آموزش 0 تا 100 نصب دوربین مداربسته راهنمای جامع

بدیهی است نصب دوربین در تمامی نقاط خانه، امری غیرضروری و در عین حال غیر اقتصادی است. شما باید نقاط مهم و پر رفت امد یا نقاطی که احتمال ورود افراد غیر مجاز به منزل جهت نصب دوربین مدار بسته را شناسایی کرده و این نقاط را علامت گذاری کنید. آیس پلاس در سال 1398 با ایده کمک به مردم عزیز ایران در زمینه مشاوره و خرید سیستم های امنیتی همانند دوربین های مداربسته، دزدگیر اماکن، ردیاب و … بوجود امده است. دوستانی که علاقمند هستند تا با برگزاری کارگاه های آموزشی بصورت عملی به تدریس دوربین های مداربسته ip بپردازند. در این دوره شما می آموزید که ip ها در واقع چی هستند و در سیتم شبکه چه کاربردی دارند همچنین برای بستن یک سیستم شبکه علاوه بر اختصاص یک آی پی به هر device یا دوربین مداربسته چه موارد دیگری وجود دارد.

چه مکان هایی برای نصب دوربین مدار بسته مناسب هستند؟

از آنجایی که تصاویر دوربین IP دیجیتال هستند، وضوح صد درصدی را در فواصل طولانی و در صورت تبدیل به فرمت های مختلف حفظ می کنند. درآمد نصب دوربین با توجه به هزینه های ذکر شده در بالا برای موارد یاد شده می باشند که می تواند کاملا متغیر باشد. ولی در هر حال می توان در حالت کلی با توجه به استان ها و شهرهای مختلف هزینه ای کلی را به این شکل برآورد کرد.

نحوه ورود به این حرفه

هدف اصلی نصب دوربین مداربسته برای شرکت ها کنترل و نظارت بر نحوه رفتار و عملکرد پرسنل و ارباب رجوع و مشتری است . شما پس از نصب سیستم دوربین مدار بسته در محل شرکت یا فروشگاه خود می توانید نظارتی همه جانبه بر نوع رفتار و برخورد با دیگر پرسنل و مراجعه کنندگان , لحن صحبت و یا اشتباهات آن ها داشته باشید و در نهایت با استفاده از این نظارت راندمان کاری خود را بالا ببرید. برای اینکه این دوربین ها را نصب کنید باید دوربین های IP یا همان تحت شبکه، NVR و یک سوئیچ شبکه داشته باشید. بدین صورت تصاویر دریافتی با کابل های Cat۶، Cat۵e، Cat۵ و … به سوئیچ شبکه و دستگاه NVR منتقل میکنند.هنگام یادگیری آموزش نصب دوربین مدار بسته حالت سومی هم دارد. نصب کردن دوربین های مدار بسته، پس از انتخاب و تهیه خود دوربین و بخش های مختلف آن، مهم ترین فرآیندی است که در نحوه کارکرد درست و صحیح سیستم های امنیتی مدار بسته نقش بسزایی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا حتی اگر بهترین برند و با کیفیت ترین مدل موجود در بازار را نیز تهیه کنید، اگر بلد نباشید که چگونه دوربین مدار بسته را بر اساس استاندارد های لازم و به درستی، نصب کنید، پتانسیل سیستم و و انتظار کاربران از قابلیت های آن به خوبی برآورده نخواهد شد.

  • اموزش نصب دوربین مداربسته توسط مجموعه ترازنت به کاراموزان داده می شود که به صورت عملی نحوه نصب را یاد خواهند گرفت.
  • دستگاه های DVR فضای ذخیره سازی (هارد دیسک) متفاوتی دارند که به آنها اجازه می‌دهد از چند روز تا چند ماه تصویر ذخیره کنند.
  • دوربین تحت شبکه نیز از مدارات پیشرفته‌تری نسبت به دوربین آنالوگ برخوردار است که در زمان آموزش تمام این موارد برای کارآموز تشریح و عیب یابی می‌شود.
  • در اولین پارت این جلسه سوئیچ های شبکه را معرفی می کنیم و به بیان تمامی وظیفه های یک سوئیچ در یک سیستم شبکه از جمله دوربین های IP می پردازیم.

اگرچه این دوربین ها ثابت هستند اما می‌توان در برخی مدل ها ( دوربین های جعبه ای ) برای تعویض لنز اقدام کرد و زاویه پوشش دوربین را تغییر داد. این دوربین ها با نام های دیگری از جمله دوربین IP یا دوربین اینترنتی نیز شناخته می شوند. با تنظیم آدرس IP بر روی آن از طریق شبکه یا اینترنت صورت آنلاین تصاویر را از دوربین های مداربسته را arya-cctv.ir دریافت ومشاهده نمایید. آموزش کامل دوربین مداربسته، می تواند آینده کاری شما را در این صنعت تضمین کند. البته توجه داشته باشید که با رشد و پیشرفت شما در این حوزه، پله به پله، نیاز شما به آموزش دیدن هم افزایش پیدا خواهد کرد. همکارانی که در زمینه طراحی و اجرای پروژه های کوچک و بزرگ دوربین های مداربسته تحت شبکه فعالیت می کنند.

تعرفه ثبت نام در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته

هر چه کیفیت دوربین‌های مدار بسته‌ای که انتخاب می‌کنید، بیشتر باشد، تصاویر از کیفیت بهتری برخوردار خواهند بود. کابل کشی دوربین های مدار بسته یکی از مهم ترین فعالیت های نصب دوربین است. چراکه از نظر زیبایی و امنیت، کابل کشی باید توکار باشد و نمایان دیده نشود. بنابراین شما به عنوان نصاب نیازمند پوشش سیم ها بر روی دیوار هستید. 30 درصد تخفیف درهزینه دوره نصب دوربین مداربستهبرای مدت محدود در نظر گرفته شده است.