آیا اپل می تواند آیپد 16 اینچی را در سال 2023 عرضه کند؟

اپل قبلاً خطوط بین iPad و MacBooks را با ویژگی چندوظیفه‌ای iPadOS 16 Stage Manager محو کرده است، که به کاربران iPad کمک می‌کند تا برنامه‌ها را تغییر دهند و پنجره‌ها را روی صفحه نمایش روی هم قرار دهند، بیشتر شبیه به دسکتاپ. Stage Manager برای MacOS Ventura نیز در دسترس است. این ویژگی چندوظیفه‌ای می‌تواند حتی در آی‌پدهای بزرگ‌تر که می‌تواند شبیه مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی باشد، قانع‌کننده‌تر باشد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/could-apple-release-a-16-inch-ipad-in-2023/#ftag=RSSbaffb68

مارک گورمن از بلومبرگ سال گذشته گزارش شده است اپل روی آیپدهای بزرگتر از پرو 12.9 اینچی کار می کرد. گورمن همچنین گفت که پس از استفاده از مک‌بوک پرو 16 اینچی، آی‌پد پرو 12.9 اینچی احساس تنگی می‌کرد و آی‌پد 14 یا 16 اینچی را به چشم‌اندازی جذاب تبدیل کرد.

آخرین گزارش بیان نمی کند که آیا اپل تبلت 16 اینچی را به عنوان یک iPad یا به عنوان بخشی از محدوده iPad Pro خود قرار می دهد.

بزرگترین تبلت فعلی اپل آیپد پرو 12.9 اینچی است، اما یک مدل 16 اینچی با بزرگترین مک بوک اپل یعنی مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M1 Pro یا M1 Max برابری می کند.

خانواده آی پد اپل

همانطور که The Verge اشاره می کندیک آی‌پد بزرگ‌تر می‌تواند به رفع برخی سردرگمی‌های قیمت‌گذاری ناشی از نسل دهم آی‌پد جدید کمک کند. قیمت 449 دلار، آی‌پد پایه جدید با صفحه‌کلید جادویی اپل (249 دلار) و قلم اپل (99 دلار) تقریباً به مک‌بوک ایر 999 دلاری M1 نزدیک می‌شود. این قیمت بالاتر برای آی‌پد ۲۰۲۲ احتمالاً توضیح می‌دهد که چرا اپل همچنان نسل نهم آی‌پد را با قیمت ۳۲۹ دلار می‌فروشد.

آیا آیپد بزرگتر از 12.9 اینچ خواهد شد؟

تصویر: اپل

به نقل از یک منبع آشنا با این طرح ها، اطلاعات گزارش ها که یک آیپد 16 اینچی مرز بین آی پد و مک بوک را محو می کند. اپل می‌تواند آی‌پد 16 اینچی را در سه‌ماهه چهارم سال 2023 عرضه کند، اگرچه این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اپل ممکن است برنامه‌های خود را تغییر دهد و به مدل فوق‌العاده ادامه ندهد.

راس یانگ، تحلیلگر زنجیره تامین سال گذشته گزارش داد که اپل می تواند یک آیپد 14.1 اینچی (به جای iPad Pro به دلیل استفاده از LED معمولی به جای miniLED گران تر) عرضه کند. او پرتاب را در سه ماهه اول سال 2023 پیش بینی کرد 9to5Mac در آن زمان گزارش داد.