.

کریستین مویر، معاون تحلیلگر برجسته در گارتنر، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «نااطمینانی اقتصادی، درگیری های ژئوپلیتیک، و افزایش هزینه های مواد و انرژی، کسب و کارها را مجبور می کند تا همه انواع هزینه ها را دوباره بررسی کنند.

اقدامات پایداری در میان سه اولویت اصلی شرکت ها در چند سال آینده باقی خواهد ماند. فشار مصرف‌کنندگان و دولت‌ها منجر به این شد که چندین شرکت بزرگ فناوری متعهد شدند تا طی 15 تا 20 سال آینده به انتشار خالص کربن صفر برسند.

همچنین: لنوو از Slim 9i، اولین لپ‌تاپ دارای گواهی کربن خنثی در جهان رونمایی کرد.

اینکه آیا شرکت‌ها به وعده‌های خود مبنی بر کاهش انتشار کربن به خاطر محیط‌زیست عمل می‌کنند یا به‌منظور افزایش سود و جلب رضایت مردم، جای تفسیر دارد. با این وجود، شرکت ها اقدامات لازم را برای سبز شدن انجام می دهند.

به دنبال فشار مشتریان، 60٪ از مدیران می گویند که از طرف سرمایه گذاران برای تقویت طرح های پایداری تحت فشار هستند و 55٪ این فشار را به تنظیم کننده ها نسبت می دهند. اما یک رکود اقتصادی و مداخلات سیاسی که بر قیمت مواد و انرژی تأثیر می گذارد، عواملی هستند که یک شرکت اقدامات پایداری خود را در نظر می گیرد.

مویر گفت: «سرمایه‌گذاری در پایداری می‌تواند از تمایز محصول حمایت کند، اما مراقب خطرات شستشوی سبز باشید – هیچ میان‌بری برای رشد پایدار وجود ندارد.

“روی ویژگی‌های محصول که برای مشتریان مهم هستند و اینکه چگونه این اولویت‌ها تصمیمات خرید را شکل می‌دهند تمرکز کنید. هنگامی که از طریق یک لنز استراتژیک مشاهده می‌شود، پایداری می‌تواند پرتوی از آفتاب را برای کسب‌وکارها در شرایط دشوار بازار فراهم کند.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/sustainability-initiatives-wont-just-save-the-planet-theyll-save-your-company-too/#ftag=RSSbaffb68اما هنوز هم برای شرکت ها ضروری است که زمان و پول لازم برای پایبندی به اهداف پایداری خود را سرمایه گذاری کنند. مویر درباره Greenwashing هشدار می دهد، یک استراتژی بازاریابی فریبنده که باعث می شود مشتریان یک محصول یا شرکت را دوستدار محیط زیست بدانند در حالی که اینطور نیست.

همچنین: سامسونگ تعهد پایداری خود را با جدیدترین دستگاه های گلکسی خود گسترش می دهد

پایداری.jpg

به گفته 86 درصد از مدیران مورد بررسی، شرکت‌ها به‌ویژه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پایداری هستند، زیرا از نظر مالی آنها را از اختلال محافظت می‌کند. طرح های پایداری همچنین هزینه های کسب و کار، به ویژه مصرف انرژی (65٪) و سفر تجاری (42٪) را کاهش می دهد.

این تمرکز بر اساسگرایی، در ترکیب با افزایش تمایل ذینفعان برای مشاهده پیشرفت در اهداف محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)، فرصت‌های جدیدی را برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند تا رشد کنند و در عین حال هزینه و ریسک را کاهش دهند.

مدیران همچنین به پایداری به عنوان ابزاری برای نوآوری نگاه می کنند، زیرا 42 درصد از پاسخ دهندگان مورد بررسی می گویند که پایداری تمایز و رشد شرکت را از طریق محصولات پایدار افزایش می دهد.