آموزش و راهنمای دوربین مداربسته

بیشتر NVR ها با دوربین های IP استفاده می شوند، در حالی که DVR ها با دوربین های آنالوگ استفاده می شوند. لازم به ذکر است که یک سیستم مبتنی بر DVR یک سیستم امنیتی سیمی است در حالی که سیستم های NVR می توانند یک سیستم سیمی یا بی سیم باشند. هنگام تعیین مکان نصب دوربین و نقشه کشی توجه داشته باشید که این مکان رو به روی نور arya-cctv.ir خورشید نباشد، جلوی پوشش‌های مختلف گیاهی یا مصنوعی نباشد، دوربین های بیرونی در زیر سایه بان نصب شود و هیچ یک از کابل‌های دوربین دیده نشود. توجه داشته باشید رعایت این موارد منجر به طول عمر بیشتر دوربین خواهد شد. ثبت نام در کلاس آموزشی نصب دوربین فرصتی است که برای کارجویان با کمترین هزینه در آموزشگاه فراهم شده است.

این روش باعث پایین آمدن مصرف انرژی نسبت به CCD و کمتر شدن قیمت تمام شده ی محصول تهیه شده با CMOS میشود ولی با توجه به کیفیت پایین تر و حساسیت به نور کمتر نمی توان گفت که دوربین های دارای فن آوری CMOS کارایی بهتری نسبت به دوربین های مشابه با CCD دارند. در حسگرهای CMOS قابلیت ایجاد پنجره وجود دارد که به کاربر امکان خواندن فقط یک قسمت از شبکه پیکسل را میدهد. این مزیت در تولید تصاویر کیفیت بالا و PTZ یا دیجیتال یا داشتن ارسال فریم بالاتر برای یک قسمت کوچک استفاده می شود. پیشرفت های اخیر در فناوری ساخت و یکپارچه سازی قسمت های مختلف در تراشه حسگرهای CMOS باعث شده بیش از پیش کیفیت تصویر این حسگرها به حسگرهای CCD نزدیک شود و قیمت تمام شده دوربین کاهش یابد. همچنین به علت ارزانی حسگرهای CMOS مگاپیکسلی نسبت به حسگرهای CCD مگاپیکسلی تقاضا برای استفاده از آنها در حال رشد است. گاهی اوقات از این سیستم ها با مخفف CCVE (تجهیزات ویدئویی مدار بسته) نیز یاد می شود.

مزایای دوره نصب دوربین مدار بسته

تمامی دوربین‌هایی که قابلیت چرخشی داشته باشند دوربین PTZ یا اسپید دام می‌گویند. این دوربین‌‌ها با قابلیت چرخشی که دارند به صورت اتوماتیک یا دستی که توسط دستگاه رکوردر یا اپراتور قابل چرخش هستند. از این دوربین‌ها زمانی می‌شود که بخواهند به صورت آنلاین و همزمان تصاویر را مشاهده کنند.

تجهیزات جانبی(Accesseries) در دوربین های مدار بسته

شماتیک همه دوربین ها شبیه به هم هستند و بیس کلی نصب انواع دوربین ها آموزش داده میشود. یاد می گیرید که با استفاده از ابزارهایی که به شما اموزش داده می شود، ارزانترین و قابل اعتماد ترین سیستم های امنیتی را طراحی و نصب کنید تا به کمک آن بتوانید در مناقصه ها برنده شوید. گروهک تروریستی داعش، تصویر تروریست عامل حمله به زنان و کودکان در حرم شاهچراخ در شیراز را منتشر کرد. به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، این گروهک ساعاتی بعد از انتشار تصاویر ویدیویی از آنچه آن را بیعت تروریست انغماسی اعلام کرد، تصویر این تروریست را در کنار پرچم گروهک مذکور هم در شبکه‌های اجتماعی قرار داد. گفتنی است در جریان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، حضرت احمد بن موسی(ع)، 15 نفر از هموطنان به شهادت رسیده و 19 نفر زخمی و مجروح شدند.

دقت داشته باشید این مرحله یکی از مهم ترین مراحلی است که هنگام نصب دوربین های مدار بسته باید به آن توجه داشته باشد. آموزش جانمایی دوربین یکی از سرفصل های مهمی است که در کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزشگاه فنون برق به طور کامل آموزش داده می شود. آموزش نصب دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه مستلزم طی کردن مراحل گوناگونی است. انجام اشتباه هر یک از این مراحل در کارکرد و عملکرد صحیح دوربین تاثیرگذار می باشد. به طور کلی برای نصب صحیح این وسیله می بایست مراحلی که در ادامه به آن می پردازیم طی شود.

  • سیستم امنیتی موردنیازتان می‌تواند شامل حداقل 2 یا 3 دوربین مداربسته، یک دستگاه DVR (دی وی آر)، کابل دوربین مداربسته (کواکسیال یا شبکه)، فیش BNC یا سوکت شبکه (بسته به سیستم دوربین مداربسته ای که نصب می‌کنید) و منبع تغذیه باشد.
  • بنابراین اگر بخواهید وارد بازار کار شغل نصب دوربین مدار بسته شوید و در این شغل حرفه ای شوید بایستی بتوانید انواع مدل های دوربین آنالوگ و آی پی را نصب، راه اندازی و برنامه ریزی کنید.
  • این دوره شامل آموزش نصب دوربین های آنالوگ، AHD و IP (تحت شبکه) می باشد.
  • دوربین مداربسته داری پیچیدگی های خاص خود است و باید مواردی از جمله محل نصب، نوع نصب و اینکه چه دوربینی باید کجا نصب شود، رعایت شود.
  • اگر هم قصد نظارت بر محیط بزرگی را ندارید، یک سیستم دوربین مداربسته بیسیم (وای فای یا وایرلس) نیازهایتان را برطرف می‌کند.