آیفون‌های جدید اپل می‌درخشند، اما جادو در مدل‌های قدیمی‌تر نهفته است

تحقیقات اخیر CCS Insight نشان داد که 1.3 میلیارد تلفن در سال 2022 به اولین پایان عمر خود خواهند رسید. نیمی از آنها در کشوها قرار می گیرند یا بیرون می افتند. اما نسبت رو به رشدی در بازار دست دوم مجددا فروخته خواهد شد. و آیفون‌های اپل بیش از ۸۰ درصد از این اقتصاد دایره‌ای را تشکیل می‌دهند، تا حدی به لطف آنچه CSS آن را «ارزش باقیمانده بالا» آیفون‌ها می‌نامد.

این شرکت تحقیقاتی خاطرنشان می‌کند: بسیاری از گوشی‌های برندهای دیگر در این صنعت ارزش محدودی دارند و اغلب دور انداخته می‌شوند یا به اعضای خانواده منتقل می‌شوند.

محموله های آیفون اپل، 2007 - 2021

داده ها: نقطه مقابل / نمودار: ZDNET

گوشی های جدید شتاب و انرژی را حفظ می کنند و کاربران اولیه را با ویژگی های جدید درگیر می کنند. اما این دم دراز دستگاه های قدیمی است که واقعاً قدرت اکوسیستم اپل را نشان می دهد.

افتتاحیه دوشنبه ZDNET

استفاده از تلفن هوشمند

تصویر: گتی ایماژ/خاویر لورنزو

اگر قانع نشدی، تحقیق متقابل اخیراً تعداد بسیار قابل توجهی را منتشر کرده است: اپل در سال گذشته 237.9 میلیون آیفون فروخته است – بالاترین رقم تاریخ.

به این معنا که آیفون‌ها اکنون بیش از نیمی از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند داده های نقطه مقابل با فایننشال تایمز به اشتراک گذاشته شد.

همچنین شامل بخش بزرگی از تلفن‌های فروخته شده است.

در رویداد “Far out” این هفته، اپل مطمئناً از یک چهارگانه جدید از آیفون‌ها – آیفون 14 و آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 مکس (یا پلاس) 6.7 اینچی و آیفون 14 پرو مکس رونمایی خواهد کرد. شایعات درست است اپل امیدوار است که همه به قدر کافی ارتقا داده شوند تا کسانی که پول نقد دارند راضی باشند.

پس از 15 سال (اولین آیفون در ژوئن 2007 عرضه شد)، ممکن است انتظار داشته باشید که سرعت باند آیفون کاهش یابد – حداقل کمی.

این بازار دست دوم به طور موثر یک رمپ ارزان قیمت جایگزین برای اکوسیستم اپل برای افرادی ایجاد می کند که در غیر این صورت ممکن است یک گوشی اندرویدی میان رده بخرند. و این خبر خوبی برای اپل است، که به طور فزاینده ای از خدمات و همچنین سخت افزار (و با حاشیه های بهتر) درآمد کسب می کند. بخشی از این به سیاست اپل برای پشتیبانی از گوشی‌هایش با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای چند سال مربوط می‌شود، به این معنی که حتی تلفن‌هایی که پنج یا شش سال از عمرشان می‌گذرد، هنوز هم می‌توانند دستگاه‌های مناسبی باشند، حداقل برای استفاده سبک.

آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس دو جایگاه برتر در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند (و اپل سه مورد از پنج گوشی برتر را با آیفون 12 دارد). سهم آیفون از فروش جدید در سه ماهه پایانی سال 2021 به 22 درصد رسید.

دوشنبه افتتاحیه ZDNet برداشت ابتدایی ما از هفته فناوری است که توسط اعضای تیم تحریریه ما نوشته شده است.

قبلاً در افتتاحیه دوشنبه ZDNET:


منبع: https://www.zdnet.com/article/apples-new-iphones-will-sparkle-but-the-magic-lies-in-older-models/#ftag=RSSbaffb68

اما یک داده دیگر وجود دارد که به نظر من جالب‌تر است و شاید به قدرت واقعی اپل اشاره کند.

جالب است که حتی اگر آیفون به عنوان یک محصول درجه یک به بازار عرضه می شود، اخیراً 50 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

همه آنها مدل های جدید پر زرق و برق نخواهند بود: این پایگاه نصب شده گسترده شامل تلفن های قدیمی است که ضربه خورده اند اما هنوز کار می کنند و دستگاه هایی که توسط کاربران اولیه که ارتقا یافته اند منتقل می شوند.

چیزی که من قابل توجه می دانم این است که هیچ نشانه ای از این اتفاق وجود ندارد.