آیفون 14: سه نمودار که نشان می دهد استراتژی اپل چگونه در حال توسعه است

انتظار می رود عرضه سالانه آیفون اپل خانواده جدیدی از گوشی های هوشمند را به شکل آیفون 14 (و انواع مختلفی از جمله آیفون 14 پلاس، 14 پرو و ​​14 پرو مکس) ارائه دهد.

به طور گسترده تر، اکوسیستم آیفون هنوز هم شتاب زیادی دارد. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، سال گذشته بیشترین تعداد آیفون‌های فروخته شده تا کنون مشاهده شد – و آیفون اکنون بیش از نیمی از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

canalys-worldwide-apple-shipple-shipments-share

داده ها: کانال ها / نمودار: ZDNET
canalys-worldwide-600-shipments-share

داده ها: کانال ها / نمودار: ZDNET
اکنون برخی از آن‌ها ممکن است مدل‌های بسیار قدیمی باشند، اما سیاست اپل برای پشتیبانی طولانی‌تر از گوشی‌های رقیب خود به این معنی است که پایگاه گسترده‌ای از کاربران ایجاد کرده است که می‌تواند آن‌ها را با محصولات جدید (مانند ساعت اپل) و خدماتی مانند هدف قرار دهد. Apple Pay.

همه این‌ها نشان می‌دهد که اپل چقدر جایگاه قدرتمندی در بازار ایجاد کرده است، و با توجه به رشد بازار گوشی‌های هوشمند، دیدن تغییر آن تصویر در آینده نزدیک دشوار است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-three-charts-that-show-how-apples-strategy-is-developing/#ftag=RSSbaffb68کاربران گوشی های هوشمند

تصویر: Getty Images/Crispin la Valiente

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که استراتژی اپل برای تمرکز بر بازار گوشی‌های هوشمند همچنان به کار خود ادامه می‌دهد: طبق داده‌های تحلیلگران فناوری Canalys، اپل در سال‌های اخیر تسلط خود را بر برترین‌های بازار افزایش داده است.

شرکت تحلیلگر فناوری Counterpoint دیدگاه مشابهی دارد: با رواج بیشتر 5G، مصرف‌کنندگان دستگاه‌های خود را ارتقا می‌دهند و در نتیجه اپل موفق شده است بیش از 78 درصد از بخش قیمتی 1000 دلاری را به خود اختصاص دهد و 57 درصد از بازار گوشی‌های ارزان قیمت را به خود اختصاص دهد. بیش از 400 دلار

محموله های آیفون اپل، 2007-2021

داده ها: نقطه مقابل / نمودار: ZDNET

وارون میشرا، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، گفت: «مصرف‌کنندگانی که وضعیت مالی آنها تحت تأثیر همه‌گیری قرار نگرفته، از درآمد اضافی ایجاد شده به دلیل محدودیت سفر برای خرید دستگاه‌های گران‌تر از جمله گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

در حالی که بسیاری از مردم بر روی ویژگی های جدید تمرکز خواهند کرد، نکته جالب این است که چگونه آیفون 14 با استراتژی گسترده تر اپل مطابقت دارد – چیزی که وقتی به برخی از داده ها نگاه می کنید کاملاً واضح است.

اما این فقط در مورد آیفون نیست: تقریباً مطمئناً به‌روزرسانی اپل واچ نیز در راه است. اپل بار دیگر پیشتازی خود را در بازار ساعت های هوشمند افزایش داده است و طبق گزارش Canalys، 16 میلیون دستگاه در نیمه اول سال گذشته و 18 میلیون دستگاه در نیمه اول سال جاری به فروش رسانده است و سهم بازار خود را از 51 درصد به 52 درصد افزایش داده است. .

همچنین جالب است بدانید که مردم کدام یک از گوشی های اپل را می خرند: مدل استاندارد آیفون 13 طبق نمودار زیر بیشترین فروش را به خود اختصاص می دهد. به موقعیت آیفون 13 مینی توجه کنید – برخی معتقدند که این عملکرد نسبتا ضعیف یکی از دلایلی است که ممکن است به این زودی شاهد یک مدل به روز شده نباشیم.

Le Xuan Chiew، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys، گفت: «تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ممتاز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و اپل به طور مداوم تسلط خود را در این بخش افزایش داده است.