آیفون 13 مینی زندگی می کند! مورد برای خرید آن در سال 2022

وقتی در مترو حرکت می کنم، مینی راحت در دستان کوچک من می نشیند و کمتر از گوشی های بزرگتر آن را رها می کنم. من حتی نظرات طولانی Yelp و TripAdvisor را روی این صفحه نمایش کوچک اما قابل اعتماد می نویسم، همراه با عکس های با کیفیت بالا. بیشتر در مورد نحوه عملکرد دوربین در یک ثانیه.

وزن

تا 17 ساعت پخش ویدئو

درست است — امسال آیفون 14 مینی وجود ندارد. با این حال، iPhone 13 mini در حال حاضر از بسیاری جهات برای اکثر کاربران در سال 2022 بهینه شده است. در واقع، iPhone 12 mini همچنان یک دستگاه رقابتی در دنیای گوشی های هوشمند کوچک است.

شروع از 599 دلار


آیفون 12 مینی، اما بهتر است

141 گرم

برای فقط 599 دلار، آیفون 13 مینی یک معامله عالی است. اگر جیب‌بازی، راحتی دست و iOS در بالای لیست اولویت‌های گوشی‌های هوشمند شما قرار دارند، این گوشی همچنان بهترین گزینه برای خرید است. برای ویدیوی باکیفیت و عمر باتری بیشتر، جای دیگری را جستجو کنید.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

اگر شما هم مثل من هستید و از یک آیفون 12 مینی استفاده می کنید، با آیفون 13 مینی احساس خوبی در خانه خواهید داشت. من به سختی تفاوت بین این دو مدل را متوجه شوید که چیز خوبی است.

4 گیگابایت رم با 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

دوربین 13 مینی یک مزیت نسبت به 12 مینی فعلی من دارد: حالت فیلمبرداری سینمایی، که با دقت بیشتری فوکوس می‌کند و کنتراست و عمق را افزایش می‌دهد. و انصافاً کار می کند. فیلمبرداری معمولی در مقایسه به طور قابل توجهی دو بعدی به نظر می رسد.

تراشه بیونیک A15

iOS 16.1

آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی به غیر از سنسور اصلی بزرگتر (برای عکاسی در نور کم) و قرارگیری دوربین (عمودی در مقابل مورب) دوربین های تقریباً یکسانی دارند. این بدان معناست که هر دو برای استفاده روزانه کافی هستند، چه در حال گرفتن سلفی، عکاسی خیابانی یا عکس های غذا از آخرین ماجراجویی غذاخوری خود باشید.

بیشتر: آیفون 14 پرو نوآوری های بسیار بیشتری را با همان قیمت سال گذشته بسته بندی می کند

آیا مینی باز خواهد گشت؟

اما هدف آیفون 13 مینی این است، درست است؟ این وجود ندارد که مانند اولین آیفون مینی، تجربه آیفون را متحول کند، اما در عوض، پکیج مشابهی را با اصلاحاتی ارائه می‌کند که اهمیت دارد.

محصول قرمز، نور ستاره، نیمه شب، آبی، صورتی، سبز

علاوه بر آیفون 13 مینی، در اینجا چند جایگزین دیگر برای گوشی های کوچک وجود دارد که باید در نظر بگیرید:


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-13-mini-lives-the-case-for-buying-it-in-2022/#ftag=RSSbaffb68

دوربین

آیا آیفون 13 مینی هنوز گزینه مناسبی برای کاربرانی است که خواهان بهترین تجربه آیفون در بسته بندی کوچکتر هستند؟ کاملا. آیفون 13 مینی هر عملکردی را که مدل‌های بزرگتر و گران‌تر انجام می‌دهند انجام می‌دهد – به جز زمانی که صحبت از عمر باتری به میان می‌آید. بدون توجه به اینکه از چه تلفن مینیاتوری استفاده می کنید، این یک معامله است که باید آن را بپذیرید.

