آموزش نصب دوربین مداربسته آموزش شبکه دوربین های شبکه ای و انالوگ

بعضی از سازنده‌های دوربین‌های CCTV خانگیِ خودنصب‌شو نرم‌افزار‌های گوشی و کامپیوتر برای دسترسی داشتن به دوربین‌تان در هر کجا که باشید، ارائه می‌دهند. برای آن‌که نیازهای خود را ارضا کنید، ویژگی‌های نظارتی مانند تصویر زنده، تشخیص حرکت، ضبط ویدیو، زوم کردن و از زوم درآمدن و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را روی برنامه‌تان اضافه کنید. این کار از دوربین‌های امنیتی خارجی در مقابل شرایط متغیر و شدید آب و هوایی مراقبت می‌کند. در حالت کلی، ابزاری که برای نصب مورد نیاز هستند شامل پیچ‌‌ها، لنگر‌ها، کابل‌ها، آداپتور و یا ریسیور برق، یک دریل برقی و چیز‌های دیگر است. اگر یک دوربین امنیتی All-in-One بخرید، ابزار مناسب برای نصب پیچ‌ها گاهی اوقات در جعبه دوربین تعبیه شده‌اند.

توجه داشته باشید در صورتی که اساتید دوره از تخصص کافی برخوردار نباشند و آموزش ها به درستی صورت نگیرد تمام هزینه و زمان شما به هدر خواهد رفت. سرفصل های دوربین های مداربسته •تشریح دسته بندی اریا سی سی تی وی مختلف دوربین های مداربسته •بررسی انواع مدل های دوربین های مداربسته •تشریح کامل اجزای یک سیستم امنیتی و ح… اولین مرحله قبل از نحوه نصب دوربین ip، انتخاب بهترین مکان برای نصب آن است.

پس از گذراندن دوره دوربین های مداربسته ip ، شرکت کنندگان می توانند در حوزه نصب و راه اندازی تجهیزات سیستم های امنیتی و حفاظتی و دوربین های مداربسته دیجیتال فعالیت کنند. دوره نصب دوربین های مدار بسته شامل دو بخش تئوری و عملی میباشد که به صورت تخصصی از صفر تا صد نصب آن به طور کامل آموزش داده میشود. همچنین در طی دوره کلیه تجهیزات لازم در اختیار شرکت کنندگان قرار داده خواهد شد. پس از آشنا شدن با ابزارها و تجهیزات مختلف در رابطه با نصب دوربین‌های مداربسته به تشریح روشی برای ساده برای نصب سیستم مداربسته دلخواه شما می‌پردازیم.

لازم به ذکر است قیمت عدسی‌های پلاستیکی نسبت به عدسی‌های شیشه‌ای به شدت پایین‌تر است و نقاط ضعف عدسی‌های پلاستیکی سبب می‌شود که در پروژه‌های حرفه‌ای از آنها استفاده نشود. این لنزها مانند لنزهای varifocal دارای فاصله کانونی متغیر بوده با این تفاوت که زوم و فوکوس و دیافراگم را می توان از فاصله دور و از طریق موتور تنظیم کرد. لنزهای motorized عموما مانند لنزهای varifocal با دو عدد فاصله کانونی برحسب میلی‌متر معرفی می‌شوند. زمانیکه نور محیط از یک لوکس نوری (واحد اندازه گیری نور) کمتر شود، دوربین با تغییر فیلتر مادون قرمز، سبب ورود نور بیشتر به حسگر دوربین می‌شود.

