آیفون 14 پرو بالاخره این ناچ را زنده می کند


جزیره دینامیک آیفون 14 پرو

تصویر: اپل

بریدگی جدید، قرص، برش، سوراخ. هر چه می خواهید اسمش را بگذارید، آیفون 14 پروجزیره دینامیک جدید، همانطور که اپل می گوید، طرفداران مشتاق را تقسیم کرده است.

اگر در چند هفته گذشته زمانی را در اطراف شایعات گذرانده اید، احتمالاً می دانستید که بریدگی قرص شکل روی آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس لو رفته بود.

برای یک هفته کامل منتهی به رویداد رونمایی محصول اپل در 7 سپتامبر، مردم در مورد چگونگی این موضوع بحث می کردند قرص آیفون جدید را تبدیل به شوخی می کند، یا این یک محض است سکته مغزی از نبوغ.

اما آیا شکاف قدیمی جوجه اردک زشتی بود که به جزیره دینامیک زیبا مانند قو تبدیل شد؟ یا نه کاملا؟

همچنین: آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 14 پرو مکس: کدام را باید بخرید؟

تولد ناچ

iPhone XS Max با نوار افقی مشکی در مرکز بالا، با دست بالا گرفته شده است

بریدگی بالای آیفون XS Max.

ماریا دیاز/ZDNET

به نظر می رسد طراحی اپل به طور مداوم با طرفداران خود آن را درست می کند، به همین دلیل است که بریدگی آیفون X با تحقیر زیادی مواجه شد. اما از آنجایی که اپل نیاز داشت تا سیستم دوربین TrueDepth را در جلوی گوشی هوشمند قرار دهد که امکان استفاده از Face ID را فراهم می کند، به یک شر ضروری به طور گسترده پذیرفته شده تبدیل شد. و در نهایت یک علامت تجاری برای تشخیص آیفون از سایر گوشی های هوشمند.

نمای نزدیک از دست‌هایی که آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس را در کنار هم در پس‌زمینه‌ای با گرادیان آبی در دست گرفته‌اند.

بریدگی قرص شکل یا Dynamic Island در آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس چگونه است.

سیب

مسلما جزیره دینامیک نیز همین کار را می کند: هیچ گوشی دیگری در بازار دارای سیاهچاله در بالای صفحه نمایش خود نیست و اپل این را می داند. شر ضروری باقی می ماند اما اپل بالاخره از آن نهایت استفاده را می کند.

همچنین: آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13: آیا جدیدترین آیفون ارزش ارتقا دارد؟

تبدیل شدن به جزیره

Dynamic Island iPhone 14 Pro

جزیره پویا برای نمایش تماس ورودی گسترش می یابد.

سیب

منحصربه‌فرد بودن جزیره پویا، چشم‌ها را به یک نقطه فروش تبدیل می‌کند. اپل بریدگی را در یکی از اجزای مفید iOS 16 ایجاد کرده است و ظاهری روان و پرانرژی به آن بخشیده است که آیکون‌های ویجت مانند اعلان‌ها، تأیید پرداخت از طریق Apple Pay، هشدارها، مسیرهای نقشه و اطلاعات موسیقی را در خود جای داده است و می‌تواند در اندازه‌های مختلف گسترش یابد. تماس‌های تلفنی، تایمرها، آلارم‌ها، فعالیت‌های زنده مانند امتیازات ورزشی و موارد دیگر را نشان دهید.

همچنین: چگونه آیفون خود را برای iOS 16 آماده کنیم؟

اپل جزیره پویا را “هم سخت افزار و هم نرم افزار — و چیزی در این بین” می نامد. و دقیقاً همین است.

جدای از مکانیزم جدید و کوچکتر دوربین TrueDepth، Dynamic Island بیشتر شبیه یک حباب است که کاربران می توانند با آن تعامل داشته باشند. طرح جدید حرکات و دگرگونی های سیال را انجام می دهد و در صورت نیاز منبسط و کوچک می شود.

حالا ناچ واقعا مفید است

گسترش جزیره پویا با ناوبری نقشه های اپل

جزیره پویا گسترده که ناوبری نقشه های اپل را به صورت زنده نشان می دهد.

سیب

به عبارت دیگر، اپل در حال تبدیل بریدگی مکانیزم دوربین به یکی از ویژگی های آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس است. این استفاده از فضای مرده به روشی درخشان است: ایجاد یک ویژگی جذاب و تعاملی از روی یک ضرورت.

پس شاید من Team Dynamic Island هستم. براق و جذاب است و به جرأت می توانم بگویم، استفاده از آن سرگرم کننده به نظر می رسد. اگرچه قبلاً هرگز به بریدگی آن اهمیتی نمی دادم، حداقل اکنون هدف بهتری از باز کردن قفل گوشی شما با Face ID است.

همچنین: در اینجا همه چیزهایی است که اپل در جریان رویداد “Far Out” خود اعلام کرد

در واقع، ویژگی‌های اضافه شده iOS 16 (با پیشرفت‌هایی مانند صفحه قفل قابل تنظیم و تفاوت در اعلان‌های بصری) به‌علاوه جزیره دینامیک جدید و نمایشگر همیشه روشن، آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس را به یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که دیده‌ایم می‌دهد. رابط کاربری اپل تا به امروز.

آیا جزیره پویا بلای سلفی است؟

آیفون 14 پرو از بالا، جلو و عقب، برآمدگی دوربین و جزیره پویا را نشان می‌دهد

اگر مدام دوربین را لمس می کنید می توانید سلفی های بدون لک داشته باشید؟

سیب

هر چند به نظر می رسد یک اشکال وجود دارد. بریدگی برای قرار دادن سیستم دوربین، از جمله مکانیسم Face ID وجود دارد. اما آیا تبدیل این منطقه به یک جزیره پویا تعاملی که اغلب آن را لمس می‌کنید، بر عکس‌های سلفی شما تأثیر خواهد گذاشت؟

دوربین جلویی که در جزیره دینامیک زندگی می‌کند دارای فوکوس خودکار و دیافراگم af/1.9 است تا نوردهی بیشتری را برای سلفی‌های کم نور در رستوران‌ها با دوستان فراهم کند. اما اگر مدام با انگشتان چرب روی قرص ضربه می زنید تا اعلان های خود را بررسی کنید، آیا این بدان معناست که دوربین شما همیشه تار خواهد بود؟

همچنین: یک راه ساده برای بهتر کردن عکس های آیفون شما

خوب، بنابراین من صفحه گوشی خود را با “انگشت های پیش غذا” لمس نمی کنم، اما صفحه نمایش آیفون به طور معمول از ضربه زدن و کشیدن بدون پیش غذا لک می شود. بنابراین به نظر می رسد که احتمالاً روی دوربین تأثیر می گذارد.

با توجه به اینکه اپل اکنون برای آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس پیش خرید می کند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سلفی های جزیره پویا از چالش لمس کردن صفحه نمایش روزمره جان سالم به در می برند یا خیر. شاید همه ما درست قبل از گرفتن عکس های سلفی مثل این که طبیعت دوم است، آیفون هایمان را روی پیراهن هایمان پاک کنیم.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-pro-makes-the-notch-come-alive-finally/#ftag=RSSbaffb68