آموزش نصب دوربین مدار بسته ️ 100% عملی + ویژه بازار کار ️ برق گستران

البته نکته ای که در این موضوع دلالت می کند، امکان کابل کشی در محلی است که می خواهید دوربین را در آن نصب کنید. پر استفاده ترین و بیشترین کابل مورد استفاده در سیستم های دوربین های مدار بسته، کابل ترکیبی می باشد. این نوع از کابل، دارای دو رشته می باشد؛ یکی از این رشته ها برای برق است و رشته دیگر برای تصویر. مزیت این کابل این است که با استفاده از آن تنها یه بار لازم است سیم کشی انجام شود.

این سیستم به وسیله ی اجزای تشکیل دهنده اش تصاویر را ضبط می کند و این تصاویر را به اطلاعات دیجیتالی مبدل ساخته و ذخیره می کند . اجزا و تجهیزات دوربین های مداربسته را می توان به دو دسته ی کلی اصلی و فرعی تقسیم بندی کرد . در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ، در سمیناری بین المللی که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما تهران ، برگزار گردید. در این سمینار که حدود ۸۰۰ نفر از سراسر کشور گرد هم جمع شده بودند ، در قسمتی از همایش از کتاب ” سیستم های دوربین مداربسته ” نوشته ی همکار و دوست خوبم مهندس رضا شیخ انصاری که اولین کتاب تمام رنگی به زبان ساده بود رونمایی شد. این کتاب برای عزیزانی که علاقه مند به یادگیری مباحث پایه ای در مورد دوربین های مداربسته هستند ، نوشته شده است . هم چنین بنده در کتاب آموزش دوربین مداربسته ۱ و کتاب آموزش دوربین مداربسته ۲ هم بطور کاملتر در این مورد توضیح داده ام.

طراحی وب

در بعضی از موارد ما نیاز داریم از دوربین های گردان با موتور داخلی استفاده کنیم که به این دوربین ها دوربین PTZ (اسپیددام) گفته می شود که قابلیت تنظیم و گردش دوربین از راه دور برای ما مقدور می باشد. در بعضی از موارد جهت فیلم برداری بدون رویت یا دیده شدن دوربین از دوربین مخفی یا همان PINHOLL استفاده می شود. لنز را روی آی آر کات قرار میدهیم و آی آر کات را روی برد قرار میدهیم و از پشت با دو تا پیچ این ها را به هم متصل میکنیم و در نهایت تبدیل به یک برد کامل میشود. چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. سایت ایران تجارت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

۲) دوربین مدار بسته شبکه یا IP

پس اگر خواستید آن را در محیط خارجی نصب کنید حتماً آن را درون یک جعبه قرار دهید. بعد از آن شما با آموزش نصب و راه اندازی انواع سیستم های امنیتی همراه خواهید شد. برای دریافت تصویر در سیستم های دوربین تحت شبکه باید از هر دوریبن یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه و سپس از آن به دستگاه NVR متصل شود. دراین مرحله نیاز است بدانیم چه تعداد روزهایی نیاز به تصاویر ضبط شده داریم تا بتوانیم هارد دستگاه را بسنجیم . سایر تجهیزات نیز مانند کابل شبکه ، فیش های کانکتور ، سوئیچ و … را نیز با توجه به تعداد دوربین ها محاسبه میکنیم .

توصیه می شود قبل از خرید این تجهیزات حتما با متخصصین این امر در شرکت های معتبر تماس و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. در مقاله دوربین مداربسته ضد نور به صورت مفصل به بررسی این نوع دوربین‌های مداربسته پرداختیم. این که چه لنزی مناسب نیاز ما است توسط کارشناسان این حوزه و با توجه به نیازهای کاربر تعیین می شود. اصولا دوربین ها از نظر لنز یا فاصله کانونی به دو نوع لنز ثابت و لنز متغییر تقسیم می شوند. دوربین های لنز ثابت دارای زاویه تصویر و بزرگنمایی ثابتی هستند که با نصب آنها تصویری ثابت از یک محیط (از نظر بزرگنمایی و وسعت دید دوربین) را در اختیار قرار می دهند. برند هایک ویژن اغلب دوربین های با لنز ثابت با فاصله کانونی 8/2، 6/3، 4 و 6 میلیمتر تولید و به بازار عرضه میکند که کاملا نیاز های مشتری را برطرف خواهد کرد.

این در‌حالی است که تسلط به تکنولوژی‌های جدیدی مانند نصب دوربین‌های‌ دیجیتال و یا دوربین‌های آی‌پی، دوربین‌های دام‌ و‌ صنعتی بیشتر احساس می‌شود. این دستگاه، بسته به تعداد پورت هایی که دارد می تواند تعدادی دوربین مدار بسته را کنترل و مدیریت کند. بنابراین شما با استفاده از تنها یک دستگاه DVR، این امکان را دارید که چندین دوربین را به وسیله یک دستگاه مدیریت کنید.

