آیفون 14 چقدر سریعتر است؟


تراشه جدید A16 Bionic اپل

تراشه جدید A16 Bionic اپل

سیب

بنابراین، آیفون 14 جدید و براق شما چقدر سریعتر از آیفون فعلی شما خواهد بود؟

بستگی به این دارد که کدام آیفون 14 را بخرید.

اگر قصد خرید آیفون 14 یا آیفون 14 پلاس را دارید، همان تراشه A15 Bionic را دریافت خواهید کرد که در نسخه فعلی موجود است. آیفون 13 به صف شدن. اگر به سراغ iPhone 14 Pro یا iPhone 14 Pro Max بروید، تراشه جدید A16 Bionic اپل را دریافت خواهید کرد.

همچنین: مقایسه مدل های جدید آیفون 14

بله شما آن را درست خواندید.

برای اولین بار، اپل تراشه سال گذشته را در خط تولید به روز قرار داده است. اپل در گذشته این کار را با آیفون SE خط، اما این اولین بار برای ترکیب اصلی است.

پس چرا اپل این کار را کرد؟

این یک نمودار ارائه شده در رونمایی از آیفون 14 گویای همه چیز است. A16 Bionic جدید را با A13 Bionic که در سال 2019 عرضه شد مقایسه می‌کند و هر دو را با “نزدیک‌ترین رقیب” مقایسه می‌کند، که می‌توانیم فرض کنیم که Snapdragon 8+ Gen 1 باشد (اگرچه اپل این موضوع را در رویداد فاش نکرد).

عملکرد پردازنده گوشی های هوشمند

عملکرد پردازنده گوشی های هوشمند

سیب

اپل می تواند آیفونی را با تراشه ای که سه سال پیش عرضه کرده بود عرضه کند و همچنان رقبا را شکست دهد. این بدان معناست که A15 Bionic بیش از اندازه اسب بخار قدرت دارد تا به کاربران قدرت و عملکرد مورد نیاز خود را بدهد.

اپل برای رقابت نیازی به قرار دادن تراشه سریع‌تر در این آیفون‌ها ندارد.

این همچنین تفاوت دیگری بین آیفون 14/14 پلاس و آیفون 14 پرو/پرو مکس ایجاد می‌کند و باعث می‌شود افرادی که سال گذشته پرو مکس را انتخاب کردند کمتر به آیفون 14/14 با مشخصات پایین‌تر (و قیمت پایین‌تر) تنزل دهند. به علاوه امسال

اگر سریع‌ترین را می‌خواهید، باید دلارهای کلان را به اپل بپردازید.

خوب، اما A16 Bionic جدید موجود در iPhone 14 Pro/Pro Max چیست؟

اعداد و ارقام از اپل کم است – طبق معمول – اما ما متوجه شدیم که A16 Bionic 40٪ سریعتر از رقبا است.

A16 Bionic در مقایسه با رقبا

A16 Bionic در مقایسه با رقبا

سیب

مقایسه یک پردازنده قدیمی با یک پردازنده جدید کمی شبیه مقایسه سیب با پرتقال است، زیرا تعیین عملکرد سخت است. آیا ما در مورد سرعت هسته با کارایی بالا، سرعت هسته با راندمان بالا، سرعت GPU، سرعت موتور نمایشگر یا سرعت موتور عصبی صحبت می کنیم؟

سرعت دیگر تنها معیاری برای اندازه گیری سرعت تیک زدن CPU نیست. این در دنیای واقعی تر است و تعیین کمیت آن بسیار سخت تر است.

به طور کلی، تا زمانی که اعداد معیار واقعی را به دست نیاوریم، باید مقداری خط‌نویسی در پشت پاکت انجام دهیم، و اگر پیشرفت گذشته چیزی برای خرید باشد، احتمالاً به چیزی در محدوده 10 تا 12 نگاه می‌کنیم. درصد افزایش عملکرد نسبت به A15 Bionic.

اما یک پردازنده جدید بیشتر از سرعت بیشتر است.

برای A16 Bionic جدید، اپل از ویژگی هایی مانند عمر باتری بهتر و جادوگری بیشتر در رابطه با دوربین و پردازش تصویر به عنوان مزایای کاربر استفاده می کند. در حالی که این ویژگی‌ها هیچ ربطی به عملکرد خود ندارند، اما مزایایی را برای کاربر نهایی که آیفون 14 پرو/پرو مکس را انتخاب می‌کند، ارائه می‌کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/just-how-much-faster-is-the-iphone-14/#ftag=RSSbaffb68