آنها را بشنوید: Bowers & Wilkins برای این هدفون بیش از حد شارژ نمی شود


طرفداران

  • صحنه صدای طبیعی به هنرمندان و نوازندگان احترام می گذارد
  • ظاهر و احساس لوکس و در عین حال سبک وزن
  • تشخیص سایش عملی است

منفی

  • حذف نویز می تواند قوی تر باشد
  • کنترل‌های برنامه/اکولایزر محدود است
  • آنها هدفون 699 دلاری هستند

به اندازه کافی دشوار است که از طریق جریان اصلی سه گانه شکست بخورد سونی WH-1000XM5، بوز 700، و Apple AirPods Max و توجه را جلب کنید، چه رسد به تولید یک جفت هدفون 699 دلاری، اما این دقیقاً همان کاری است که شرکت صوتی بریتانیایی Bowers & Wilkins با این هدفون انجام داده است. Px8.

جدیدترین هدفون‌ها در کلاس خودشان هستند – در صورتی که قیمت آن را قبلاً به شما پیشنهاد نمی‌کرد – با ترکیبی از چرم ناپا و آلومینیوم ریخته‌گری شده در سرتاسر هدست و یک واحد محرک 40 میلی‌متری مخروط کربنی جدید که افزایش می‌یابد. قبل در بخش صدا با هم، یک بسته صوتی دریافت می کنید که پس از یک هفته ارزیابی و بررسی دقیق، ارزش خود را ثابت کرده است.

مشخصات فنی

وزن 320 گرم

حذف نویز

صدای دیجیتال و محیط

جنس هدبند

چرم ناپا

عمر باتری

30 ساعت

ارتباط

بلوتوث 5.2، USB-C، 3.5 میلی متر (از طریق دانگل)

کدک ها AAC، AptX، AptX HD، AptX Adaptive، SBC

سازگاری

iOS، اندروید، ویندوز، مک، کروم

رنگ ها مشکی و خرمایی

قیمت

699 دلار


طراحی و تناسب

من در اوایل امسال Bowers & Wilkins’s Px7 S2 را بررسی کردم و از نظر طراحی شکایتی در مورد آن نداشتم، به جز اینکه در بازار شلوغ 300 تا 400 دلاری تلاش نمی کرد که متمایز شود. این حس به Px8 منتقل می‌شود، که منعکس‌کننده زبان طراحی مشابه است، اما با مواد شیک‌تر و با کیفیت‌تر. برای نمونه، چرم ناپا را می‌توان روی قسمت بالشتک‌های گوش، برش‌های محافظ گوش، و هدبند که به اندازه کافی پهن می‌شود تا روی اکثر اندازه‌های سر قرار گیرد، احساس کرد. حکاکی های فلزی برش الماس نیز بر روی سطح هر گوشواره ظاهر می شوند و به برند Bowers & Wilkins درخششی پیچیده و در عین حال خوش ذوق می بخشند.

Bowers & Wilkins Px8 روی یک میز

برای 699 دلار، هر ذره ای از جزئیات مهم است.

ژوئن Wan/ZDNET

چیزی که بیشتر از همه در مورد طراحی هدفون مرا تحت تاثیر قرار می دهد این است که چقدر راحت و سبک هستند. هنگامی که کلمات “چرم ناپا”، “مخروط کربن” و “آلومینیوم ریخته گری” را می شنوید، احتمالا آنها را با سبک وزن بودن مرتبط نمی دانید. اما این موضوع در مورد Px8 بسیار صدق می کند. با وزن 320 گرم، هدفون 255 گرمی را پشت سر نمی گذارد بوز 700 هدفون به خودی خود، اما بسیار سبک تر از AirPods Max اپل با وزن 386 گرم، یک گزینه عالی برای خریداران هدفون بی سیم.

بیشتر: بهترین هدفون بی سیم مقایسه شده است

مطمئناً کمک می کند که Px8 به زور روی سر من گیره نزند تا در جای خود بمانم. عینکی من هرگز با نیروی گیره هدفون های روی گوش، و فشار شدید جانبی که معمولاً به دنبال آن می آید، کنار نیامده است. در عوض، مموری فوم روی Px8 به اندازه کافی سر و گوش‌هایم را برای راحتی در آغوش می‌گیرد. با این حال، باید ببینم که مواد در طول زمان چگونه حفظ می‌شوند.

نمای جانبی که هدبند قابل تنظیم را نشان می دهد

هدبند نیز بسیار نرم تنظیم می شود. این مکانیسم کلیک نیست، اما در صورت تنظیم ثابت می ماند.

ژوئن Wan/ZDNET

در نهایت، Px8 با همان کیف حمل لمسی نرم Px7 S2 عرضه می شود. این بدان معناست که گوشواره‌ها به‌جای تا شدن به سمت داخل برای ذخیره‌سازی، رو به پایین می‌پیچند، و همان محفظه زیبا در مرکز کیس وجود دارد تا وسایلی مانند کابل شارژ USB-C و دانگل 3.5 میلی‌متری را در خود جای دهد. من مشکلی نداشتم که کیف حمل را در کوله پشتی خود در کنار یک مک بوک پرو 16 اینچی، چند نوت بوک و یک چتر قرار دهم.

