آیفون 14 اسلات سیم کارت را حذف می کند. در اینجا معنی آن چیست

طبق سایت خواهر ZDNET CNET، T-Mobile اخیرا تحت برنامه Network Pass خود یک تبلیغ Test Drive را به مصرف کنندگان ارائه کرد برای مقایسه شبکه 5G خود، شبکه خود را بر روی یک دستگاه آنلاک به مدت سه ماه با داده های نامحدود آزمایش کند. این نوع آزمایشی به لطف eSIM امکان پذیر است. Verizon دارای یک برنامه آزمایشی مشابه وابسته به eSIM.

اما با تلاش اپل، این احتمال وجود دارد که بسیاری از اپراتورهایی که از پشتیبانی از سیم‌کارت‌های الکترونیکی خودداری کرده‌اند، احساس کنند که در آینده مجبور به تغییر آن هستند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-drops-the-sim-card-slot-heres-what-that-means/#ftag=RSSbaffb68دیدن: در اینجا همه چیزهایی است که اپل در جریان رویداد “Far Out” خود اعلام کرد

بزرگترین تغییر برای بسیاری در نتیجه عدم وجود اسلات نانو سیم کارت در آیفون 14 این است که فرآیند قدیمی و بسیار آشنا (اگر گاهی اوقات ناخوشایند) قرار دادن سیم کارت فیزیکی در تلفن برای تنظیم یا تغییر حساب تلفن همراه را حذف می کند. .

“مدل های آیفون 14 و آیفون 14 پرو آماده فعال سازی با سیم کارت الکترونیکی می شوند.* توجه داشته باشید، این مدل ها نمی توانند با سیم کارت فیزیکی فعال شوند.” اپل در صفحه سفارش آیفون 14 خود اشاره می کند.

مال اپل صفحه پشتیبانی eSIM نحوه راه‌اندازی یا انتقال eSIM را با استفاده از کد QR ارائه‌شده توسط شرکت مخابراتی، برنامه شرکت مخابراتی یا با وارد کردن اطلاعات به صورت دستی توضیح می‌دهد. اپل همچنین iOS 16 را به روز کرد تا به کاربران اجازه دهد از طریق بلوتوث یک سیم کارت را از یک آیفون به آیفون دیگر منتقل کنید.

یک مشکل این است که در حالی که بسیاری از اپراتورها در ایالات متحده و سراسر جهان از ارائه eSIM پشتیبانی می کنند، همانطور که اپل اشاره می کند، همه آنها این کار را نمی کنند. و فقط برخی از آنها از “انتقال سریع eSIM” برای تغییر اپراتور پشتیبانی می کنند.

دیدن: آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13 پرو: آیا جدیدترین آیفون ارزش ارتقا دارد؟

با این حال، اکنون که اپل این کار را انجام داده است، احتمالاً سازندگان تلفن های اندرویدی ترجیح می دهند فضای سیم کارت را – همیشه در گوشی های هوشمند با بالاترین قیمت – برای ویژگی های دیگر بازیابی کنند، به این معنی که شما می توانید همان چیزی را در گوشی های دیگر نیز مشاهده کنید.

در ایالات متحده، AT&T، T-Mobile و Verizon از فعال‌سازی eSIM پشتیبانی می‌کنند، مانند چندین شرکت مخابراتی کوچکتر و پیش‌پرداخت. حامل های اصلی از انتقال سریع پشتیبانی می کنند، اما تعداد کمتری حامل های کوچکتر نیز از آن پشتیبانی می کنند.

مزیت دیگر برای مصرف کنندگان و اپراتورها این است که eSIM استفاده از شبکه های ارائه دهندگان دیگر را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند و در صورت لزوم تغییر می دهد.

دیگر نباید با آن سینی سیم کارت کوچک دست و پنجه نرم کرد: اپل شیار فیزیکی سیم کارت را در سری آیفون 14 در ایالات متحده، به جای آن به سیم‌کارت‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند.

سیب به The Verge گفت آیفون 14 می‌تواند تا 6 سیم‌کارت الکترونیکی را ذخیره کند که دو تای آن‌ها می‌توانند همزمان فعال شوند. آیفون 14 پرو می تواند هشت عدد را ذخیره کند. توانایی استفاده از چند سیم‌کارت الکترونیکی برای هر کسی که به کشورهای مختلف سفر می‌کند مفید است، به‌ویژه برای مسافران بین‌المللی مکرر، تا زمانی که شبکه‌ها در هر کجا که می‌روند از eSIM پشتیبانی می‌کنند. این یک چیز مشخص نیست (به همین دلیل است که این تغییر فقط برای مدل های فروخته شده در ایالات متحده انجام می شود).

سیم کارت های فیزیکی برای دارندگان آیفون 14 در ایالات متحده سابقه دارد، اما آیفون 14 در بازارهای دیگر، اسلات سیم کارت را حفظ کرده است.

سیم کارت تلفن

تصویر: ماریا دیاز / ZDNet

همچنین، کاربران برای ارتقاء از 4G به 5G مانند گذشته نیازی به تعویض سیم کارت فیزیکی ندارند. این را می توان از طریق به روز رسانی نرم افزار به جای آن اداره کرد.