آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه IP ویرگول

امروزه اماکن عمومی و شرکت ها موظف به نصب سیستم های امنیتی هستند. آموزش نصب دوربین های آفیس، آموزش نصب دوربین آت دور، ایندور و دوربینهای متحرک در آسانسور و اتوبوس از موارد مهم شناخته شده است. در خیلی از کارخانه ها و یا اماکن پرترددآموزش انتقال تصویرنیز لازم است. روند نصب دوربین مداربسته آنالوگ خیلی دشوار نیست اما اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، بسیار چالش برانگیز خواهد بود. این مقاله تمام راهنمایی هایی را که برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ نیاز دارید به شما ارائه می دهد. در دوره آموزش دوربین مداربسته بصورت کاملا عملی با انواع ابزار ها و نحوه کارکرد صحیح بطور کاملا عملی آشنا میشوید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته و تقویت سیستم نظارتی

جهت مشاهده ویدئو های ضبط شده، دستگاه DVR را به یک مانیتور وصل می کنند. البته به جای DVR از دستگاه های NVR (ضبط کننده ویدئویی شبکه) و یا VCR (ضبط کننده ویدئویی آنالوگ) هم می توانید استفاده کنید. پس از پیدا کردن IP دوربین رنج IP کارت شبکه کامپیوتر را به رنج IP دوربین تغییر می دهیم. با استفاده از وارد کردن IP پیش فرض دوربین و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پیش فرض به منو تنظیمات دوربین وارد می شویم. در صورت وصل نبودن طرف دیگر به مادربرد دستکاه آن را هم به دستگاه وصل کنید.

راهنمای خرید انواع دوربین مداربسته

در این قسمت مجموعه ای از لغات تخصصی در زمینه سیستم های حفاظتی گردآوری شده است. در این مجموعه کلیه محصولات امنیتی و اتوماسیون ها بصورت بخش های مجزا با توضیحات آورده شده است. در ادامه براي ايجاد يك سناريوي arya-cctv.ir فرضي،فرض ميكنيم پس بازديد نياز به چهار عدد دوربين داريم.كه هر چهار دوربين از نوع آنالوگ انتخاب مي شوند. نصب نکردند و در صورت اجبار حتما از عایق یا پلاستیکی به ضخامت حداقل 2سانت استفاده گردد.

نظرات کاربران

مرحله بعدی تکمیل نصب یک سیستم دوربین مداربسته امکان ضبط تصاویر دوربین ها است. در گذشته برای ضبط تصاویر از یک Video Recorder استفاده می‌شد که به طور مجزا به سوئیچر وصل شده و تصاویری را که بر روی مانیتور نمایش داده می‌شد را ضبط می‌کرد. در سیستم های نسل جدید برند هایک ویژن که حدودا از سال 2019 به بازار جهانی عرضه شده است به دستگاه DVR قابلیت POC که مخفف است اضافه شده است که تقریبا مشابه قابلیت POE در دوربین های تحت شبکه است. همانطور که از عبارت آن پیداست DVR برق مورد نیاز دوربین جهت روشن شدن دوربین را بروی بستر کواکسیال که مسئول انتقال تصویر تولید شده دوربین به دستگاه رکوردر است انتقال می دهد و این یعنی دیگر نیازی به کابل برق و منبع تغذیه در این مدل وجود ندارد. موارد تاثیر گذار دیگری مانند قدرت دید در شب، داشتن توانایی خاص مورد نیاز کاربر و …. نیز در انتخاب مدل و نوع دوربین مداربسته تاثیر گذار است که بسته به نیاز کاربر و با نظر کارشناس مدنظر قرار گرفته می شود.

  • شما در این دوره نصب دوربین‌های مدار بسته را آموزش می‌بینید و به صورت عملی توانایی تعمیر کردن دوربین‌ها را کسب می‌کنید.
  • مانیتور جایی است که شما می‌توانید همه تصاویر ضبط شده به‌وسیله دوربین‌ها را ببینید.
  • نظرات کاربران را راجع به سیستم‌های امنیت خانگی بخوانید و بهترین سیستم‌ها/دوربین‌های امنیتی را انتخاب کنید.
  • اغلب دوربین های تحت شبکه تولیدی برند هایک ویژن دارای قابلیت POE هستند.
  • شما عزیزان با ارائه نقطه نظرات ، انتقادات و تشویق های خود می توانید در ادامه روند بهبود این مقاله به گروه ما کمک نمائید .
  • ۳- طول کابل کواکسیال RG-59 تا دوربین باید کمتر از ۲۵۰ متر باشد.
در هنگام مشخص کردن محل نصب دوربین‌ها به چندین نکته باید توجه داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید از یک دوربین دید در شب برای یک محیط تاریک استفاده کنید باید بدانید که این دوربین‌ها در محیط‌های تاریک تصویری سیاه و سفید خواهند داشت. هرگز دوربین را مستقیما در جهت نور خورشید و یا لامپ‌های پر نور نصب نکنید. امروزه DVRها و NVR ها و سیستم‌های Stand alone این امکان را به شما می‌دهند که تمامی کنترل‌های مربوطه را به اضافه امکان ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته و ضبط صدای محیط با یک دستگاه به دست اورید که باعث کاهش نسبی هزینه , پیچیدگی و حجم سیستم مداربسته می‌شود.

در نظر داشته باشید که نصب دوربین مدار بسته یکی از پردرآمدترین مشاغل موجود در بازار کار است و اگر بتوانید هزینه کلاس نصب دوربین مدار بسته را بپردازید، چندین برابر هزینه آموزش نصب دوربین مدار بسته در مدت زمان کوتاهی به شما باز خواهد گشت. پیشنهاد ما به شما برای فراگیری این حرفه، شرکت در کلاس نصب دوربین مدار بسته است که در آموزشگاه نصب دوربین مداربسته کاملا کاربردی است. دوره نصب دوربین مداربسته در کارگاه های مجهز و با استادان مجرب و متخصص برگزار می شود.