نقد و بررسی: Bowers & Wilkins Px7 S2

ویژگی های صدا

قبل از اینکه وارد بحث ضخیم شوم، چندین کلید و سوئیچ در پشت هر دو گوش کاپ ردیف شده اند که باید درباره آنها بدانید. تنها دکمه سمت چپ را می توان طوری تنظیم کرد که بین لغو فعال نویز (ANC) و حالت شفافیت جابجا شود یا حتی دستیار صوتی گوشی هوشمند شما را فعال کند (به طور پیش فرض، سیری در آیفون و دستیار گوگل در اندروید). در گوشواره سمت راست، سوئیچی پیدا می‌کنید که هدفون را خاموش و روشن می‌کند و اگر به اندازه کافی تکان دهید و نگه دارید، جفت شدن بلوتوث را انجام می‌دهد.

3 ثانیه صبر خوبی برای اتصال بلوتوث وجود دارد، اما پس از روشن شدن، یک نشانه شنیدنی را می شنوید – معمولاً یک زن می گوید: “آماده برای اتصال”. به طور کلی، من هیچ مشکلی در جفت کردن Px8 در همه دستگاه هایم از جمله آیفون، تلفن اندروید، رایانه شخصی ویندوز و مک بوک نداشتم.

هدفون هایی که دکمه های نازکی را در کناره نشان می دهند

هر دکمه حس منحصر به فرد و لمسی برای کنترل های دقیق دارد.

ژوئن Wan/ZDNET

بقیه لیست دکمه ها شامل افزایش و کاهش صدا است، با یک کلید پخش/مکث بافتی که این دو را تقسیم می کند. این همان آرایه‌ای است که در Px7 S2 وجود دارد، بنابراین، طبیعتاً برای دانستن اینکه کدام دکمه را پشت گوشم فشار می‌دادم، به همان اندازه به حافظه ماهیچه‌ای نیاز داشت که ماه‌ها پیش. با این حال، من آن را ماه‌ها پیش گفتم و باز هم می‌گویم، دکمه‌های لمسی راهی برای استفاده از هدفون‌های روی گوش هستند، به‌جای اینکه مسیر صفحه لمسی را طی کنند. با دکمه‌های لمسی، فشار دادن اشتباه غیرمعمول است و کنترل Px8 تنها زمانی آسان‌تر می‌شود که دستکش‌های زمستانی چند ماه دیگر عرضه شوند.

نظر: کنترل‌های لمسی را ترجیح می‌دهید؟ Sony WH-1000XM5 اساساً عالی هستند

کارایی

اگر تناسب و روکش برتر Px8 هنوز شما را در مورد قیمت درخواستی 699 دلار متقاعد نکرده است، پس باید بقیه را بشنوید.

یکی از دلایل اصلی این شارژ، واحد محرک 40 میلی متری مخروط کربنی جدید است که Bowers & Wilkins به جای درایور سلولز زیستی در Px7 S2 در هدفون تعبیه کرده است. این شرکت می‌گوید که قطعه جدید از واحدهای درایو استفاده شده در بلندگوهای گران‌ترش مانند این الهام گرفته شده است سری 700. بر اساس آنچه من بین Px7 S2 و Px8 شنیده ام، تفاوت واضح و بلند است.

هدفون جدید صدا را با وضوح و تأخیر فوق‌العاده دقیق ارائه می‌کند، دو جنبه اساسی برای گوش دادن بی‌سیم. من Px8 را از طریق یک سری ژانرها و حالات آزمایش کردم و با تراویس اسکات “بالاترین در اتاق” به پایان رسیدم.این آهنگ توسط یک بیس قوی و قوی ساخته شده است که حتی برای سونی WH-1000XM4 که من معمولاً با آن گوش می کنم، به راحتی می تواند بقیه سازها و آوازها را از بین ببرد. به همین دلیل است که من شیفته شنیدن Px8 شدم که لایه‌های روی لایه‌های صوتی را به طرز ماهرانه‌ای تولید می‌کند.

حتی در حجم‌های بالاتر (60 تا 70 درصد)، من همچنان می‌توانستم سبک آوازی نسبتاً محیطی تراویس اسکات را بشنوم، از جمله ادلب‌هایی که او در طول آهنگ می‌پاشد. در پایان آن، پیانوی پس‌زمینه به آرامی روی شما می‌چرخد – با نت‌هایی که به اندازه‌ای حفظ می‌شوند که جلوه‌ای قدرتمند ببخشند.

بیشتر: بهترین بلندگوهای قابل حمل چگونه جمع می شوند؟

داخل گوشی که R و L را نشان می دهد

برای عمق زیاد، بلندگوها به سمت مجرای گوش شما زاویه دارند.

