آنچه را که پچ Android 13 سپتامبر در Pixel 6 Pro من برطرف کرده است (و آنچه که انجام نداده است) آورده شده است.


گوشی اندروید 13 روی میز با ربات اندرویدی کوچک در پس زمینه.

جیسون سیپریانی/ZDNET

اندروید 13 به تازگی در ماه گذشته برای کاربران پیکسل عرضه شد و همانطور که انتظار می رفت، یک پچ جدید در دسترس است که چندین مشکل را برطرف می کند. من به روز رسانی جدید را اعمال کردم و می خواستم آنچه را که پیدا کردم گزارش کنم.

اما ابتدا، پچ سپتامبر چه مشکلاتی را حل کرد؟ بیایید دریابیم.

همچنین: اندروید 13 در پیکسل 6 پرو یک ارتقای درخشان است — با یک استثنا

تخلیه زودرس باتری

اول از همه، پچ سپتامبر یک مشکل نسبتا جدی را برطرف کرد که منجر به افزایش تخلیه باتری به دلیل فعالیت‌های پس‌زمینه در لانچر شد. برخی از کاربران تجربه کردند که دستگاه‌های پیکسل خود به این دلیل بسیار داغ می‌شوند، که در نهایت منجر به کاهش عمر باتری می‌شود. من این را تقریباً بلافاصله پس از ارتقاء به اندروید 13 روی خودم تجربه کردم پیکسل 6 پرو. عمر باتری از بسیار چشمگیر به بسیار نگران کننده تبدیل شد.

بیشتر در این مورد در یک بیت.

همچنین: چگونه بفهمیم کدام برنامه ها باتری اندروید شما را خالی می کنند

مشکلات شارژ

مشکل دیگری که با Pixel 6 Pro خود تجربه کردم این بود که شارژ تا حدودی قابل اعتمادتر شده بود. در اولین شبی که با اندروید 13 داشتم، دستگاهم را روی آن گذاشتم پایه پیکسل، فقط متوجه شد که تلفن شارژر را شناسایی نکرده است.

خوشبختانه، پچ جدید این مشکل را حل کرد. اکنون، هر بار که Pixel 6 Pro خود را روی شارژر قرار می‌دهم، بلافاصله شناسایی می‌شود. تنها مشکلی که وجود دارد این است که وقتی برای اولین بار گوشی را روی شارژر می گذارم، انیمیشن شارژ همیشه ظاهر نمی شود. این مشکلی است که من می توانم با آن زندگی کنم، تا زمانی که قابلیت اطمینان تلفن شارژ شود.

اگر چه این موضوع در درجه اول تاثیر می گذارد پیکسل 4 دستگاه‌ها، تجربه من ثابت می‌کند که به آن تکرار محدود نمی‌شود.

بیومتریک بهبود یافته

اول از همه، هنوز هیچ تشخیص چهره برای Pixel 6 Pro وجود ندارد (و من شک دارم که هرگز چنین اتفاقی بیفتد). با این حال، ارتقاء به اندروید 13 اسکنر اثر انگشت را با اختلاف زیادی بهبود بخشید. و با وصله سپتامبر، توسعه دهندگان آن را حتی بیشتر پاسخگو کرده اند. با آخرین به‌روزرسانی، اسکنر اثر انگشت تقریباً بلافاصله اثر انگشت من را تشخیص می‌دهد که یک پیشرفت نمایی نسبت به اندروید 12 و یک پیشرفت ظریف نسبت به نسخه اولیه اندروید 13.

همچنین: Google Pixel شما نیز دارای تشخیص تصادف اتومبیل است. در اینجا نحوه تنظیم آن آمده است

بلوتوث

اگرچه من این مشکل را در ارتباط با دستگاه‌های بلوتوث خاص تجربه نکردم، برخی از کاربران این مشکل را گزارش کردند که با وصله سپتامبر برطرف شد.

اعلان های صفحه قفل

گزارش‌هایی مبنی بر کوتاه شدن اعلان‌ها در صفحه قفل وجود داشت که این مشکل نیز برطرف شد.

در مورد مشکل باتری

کاش میتونستم گزارش بدم که مشکل باتری کاملا حل شده. با این حال، متوجه شدم (حتی پس از به‌روزرسانی) که Pixel 6 Pro من همچنان با مشکل مواجه است. به عنوان مثال، حدود ساعت 11 صبح امروز، متوجه شدم باتری من قبلاً 68 درصد است که برای پیکسل من غیرعادی است. با نگاهی به مصرف باتری، هیچ چیز غیرعادی به نظر نمی رسید. مصرف باتری به این صورت بود:

  • لانچر پیکسل 7 درصد مصرف کرده بود.
  • کروم 2 درصد مصرف کرده بود.
  • اسپاتیفای 2 درصد مصرف کرد.
  • گوگل 2 درصد مصرف کرد.
  • جیمیل 1 درصد مصرف کرده بود.

با این حال، وقتی در 24 ساعت گذشته روی استفاده از سیستم ضربه زدم، این ورودی ها را مشاهده کردم:

Phone Idle 18% استفاده کرده بود.

  • شبکه تلفن همراه 16 درصد استفاده کرده بود.
  • صفحه نمایش 14 درصد استفاده کرده بود.
  • صفحه نمایش محیطی 13 درصد استفاده کرده بود.

این همه جمع می شود. برای اصلاح این وضعیت، حافظه پنهان را برای موارد عجیب و غریب ذکر شده (که دارای حافظه پنهان برای پاک کردن بود) پاک کردم. در مورد من، این محدود به برنامه تلفن بود و نه بیشتر.

همچنین: یک سال بعد، Pixel 6 Pro همچنان بهترین گوشی هوشمند گوگل است

در پایان، هر کاربر اندرویدی باید همیشه آخرین وصله‌ها را به محض در دسترس قرار گرفتن، اعمال کند. نه تنها از ویژگی‌های جدید احتمالی بهره می‌برید، بلکه از اصلاحات امنیتی نیز بهره می‌برید. با توجه به بحرانی بودن امنیت برای دستگاه های تلفن همراه، نمی خواهید سیستم عاملی با آسیب پذیری داشته باشید.

پس… وصله، پچ، پچ!

جک والن: در اینجا نحوه …


منبع: https://www.zdnet.com/article/heres-what-the-android-13-september-patch-fixed-on-my-pixel-6-pro-and-what-it-didnt/#ftag=RSSbaffb68