آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ در اصفهان صفر تا صد و 100% عملی فن آموزان اصفهان

مرحله بعدی تکمیل نصب یک سیستم دوربین مداربسته امکان ضبط تصاویر دوربین ها است. در گذشته برای ضبط تصاویر از یک Video Recorder استفاده می‌شد که به طور مجزا به سوئیچر وصل شده و تصاویری را که بر روی مانیتور نمایش داده می‌شد را ضبط می‌کرد. در سیستم های نسل جدید برند هایک ویژن که حدودا از سال 2019 به بازار جهانی عرضه شده است به دستگاه DVR قابلیت POC که مخفف است اضافه شده است که تقریبا مشابه قابلیت POE در دوربین های تحت شبکه است. همانطور که از عبارت آن پیداست DVR برق مورد نیاز دوربین جهت روشن شدن دوربین را بروی بستر کواکسیال که مسئول انتقال تصویر تولید شده دوربین به دستگاه رکوردر است انتقال می دهد و این یعنی دیگر نیازی به کابل برق و منبع تغذیه در این مدل وجود ندارد. موارد تاثیر گذار دیگری مانند قدرت دید در شب، داشتن توانایی خاص مورد نیاز کاربر و …. نیز در انتخاب مدل و نوع دوربین مداربسته تاثیر گذار است که بسته به نیاز کاربر و با نظر کارشناس مدنظر قرار گرفته می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

هنگامی که سیم‌های ضبط تصویر به دستگاه DVR/NVR وصل بشوند، دستگاه به مانیتور متصل می‌شود. مانیتور جایی است که شما می‌توانید همه تصاویر ضبط شده به‌وسیله دوربین‌ها را ببینید. از معایب دوربین های بی سیم همان طور که در بالا اشاره شد می توان به ناپایداری ارتباط این دوربین ها اشاره کرد به طور مثال اگر در میانه ی راه دیواری بتنی قرار داشته باشد ممکن است اختلالاتی در ارتباط شما بوجود بیاید. مشکل دیگه ی دوربین های مداربسته بی سیم برد پایین ارسال اطلاعات این دوربین ها در مقایسه با دوربین های سیمی است که می توانند مسافت بسیار زیادی را با استفاده از کابل های شبکه پوشش دهند. دور بین مداربسته سیمی برای اتصال به دستگاه نیازمند وجود یک بستر فیزیکی یا همان کابل است.

جهت مشاهده ویدئو های ضبط شده، دستگاه DVR را به یک مانیتور وصل می کنند. البته به جای DVR از دستگاه های NVR (ضبط کننده ویدئویی شبکه) و یا VCR (ضبط کننده ویدئویی آنالوگ) هم می توانید استفاده کنید. پس از پیدا کردن IP دوربین رنج IP کارت شبکه کامپیوتر اریا سی سی تی وی را به رنج IP دوربین تغییر می دهیم. با استفاده از وارد کردن IP پیش فرض دوربین و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پیش فرض به منو تنظیمات دوربین وارد می شویم. در صورت وصل نبودن طرف دیگر به مادربرد دستکاه آن را هم به دستگاه وصل کنید.

  • در صورتیکه فن آموز در امتحانان سازمان فنی و حرفه ای کشور در دوره دوربین مدار بسته (تئوری و یا عملی) حد نمره لازم را کسب نکند.
  • با این نوع پورت می توان تا 80 کیلومتر، دوربین مداربسته را نصب کرد.
  • ی متناسب با نیاز و تعداد دوربین ها، فاصله و مشخصات دیگری داریم.
  • می‌توانید کابل را مستقیماً با تسمه، منگنه، بست کابل یا اتصالات مشابه به سطح متصل کنید، اما باید به نحوی آن را محکم کنید که آسیبی به کابل نرسد.
  • امروزه قالب های وضوح تصویر متنوعی در صنعت تولید کارت های گرافیک رایانه ها ابداع شده که همه آنها جزء استانداردهای بین المللی هستند و نسبت به قالب های قدیمی انعطاف بیشتری دارند.

۱- اولین قدم ما، یافتن بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته خواهد بود. معمولا دوربین ها را در محل درب های ورودی، جلو پنجره هایی که عموما استفاده نمی شوند، فضاهای عمومی، راه پله ها و … نصب می کنند. بهتر است یک نقشه نصب دوربین مدار بسته تهیه کنید، تا در طول فرآیند نصب کارتان راحت تر شود. دوربین های مداربسته را در جایی که برای هر دوربین در نظر گرفته اید نصب کنید.

در هنگام مشخص کردن محل نصب دوربین‌ها به چندین نکته باید توجه داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید از یک دوربین دید در شب برای یک محیط تاریک استفاده کنید باید بدانید که این دوربین‌ها در محیط‌های تاریک تصویری سیاه و سفید خواهند داشت. هرگز دوربین را مستقیما در جهت نور خورشید و یا لامپ‌های پر نور نصب نکنید. امروزه DVRها و NVR ها و سیستم‌های Stand alone این امکان را به شما می‌دهند که تمامی کنترل‌های مربوطه را به اضافه امکان ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته و ضبط صدای محیط با یک دستگاه به دست اورید که باعث کاهش نسبی هزینه , پیچیدگی و حجم سیستم مداربسته می‌شود.

دوره آموزش دوربین مدار بسته (تعمیر و نصب دوربین مدار بسته)

امروزه اماکن عمومی و شرکت ها موظف به نصب سیستم های امنیتی هستند. آموزش نصب دوربین های آفیس، آموزش نصب دوربین آت دور، ایندور و دوربینهای متحرک در آسانسور و اتوبوس از موارد مهم شناخته شده است. در خیلی از کارخانه ها و یا اماکن پرترددآموزش انتقال تصویرنیز لازم است. روند نصب دوربین مداربسته آنالوگ خیلی دشوار نیست اما اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، بسیار چالش برانگیز خواهد بود. این مقاله تمام راهنمایی هایی را که برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ نیاز دارید به شما ارائه می دهد. در دوره آموزش دوربین مداربسته بصورت کاملا عملی با انواع ابزار ها و نحوه کارکرد صحیح بطور کاملا عملی آشنا میشوید.

ثبت نام رانندگان سندباد آغاز شد [آپدیت: …