ژوئن Wan/ZDNET

نکته اصلی من از Px8 این است که صحنه صدای آنها بسیار طبیعی تر و واقعی تر از هدفون های دیگری است که امتحان کرده ام — مانند سونی WH-1000XM4 و Apple AirPods Max — که تمایل به غوطه ور شدن در هزینه خروجی پوشیده دارند. در نتیجه، من می توانم سازها را واضح تر تشخیص دهم و واقعاً احساس می کنم که آنها در مقابل من نواخته می شوند.

وقفه

دلیلی وجود دارد که چرا من به Px8 8.7 دادم و نه 10 از 10. در واقع دو دلیل اولا، ANC روی هدفون خوب است، اما عالی نیست. آنها می توانند به طور موثر صدای فن های خنک کننده دسکتاپ من یا سگ های همیشه ناراضی همسایه من را مسدود کنند. اما هنگامی که در منطقه ای قرار گرفتم که صداهای غرق کننده تری دارد، مثلاً در اتوبوسم به سمت محل کار یا در مترو که اتوبوس تصمیم به انحراف می گیرد، مطمئناً همه چیز می تواند به تجربه گوش دادن نفوذ کند.

در حالت ایده آل، من دوست دارم گزینه تنظیم سطوح قدرت ANC را در برنامه موسیقی Bowers & Wilkins انتخاب کنم. اشتباه نکنید، نرم افزار حداقلی و با کاربرد آسان کلید قلب مصرف کننده من است، اما کمی انعطاف پذیری در اینجا به راحتی Px8 را از 8.7 به 9 می رساند. این پیچیدگی برای اکولایزر برنامه Music نیز مفید خواهد بود — اگر چیدمان موجود را یکی در نظر بگیرید. در حال حاضر، شما فقط می توانید بین مقیاس سه گانه و باس شماره گیری کنید (تصویر زیر را ببینید).

بیشتر: بهترین هدفون حذف نویز

برنامه Bowers & Wilkins در تلفن

این برنامه همچنین خدمات پخش موسیقی مانند Tidal، Deezer و SoundCloud را ادغام می کند.

ژوئن Wan/ZDNET

عمر باتری

با یک بار شارژ، Px8 حدود یک هفته دوام آورد که برای هدفون هایی با این اندازه متوسط ​​و مطابق با ادعای 30 ساعته Bowers & Wilkins است. با 699 دلار، ای کاش استقامت 40 تا 50 ساعت می رسید حرکت سنهایسر 4، اما من همچنین دریافتم که توسط فاکتور شکل و نه قیمت محدود می شود. با توجه به ارزش آن، Px8 دارای تشخیص سایش است — هنگامی که هدفون را بردارید صدا متوقف می شود و پس از قرار دادن دوباره آن از سر گرفته می شود — که طبق آنچه من آزمایش کردم، به عمر باتری کمک می کند.

خط پایین

با Px8، Bowers & Wilkins به یک مکان راهنمای هدیه در کنار Bose، Sony یا Apple در این فصل تعطیلات رضایت نمی‌دهد. در عوض، می‌خواهد که Px8 هدفونی برای خرید باشد، اگر شما بهترین‌ها را می‌خواهید — و مایل به پرداخت هستید.

ANC با دست کوتاه برای من کلید خورده است، اما اگر بخواهید فقط بنشینید، هدفون را بریزید و از آهنگ‌ها لذت ببرید قطعاً قابل بخشش است. در 699 دلار، هدفون های زیادی وجود دارد (در زیر لیست شده است) که ویژگی های فنی مشابهی را با قیمت مقرون به صرفه تری ارائه می دهند. اما اگر پول چیزی نیست، پس من نمی توانم بسته صوتی بهتر از این فکر کنم.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

اگر از طرفداران طراحی Px8 هستید اما قیمت آن را ندارید، پس از Bowers & Wilkins’s Px7 S2 که امسال نیز منتشر شد، دیدن کنید. این هدفون دارای اکثر ویژگی‌های فنی مشابه، از جمله حذف نویز و حالت شفافیت است و همچنین با برنامه موسیقی Bowers & Wilkins کار می‌کند.

WH-1000XM5 سونی که احتمالاً بهترین در حذف نویز بود، زمانی که متیو میلر از ZDNET اخیراً آنها را آزمایش کرد، با رنگ‌های بسیار خوب عبور کرد. آنها به اندازه Px8 جمع و جور نیستند، اما خروجی صوتی کامل و فراگیر ارائه می دهند که به سختی می توان با آن مخالفت کرد.

اگرچه Sennheiser ممکن است اولین برندی نباشد که در این رده به ذهن می رسد، هدفون Momentum 4 آن به دلیل عملکرد صدای واضح و حتی عمر باتری بهتر، به آرامی در لیست محبوبیت قرار گرفته است. در مقایسه با تخمین 30 ساعته Px8، Momentum 4 می تواند تا 60 ساعت دوام بیاورد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/bowers-and-wilkins-px8-review/#ftag=RSSbaffb68