آینده ویندوز چیست: یکپارچه سازی ابری، دستگاه های دارای تبلیغات و اشتراک؟

در همین حال، سازمان WebXT مایکروسافت، که شامل «چند هزار مهندس نرم‌افزار» است که بر روی Bing، Search، Edge، Maps، Ads، News و محصولات دیگر کار می‌کنند، با مجموعه‌ای از محصولات قابل تحویل خود برای مصرف‌کنندگان و کاربران سازمانی پیشروی می‌کند. این تیم کارهای زیادی در زمینه یادگیری ماشینی، گفتار، بینایی کامپیوتری و پردازش زبان طبیعی انجام داده است، که در تمام محصولات ذکر شده در بالا قرار داده است.

بلوک‌های ساختمانی که ما ایجاد می‌کنیم نمودار خواهند شد جهت جدیدی برای تجربه و مدل کسب و کار ویندوز – از رایانه‌های شخصی ارزان‌قیمتی که از طریق تبلیغات و اشتراک تأمین می‌شوند، تا دستگاه‌های سخت‌افزاری جدید مستقیم به ابر در سراسر کار و زندگی».

مایکروسافت در ماه جولای بی سر و صدا تیم ویندوز 365 را تحت سرپرستی مدیر محصول و رئیس ویندوز پانوس پانای منتقل کرد. علاوه بر برنامه Windows 365، تیم در حال کار بر روی Windows 365 Boot است که به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً روی رایانه‌های شخصی ابری خود بوت شوند. Windows 365 Switch، که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی بین رایانه‌های شخصی محلی و ابری خود حرکت کنند، همانطور که امروزه می‌توانند بین دسکتاپ‌های مختلف حرکت کنند. و Windows 365 Offline، قابلیت همگام سازی مجدد با سرویس Windows 365 بدون از دست دادن اطلاعات. مایکروسافت اهداف تحویل عمومی را برای هیچ یک از این قابلیت ها ارائه نکرده است اما این کار را انجام داده است ویژگی Switch را در طول یک جلسه مجازی “برخاست فنی” نمایش دهید هفته گذشته

همانطور که بسیاری از کاربران متوجه شده اند، مایکروسافت به طور فزاینده ای تبلیغات را در همه چیز از جعبه جستجوی جدید ویندوز 11 گرفته تا مرورگر Edge (و سایر برنامه های آن) فشرده کرده است. بنابراین شاید خیلی تعجب آور نباشد که مدیریت مایکروسافت ویندوز را به عنوان وسیله ای برای ارائه تبلیغات معرفی می کند – هم تبلیغات “خانه” مایکروسافت شخص اول و هم تبلیغات شخص ثالث، همانطور که خود مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا در طی آن اذعان کرد. فراخوان درآمد سه ماهه اول سال مالی 23 مایکروسافت. (با تشکر از پل توروت برای اشاره به این موضوع هفتگی ویندوز هفته گذشته.)

در آوریل امسال، مقامات ویندوز در مورد برنامه هایی برای ادغام بیشتر ویندوز 365 و ویندوز صحبت کردند. تا کنون، آنها به یکی از وعده های خود عمل کرده اند: پیش نمایش برنامه Windows 365 که کاربران ویندوز 11 می توانند به نوار وظیفه خود پین کنند و منوها را شروع کنند تا راحت تر به رایانه های شخصی ابری خود دسترسی پیدا کنند. اما مقامات مایکروسافت برنامه‌های بسیار بزرگ‌تری برای ویندوز 365 دارند و ظاهراً روی آن حساب می‌کنند که ویندوز را مرتبط نگه دارد، حتی اگر صنعت رایانه‌های شخصی در ماه‌ها و سال‌های آینده کاهش یابد.

اما برنامه‌های گسترده‌تری برای ایجاد یک مدل کسب‌وکار جدید ویندوز وجود دارد، همانطور که در چندین آگهی شغلی اخیر برای “تیم تازه تاسیس Windows Incubation” در سایت شغلی مایکروسافت مشهود است. این تیم با ساختن یک پوسته مبتنی بر وب با ادغام مستقیم با ویندوز 365، به دنبال پیوند شدیدتر ویندوز و ویندوز 365 است. آخر بازی؟ فروش دستگاه های thin-client/کم هزینه به مشاغل و مصرف کنندگان و جبران هزینه ها از طریق تبلیغات و اشتراک. از پست شغلی:

مایکروسافت سرویس Windows 365/Cloud PC خود (با نام رمز «Deschutes») را در آگوست 2021 به طور کلی در دسترس قرار داد. Windows 365 یک سرویس مجازی سازی مبتنی بر ابر است که در بالای دسکتاپ مجازی Azure ساخته شده و تکمیل کننده آن است. ویندوز 365 در این مرحله فقط برای کاربران تجاری است و هزینه ای بین 20 تا 162 دلار برای هر کاربر در ماه بر اساس هسته، رم و فضای ذخیره سازی دارد. اما با توجه به اینکه Windows 365 Business SKU می تواند به مشاغلی که تنها یک کارمند دارند، کاهش یابد، تعجب آور نیست که مقامات مایکروسافت قبلاً فکر کردن به نحوه ارائه ویندوز 365 برای مصرف کنندگان.

به نظر می رسد حداقل برخی از مشتریان با صدای بلند از خود می پرسند که آیا و چه زمانی مایکروسافت و سایر سازندگان رایانه شخصی دستگاه هایی از نوع Thin Client برای استفاده با ویندوز 365 بسازند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/whats-next-for-windows-cloud-integration-ad-and-subscription-powered-devices/#ftag=RSSbaffb68

microsoftcloudpcadvertising

اعتبار: مایکروسافت