هر دو مینی‌ها دارای صفحه نمایش 5.4 اینچی Super Retina XDR هستند که میزان روشنایی، دقت رنگ و طیف رنگی گسترده‌ای را برای کاربرانی که دوست دارند پیکسل‌ها را تماشا کنند ارائه می‌کند. به علاوه، مینی‌ها دارای فناوری یکسانی (دوربین جلو، بلندگوها و غیره) برای تماس‌های ویدیویی، تماس‌های صوتی و پخش ویدیو هستند. من FaceTime، تماس‌های تلفن همراه و پخش ویدیو را روی هر دو گوشی آزمایش کردم و بررسی می‌شود — کیفیت در واقع یکسان است.

OLED 5.4 اینچی با 60 هرتز

برای آزمایش، دوربین های آیفون 13 مینی را با آیفون 14 پرو مقایسه کردم – و نتایج شگفت انگیز بود. مقایسه زیر را ببینید. از نظر روشنایی، وضوح و دقت رنگ، مینی کاملاً با Pro است. تفاوت در نحوه و آنچه دوربین ها برای فوکوس روی آنها انتخاب می کنند و گرمی رنگ ها وجود دارد، اما به طور کلی، من با خروجی مینی کاملاً خوب هستم.

12 مگاپیکسل f/1..6 عرض، 12 مگاپیکسل f/2.4 فوق عریض، 12 مگاپیکسل f/2.2 جلو

باتری

بله، صفحه نمایش کوچک است و 5.4 اینچ است. اما تمام کارهایی که من به آن نیاز دارم را انجام می دهد، و موارد دیگر: اعلام آب و هوا، ردیابی دویدن در فضای باز، ضربه زدن برای پرداخت، و موارد دیگر. به‌علاوه، iCloud به‌طور خودکار پیام‌ها و عکس‌ها را در مک‌بوک من ذخیره می‌کند، بنابراین اگر تصادفاً تلفنم را در توالت بیندازم، خاطرات اخیر برای همیشه از بین نخواهند رفت.

رنگ ها

اگر جیب‌بازی، راحتی دست و iOS در بالای لیست اولویت‌های گوشی‌های هوشمند شما قرار دارند، این گوشی همچنان بهترین گزینه برای خرید است.

این اولین بررسی به هیچ وجه نیست – همکار من Jason Cipriani در زمان عرضه مشخصات و تجربه کلی را پوشش داد – اما تأییدی است که یک سال بعد آیفون 13 مینی چقدر خوب (یا بد) است. بیایید شیرجه بزنیم

مشخصات فنی

iPhone-13-mini-12-mini-comparison

آیفون 13 مینی همچنین دارای تراشه سریعتر A15 Bionic است که کارآمدتر از A14 سال گذشته کار می کند. صادقانه بگویم، من به سختی متوجه لنگ یا لکنت در آیفون جدیدتر شدم. اما، صادقانه بگویم، من هرگز با آیفون 12 مینی شخصی خود مشکلی نداشتم. آیا مغز قرن بیست و یکمی من به سادگی متوجه فناوری سریعتر نمی شود؟ شاید.

نمایش دادن

iphone-13-mini-pillow

iphone13mini-vs-iphone14pro-comparison2

عکس های گرفته شده با iPhone 13 mini (سمت چپ) و iPhone 14 Pro (راست) تقریباً یکسان هستند.

امری رایت/ZDNET

IP68، محافظ سرامیکی

پردازنده

برای اکثر کارها، آیفون 13 مینی به اندازه آیفون های بزرگتر و گرانتر توانایی دارد. پخش موسیقی، ارسال iMessages و FaceTiming برای دوستان بسیار آسان است. به علاوه، در واقع در جیب پشتی من جا می شود.

ماندگاری

نرم افزار

همانطور که اعداد فروش نشان می دهد، آیفون مینی کم محبوب ترین خط تولید اپل است. و با تغییر اپل به سمت گوشی‌های سایز پلاس بزرگتر، 13 مینی به احتمال زیاد بهترین و آخرین آیفون مینیاتوری است که می‌توانید امروز بخرید.