در دوره دوربین مدار بسته با کلیه تنظیمات و نحوه بکاپ گیری بصورت کاملا عملی آموزش میبینید. از دیگر نکاتی که باید رعایت کنید کیفیت کار است تلاش کنید تا کاری با کیفیت به مشتری ارائه بدهید و حتماً در موعد مقرری که قول داده اید آن را تحویل دهید. در مرحله اول بایستی یک نقشه کلی از منطقه مورد نظر که قصد نصب دوربین را در آن جا دارید، تهیه کنید.

  • با استفاده از مته سوراخ‌های موردنظر را در هر مکانی که روی الگوی نصب دوربین مداربسته است را مشخص کنید و انجام دهید.
  • پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • دوربین های IP داده ها را قبل از انتقال از طریق اینترنت به سرور شما رمزگذاری و فشرده می کنند، از VPN پشتیبانی می کنند و ایمن تر هستند.
  • خدمات این وب سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع اصلی می‌باشند.
آموزش نصب دوربین از صفر و مباحث ابتدایی شروع شده و تا پیشرفته ترین مباحث آن مطرح به صورت آموزش تئوری و عملی تحت نظر اساتید مجرب و صاحب نام حوزه آی تی و دوربین و تجهیزات دوربین برگزار میشود. برای انتقال تصاویر دوربین های تحت شبکه یا NVR، چندین راه حل وجود دارد. معمولا برای پیکربندی و انتقال تصویر ان وی آر یا انتقال تصاویر دوربینهای آی پی کمرا، درصورتی که قبلا حتی برای یکبار این عمل را با دستگاه های ذخیره ساز آنالوگ انجام داده باشید، کار مشکلی در پیش نخواهید داشت. چرا که عملا پس از ورود سیگنال دوربین های arya-cctv.ir با بستر آنالوگ (AHD، HD-SDI، HD-TVI و HD-CVI و XVI)، مابقی فرایند، به یک سیستم صفر و یک دیجیتالی تبدیل شده و چنانچه قصد بالا آوردن تصویر بر روی یک شبکه باشد، تمام منطق های Network و شبکه برای آن ها نیز صادق است. ذخیره سازی در سیستم مداربسته تحت شبکه توسط ان وی آر ها Digital Network Recorder صورت می پذیرد که با توجه به برند و شرکت سازنده برای اهداف متنوعی طراحی، ساخته و عرضه می شوند که دارای قابلیت ها و تعداد ورودی های مختلفی هستند. از نظر فنی ، دو ضبط کننده از نظر پردازش فیلم های ویدیویی متفاوت هستند.

کلاسهای آموزش نصب دوربین مداربسته

اگر شما نیز از یک سیستم آنالوگ قابل ارتقاء استفاده می‌کنید، می‌توانید کابل برق/ ویدئو BNC را به‌کار بگیرید اما باید هم دستگاه ضبط و هم دوربین های مدار بسته را با تجهیزات HD آنالوگ جایگزین نمایید. یکی از مزایای استفاده از دوربین های مداربسته وایرلس (بی سیم یا وای فای)، امکان نصب آن بدون نیاز به ایجاد حفره روی دیوارهای خانه برای سیم کشی می‌باشد. اما لازم به ذکر است هرچه دوربین مداربسته وای فای (ویرلس، بی سیم) از دستگاه DVR دورتر شود، قدرت و کیفیت سیگنال تصویر ارسالی کمی کمتر می‌شود. اگر قصد نظارت بر مکان بزرگی را دارید، از دوربین های مداربسته سیمی استفاده کنید، ولی اکثراً برای نصب دوربین مداربسته در خانه، سیستم دوربین مداربسته بیسیم (وای فای، وایرلس) چه از لحاظ سادگی نصب و چه از لحاظ سادگی سیستم، بهتر است.

همچنین با نصب لنز با زاویه کانونی مختلف می‌توان نوع تصویر آن را تغییر داد. در مرحله بعد، نوع و مدل دوربین مداربسته توسط شخص کارفرما انتخاب و خریداری می شود. این کابل از یک سمت به بخش خروجی دوربین مداربسته و از سمت دیگر به بخش ورودی دستگاه DVR متصل می شود. کابل دوم که باید از محل نصب DVR تا محل نصب دوربین کشیده شود ، وظیفه تامین برق را برعهده دارد و از یک سو به منبع DC نصب می شود و از طرف دیگر به دوربین نصب می شود و دوربین را تغذیه می کند. یکی از مهمترین موارد ، جانمایی دوربین های مداربسته به صورت صحیح و اصولی در یک ساختمان است . اما در صورتی که دوربین ها نیاز به اتصال به NVR دارند ، باید با استفاده از یک گیرنده بی سیم تصاویر را دریافت نمایید و با استفاده از یک کابل به NVR منتقل کنید.