آیفون 13 در مقابل آیفون 14: آیا باید به آیفون جدیدتر ارتقا دهید؟

OLED 6.1 اینچی با 60 هرتز

این بزرگترین ارتقا در مدل آیفون امسال، سنسور دوربین اصلی بزرگتر است. از نظر عملی، می‌توانید انتظار عملکرد بسیار بهتر در نور کم و جزئیات بیشتر را داشته باشید. اپل می‌گوید که 14 نسبت به 13 شاهد 38 درصد بهبود با شب‌نگاری است.

آیفون 14 در رنگ های مختلف.

تصویر: اپل
iPhone-14-red

جیسون هینر/ZDNET

1. شما پیشرفته ترین ویژگی های دوربین را می خواهید

نمایش دادن

برای سایر مشتریان آیفون باز است؟ این دستگاه های توصیه شده توسط ZDNET را در نظر بگیرید:


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-13-vs-iphone-14/#ftag=RSSbaffb68

در حالی که دوربین و ویژگی های ایمنی در آیفون 14 ارتقا یافته اند، رویکرد کلی طراحی، تجربه نرم افزاری و سخت افزار این دو آیفون بسیار شبیه به هم هستند. اگر گرفتن سلفی بهتر و عکس‌های کم‌نور یا ویژگی‌های SOS ماهواره‌ای برای شما اولویت کمتری دارد، ممکن است آیفون ۱۳ گزینه بهتری در بین این دو باشد.

بیشتر: آیفون 14 سیم کارت را حذف می کند. در اینجا معنی آن چیست

شما باید آیفون 13 را بخرید اگر …

آیفون 13

آیفون 14 در بخش ویدئو نیز پیشرفت هایی را طی می کند. حالت اکشن جدید تثبیت ویدیوها را بهبود می‌بخشد تا بتوانید بدون نگرانی از لرزش فیلم بدوید، بپرید و به اطراف بچرخید.
و در نهایت، دوربین جلو اکنون دارای فوکوس خودکار است و شما را در جلو و مرکز نگه می دارد.

2. شما آخرین ویژگی های ایمنی را می خواهید

مانند اپل واچ سری 8 جدید، آیفون 14 نیز با تشخیص تصادف عرضه می شود. در صورت تصادف یا تصادف اتومبیل، آیفون 14 به طور خودکار به شما پیامی می دهد که حتی در صورت عدم وجود اتصال Wi-Fi یا سرویس تلفن همراه، به مخاطبین و خدمات اضطراری اطلاع دهید. این ویژگی نجات جان در آیفون 13 وجود ندارد.

OLED 6.1 اینچی با 60 هرتز

بیشتر: آیفون 14 سیم کارت را حذف می کند. در اینجا معنی آن چیست

مشخصات فنی

بیشتر: نحوه اتصال آیفون 14 اپل به ماهواره در مواقع اضطراری

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

6.07 اونس (172 گرم)

A15 Bionic

RAM/Storage 4 گیگابایت رم با 128 گیگابایت، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت 4 گیگابایت رم با 128 گیگابایت، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت
باتری تا 20 ساعت پخش ویدئو تا 19 ساعت پخش ویدئو
دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی (واید، فوق عریض) دوگانه 12 مگاپیکسلی (واید، فوق عریض)
قابلیت اتصال 5G (mmWave و زیر 6 گیگاهرتز)، ماهواره 5G (mmWave و زیر 6 گیگاهرتز)

بنفش، آبی، سیاه، سفید، قرمز

A15 Bionic

نسل جدیدی از آیفون ها از راه رسید. در ظاهر، آیفون 14 و آیفون 13 سال گذشته کم و بیش یکسان هستند. با این حال، ویژگی های داخلی داستان متفاوتی را بیان می کنند. اگر از علاقه مندان به عکاسی هستید، از ایمنی آگاه هستید، یا آماده پیوستن به انقلاب eSIM هستید، پس آیفون 14 کاندیدای اصلی ارتقا است. در غیر این صورت، آیفون 13 هنوز هم یک گوشی هوشمند قدرتمند است، به همان اندازه رنگ های بازیگوش دارد و همان نرم افزار iOS را اجرا می کند. یکی بر دیگری در زیر.

موتور Photonic جدید آیفون 14، یک خط لوله تصویری پیشرفته که عکس ها را بهتر ارائه می دهد، کمک به عکس های بهتر در نور کم می کند. این فرآیند، که اساساً فرآیند همجوشی عمیق را که آیفون‌های قبلی قبلاً استفاده کرده‌اند، سرعت می‌بخشد، باید به گرفتن عکس مطمئن‌تر و سازگارتر منجر شود.

به جای استفاده از سیم کارت فیزیکی، آیفون 14 فقط از eSIM و eSIM پشتیبانی می کند — اگر در ایالات متحده هستید. eSIM یک سیم کارت مجازی است که می تواند چندین پلن تلفن همراه را در یک دستگاه ذخیره کند و حتی بدون اتصال وای فای کار کند. ارائه دهندگانی مانند T-Mobile، AT&T، و Verizon به توسعه پشتیبانی eSIM کمک کرده اند و سوئیچ را بدون درزتر از آنچه فکر می کنید، می کنند. با این حال، اگر بین 14 و 13 تصمیم می گیرید، این عاملی است که ارزش آن را دارد.

قیمت آیفون 13 اکنون 100 دلار کمتر از آیفون 14 است و همین امر باعث می شود گارد قدیمی ارزش بیشتری داشته باشد. اگر به دنبال گوشی محکمی هستید که طراحی نرم افزاری و سخت افزاری مشابه آیفون 14 داشته باشد، آیفون 13 یک گزینه عالی و تست شده توسط ZDNET است. اپل همچنان دستگاه را به همراه نسخه مینی می فروشد. در فروشگاه ها و آنلاین.

2. شما انتظار تغییرات قابل توجهی در طراحی را داشتید

تراشه

وزن

رنگ ها

6.14 اونس (174 گرم)

اپل همچنین ویژگی Emergency SOS از طریق ماهواره را راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تلفن خود را به سمت نزدیک‌ترین ماهواره بگیرند و کاربر را قادر می‌سازد خدمات دریافت کند و سیگنال اضطراری ارسال کند. با استفاده از یک الگوریتم فشرده و روش ارتباطی «پرسش و پاسخ»، ویژگی SOS به کاربران کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند به آیفون خود اعتماد کنند، حتی در صورت بروز حملات اضطراری در مناطق دورافتاده.

3. برای شما مهم نیست که به eSIM تغییر دهید

اپل آیفون 13 مینی

سارا تیو/CNET

1. شما قیمت پایین تری می خواهید

صورتی، آبی، نیمه شب، نور ستاره، سبز، قرمز

قیمت شروع از 799 دلار شروع از 699 دلار

شما باید آیفون 14 را بخرید اگر …