ابعاد

حافظه و ذخیره سازی

طرفداران

  • راحت در جیب قرار می گیرد و می رود
  • ارزان ترین مدل آیفون 13
  • 128 گیگابایت حافظه پایه استاندارد است
  • همان پردازنده و دوربین آیفون 13 بزرگتر

منفی

  • دوربین جلو فاقد فوکوس خودکار است
  • عمر باتری قابل قبول است اما می تواند بهتر باشد
  • بدنه کوچکتر، همان بریدگی بزرگ

مرگ آیفون مینی تا حد زیادی اغراق شده است. اگرچه جدیدترین سری آیفون اپل مدل مینی را شامل نمی شود، مینی 13 سال گذشته هنوز زنده و سالم است. فقط کافی است به هر فروشگاه اپل بروید و آن فروشگاه آنجا خواهد بود.

این اصلاحات شامل عمر باتری بهبود یافته 13 mini است که طبق گفته اپل، 2 تا 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی خود استفاده می شود. با در نظر گرفتن حجم باتری کوچک، برای شروع، 13 مینی همان سطح استقامتی را به عنوان مثال خط آیفون پرو مکس در اختیار شما قرار نمی دهد، اما در مقایسه با آیفون 12 مینی، مقداری انرژی اضافی را فشار می دهد. اگر عمر باتری طولانی مدت را در اولویت قرار می دهید، سرمایه گذاری روی یکی از آیفون های بزرگتر اپل – یا یک شارژر قابل حمل در نظر بگیرید.

بیشتر: کیف برای نگهداری آیفون قدیمی شما

هنوز هم یک آیفون روزمره

با این حال، آیفون مینی پتانسیل بازگشت دارد CNET اشاره می کند، اما نه به شکل آیفون SE. در گذشته، اپل طراحی بدنه مدل های قدیمی آیفون را با پردازنده جدیدتر بازیافت کرده و آن را با نام iPhone SE عرضه کرده است. آیا بدنه مینی آیفون 13 می تواند SE بعدی باشد؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد، اما بیایید دست هایمان را روی هم بگذاریم.

خط پایین

جدا از محل قرارگیری دوربین، آیفون 13 مینی و 12 مینی از نظر فیزیکی یکسان هستند.

امری رایت/ZDNET

بررسی: iPhone SE (2022): به سرعت iPhone 13 Pro Max، اما نیمی از قیمت

وقتی در کنار آیفون بزرگ شدم، از اینکه چگونه صفحه نمایش کوچک مینی باعث می شود زمان کمتری را آنلاین بگذرانم، قدردانی می کنم. در حالی که به نظر می رسد توصیه تلفنی که مصرف دیجیتال را کاهش می دهد غیر منطقی است، اما برای بهره وری و توانایی من برای احساس حضور در لحظه نجات بخش بود.

64.2 x 131.5 x 7.65 میلی‌متر

Phone 13 mini با حفظ سبک زندگی من، انعطاف پذیر است.

امری رایت/ZDNET

با این حال، دوربین‌های 13 مینی یک کاستی دارند: عدم توانایی در فوکوس کردن روی اجسام نزدیک‌تر از 5 اینچ به لنز. بنابراین اگر می‌خواهید از کاغذ بریده شده روی بینی سگ خود عکس بگیرید، باید از دور به صورت دیجیتال زوم کنید.

با این حال، اگر ضبط ویدیوی با کیفیت بالا برای تجربه آیفون شما در اولویت است، بهتر است از آن استفاده کنید. آیفون 14 پرو یا آیفون 14 پرو مکس. هر دو دارای ProRes و ضبط ویدیوی ماکرو برای افزایش کیفیت تولید هستند.

بیشتر: ارزان ترین (اما هنوز هم عالی) تلفن هایی که می توانید با قیمت کمتر از 430 دلار تهیه کنید

کیفیت دوربین

در حالی که این شرکت تمرکز خود را روی گوشی‌های بزرگ‌تر تغییر می‌دهد، من هر روز با موتور کوچکی که آیفون 13 مینی است رانندگی می‌کنم تا دوام آن را در سال 2022 آزمایش کنم و درک بهتری از میزان (یا چقدر کم) کاربران داشته باشم. با آیفون کوچکتر اپل ادامه دهید.