آموزش نصب دوربین مدار بسته؛ 0 تا 100 نصب دوربین به صورت عملی و گام به گام

تمام علاقه مندان در هر سن و در هر سطح از تحصیلات می‌توانند در این دوره شرکت کنند ولی برای گرفتن گواهینامه حداقل مدرک دیپلم مورد نیاز است. کلیه متخصصین و اساتید مشغول به تدریس در کافه آموزشگاه از فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی می باشند که علاوه بر تحصیلات، از حرفه و تخصص با مهارت و تجربه بالایی نیز برخوردار هستند. دوربین هایی که به دستگاه مرکزی نیاز دارند و دوربین هایی که به دستگاه مرکزی نیاز ندارند. دوربین های وای فای به طور کلی از زیر مجموعه‌های دوربین‌های تحت شبکه محسوب می‌ شوند. توجه داشته باشید پس از تغییر تنظیمات اینترنت خود را بسته و دوباره باز کنید. ممکن است بهترین انتخاب شما برای کمک گرفتن از سازنده دوربین باشد.

دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته به صورت عملی و در کارگاه مجهز برگزار می شود، در دوره نصب دوربین مدار بسته مراحل نصب دوربین مدار بسته زیر نظر مدرس و توسط هنرجویان انجام می شود. در این مقاله سیستم نظارت تصویری معرفی و روش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته نشان داده شده است. همچنین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز ، انواع کابل های کواکسیکال، دستگاه دی وی آر، منبع تغذیه موردنیاز جهت نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته توضیح داده شده و وضوح دوربین های آنالوگ و دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است.

بهترین پهپادهای جهان ؛ پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین پهپادهای جهان

برای اتصال کابل کواکسیال به دوربین و DVR نیاز به کانکتور های BNC نیاز خواهید داشت. اتصال کانکتور BNC به دوربین و DVR کار سختی نیست و می توانید با اندکی چرخش آن را در جای خود سفت کنید (معمولا” بر روی DVR کانال هایی که باید BNC به آن نصب شود با CH1 ، CH2 و… مشخص می شوند. شرکت پارت ویژن در سال 1392 اقدام به واردات محصولات مداربسته با برند پارت ویژن نموده و با دارا بودن کارشناسان، تکنسین های مجرب و همچنین با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا،افتخار این را دارد تا بهترین خدمات را به شما همکاران و مشتریان ارائه دهد. توصیه میکنیم که هنگام تهیه تجهیزات، نهایت دقت و حوصله را به خرج بدهید تا بتوانید بهترین ها را خریداری کنید. مثلا هرچه کیفیت دوربین خریداری شده بیشتر باشد، تصاویری که ضبط میکند نیز کیفیت بالایی دارند. با نصب فیبر نوری برای دوربین مداربسته می توان از محدودیت Cat6 فراتر رفت.

  • دستگاه را روشن کرده و تنظیمات اولیه آن از جمله ایجاد رمز و تنظیم تاریخ و زمان را انجام دهید.
  • پس از اتصال منبع تغذیه به برق و بررسی وصل بودن فیش ها به هر دوربین مداربسته, به محل استقرار دستگاه NVR رفته و دستگاه را پس از اتصال به برق و نمایشگر روشن می کنیم.
  • دوربین های بی سیم برای فاصله بیش از 10 کیلومتر مقرون به صرفه نیست.
  • توجه داشته باشید که دوربین علاوه بر چراغ LED مادون قرمز، جهت ضبط تصاویر واضح و با کیفیت دارای فیلتر IR cut نیز باشد.
  • علاوه بر دانش و مهارت مشتری مداری شما، سرعت و دقت در کار، میزان ارتباطات در کار، کیفیت کار، تبلیغات از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار بر درآمد شما در این شغل می باشد.
  • در روزگاری نه چندان دور نهایت تکنولوژی در حفظ امنیت منازل، استفاده از گاوصندوق های هوشمند بود.
این دوربین‌ها باتوجه‌به نوع سیم‌کشی که دارند به آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می‌شوند. نصب و تعمیر دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به آنالوگ پیچیده‌تر است. آموزشگاه فن آموزان یکی arya-cctv.ir از مجهزترین و بزرگترین آموزشگاه های دوربین مدار بسته در کشور می باشد که اقدام به تشکیل کلاس های نصب و سرویسکاری دوربین مدار بسته آنالوگ، اچ دی و تحت شبکه IP نموده است.

انواع این کابل متفاوت است برای کابل کشی با متراژ بالا حتما کابل با کیفیت بالا باید تهیه کنیم. ۱- قبل از انجام سیم کشی یک مکان ثابت برای قرار دادن سیستم نظارتی در نظر بگیرید، تا مسیر سیم کشی ها هم مشخص شود. جایی را انتخاب کنید که دسترسی به آن از تمام نقاط خانه راحت باشد. مکان هایی مثل اتاق زیر شیروانی یا دفاتر مکان های خوبی برای قرار دادن سیستم های نظارتی هستند.

اجرای تنظیمات، آخرین گام نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

بعنوان شخصی که سالهای سال است که در زمینه سیستم های ویژه حفاظت و ایمنی فعالیت دارم، خواندن این کتاب را به علاقه مندان توصیه می کنم . آشنایی با انواع لنز ها و انتخاب بهترین گزینه برای پروژه های شما. ۳- یوزر نیم و پسورد دوربین را فراموش کرده باشید که باید با خود شرکت پشتیبان تماس گرفته و از آنها درخواست یوزر و پس صحیح را نمایید . ۲- آپدیت نبودن دستگاه NVR یا دوربینIP که در این صورت باید با شرکت پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست فایل آپدیت کنید . حالا روی مانیتور ، وارد منوهای دستگاه NVR می شویم و دوربین خودمان را با آی پی بالا Add می کنیم.

به نظر شما آیا بهتر است برای نصب دوربین مدار بسته خودمان اقدام کنیم و یا از متخصصان، در این زمینه کمک بگیریم؟ لطفا دیدگاه خود را در قسمت نظرات همین مطلب برای ما بیان کنید. در صورتی که تصویر دوربین های مداربسته قابل مشاهده نبود, ممکن است کابل شبکه یا برق قطع باشد یا دوربین مورد نظر خراب باشد. برای چک کردن موارد فوق سعی کنید با چک کردن IR دوربین یا با استفاده از ولت متر از وصل بودن برق دوربین اطمینان پیدا کنید. آموزش نصب دوربین های مدار بسته می تواند از سری خدمات شبکه ترازنت باشد. با توجه به امکان لنز خارجی برای دوربین های باکس و کیفیت تصویر مناسب تر آنها این دوربین ها معمولا در کابردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید برای مشاهده انواع مختلف UVRهای برایتون به وبسایت داتیس، بخشدستگاه های ضبط تصویر UVR مراجعه کنید. زاویه میدان دید و وضوح تصویر لنزهای واید به مراتب بیشتر از سایر لنزهاست. در فضاهای کوچک مانند اتاق‌ها ودر مکان‌هایی که فاصله سوژه از دوربین کم است و یا به هر عبارتی ما به زاویه دید بازتر نیاز داشته باشیم از لنزهای واید استفاده می‌کنیم.هرچه فاصله کانونی کم‌تر شود، نقطه کور اطراف دوربین کم‌تر می‌شود و نویز تصویر افزایش می‌یابد.