آموزش طریقه نصب دوربین مدار بسته

در دوربین های تحت شبکه همواره همه کابل های دوربین های تحت شبکه تا کنار دستگاه NVR کشده نمی شوند که بسته به توپولوژی پیاده سازی شده متفاوت است. اما در استفاده از سیستم توربو اچ دی همه سرکابل دوربین ها تا محل DVR باید اجرا شوند که این یکی از معایب استفاده سیستم های توربو اچ دی است که حجم بالای کابل کشی را نیاز دارد. با آموزش دوربین مدار بسته می توانید در مدت زمان کوتاه چند ماه به درآمد خوبی دست پیدا کنید. 5- دوستانی که در این دوره شرکت میکنند میتونن دوره حرفه ای آشنایی و آموزش کار با نرم افزارهای نظارت تصویری امنیتی(آنالیتیک) را با 50% درصد تخفیف تهیه کنند. همانطور که در پاراگراف های قبل نیز ذکر شد دوربین های ahd و ip برای انتقال تصویر به کابل کشی نیاز دارند.

در صورتی که شما نقشه کشی کنید می توانید با سرعت بالاتر و مدت زمان کوتاه تری این کار را انجام دهید و همچنین تخمین نسبتا درستی از ابزار و لوازم مورد نیاز داشت. همچنین اگر پروژه در ابعاد بزرگتری تعریف شده باشد، می‌توان با استفاده از این نقشه، کار را تقسیم کرد، و در مدت کوتاه‌تری امورات نصب را انجام داد. سوراخ‌ها را در جایی که سیم‌ها رد می‌شوند ایجاد کنید و نزدیک‌ترین مسیر را برای خانه‌های دو یا سه طبقه در نظر بگیرید. ته همه کابل‌های دوربین‌ها را به داخل سوراخ‌هایی که ایجاد کرده‌اید هل دهید. این کار باعث می‌شود که سیم‌ها پوشیده‌شوند و از پوسیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

توصیه می کنیم دوربین را در مکانی نصب کنید که از دسترس افراد خارج باشد. پس از انتخاب مکان مناسب دوربین را پیج و به کمک دریل در مکان انتخاب شده نصب کنید. توجه داشته باشید که در برخی از دوربین های مدار بسته تامین برق توسط آداپتور صورت می گیرد که این آداپتور در کنار محل نصب دوربین در جعبه ای قرار گرفته است. شاغلین محترم می توانند از دوره های آخر هفته و یا دوره فشرده جهت شرکت در دوره آموزش دوربین مداربسته شرکت کنند. البته بهترین روش پیشنهادی این هست که قبل از هر اقدامی با کارشناسان و مشاوران ما صحبت کنند تا متناسب با شرایط خود در دوره های برنامه ریزی شده شرکت کنند.

  • اگر چه آموزش طریقه نصب دوربین ip موجود در این مقاله و مقاله‌های دیگر راه‌گشا هستند.
  • در پکیج آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزشگاه فنی پارس صفر تا صد نکات لازم برای نصب و راه اندازی صحیح دوربین های مدار بسته به شما آموزش داده می شود.
  • آموزش نصب دوربین مدار بسته به صورت عملی به بهترین نحو در کانون فرهنگی شاهد وابسته به بنیاد شهید با کادر مجرب و تجهیزات کامل به روز انجام می پذیرد.
  • این موضوع برای به حداکثر رساندن پوشش دوربین و به حداقل رساندن طول کابل بسیار مهم است که به نوبه خود موجب کاهش نویز و هر گونه اشکال در ارسال تصویر که بر کیفیت آن تأثیر می گذارد.

از الگوی چسبی که همراه دوربین یا جعبه دوربین ارائه می‌شود استفاده کنید. اگر الگوی چسبنده ندارید، می‌توانید با جستجو در اینترنت آن را پیدا کنید. هر زمان که می‌خواهید دیوار خود را حفاری یا برش دهید، اگر نمی‌دانید سیم برق از کجا رد شده است حتما برق ورودی کل را قطع کنید تا از صدمات ناشی از برق گرفتگی جلوگیری نمایید. می‌توانید کابل را مستقیماً با تسمه، منگنه، بست کابل یا اتصالات مشابه به سطح متصل کنید، اما باید به نحوی آن را محکم کنید که آسیبی به کابل نرسد.

در دوربین های لنز متغیر زوم دوربین را هر چند مدت یکبار بررسی کنید تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید. شیلد کابل های تصویر حتی المقدور به ارت و در صورت نوبد به لوله آب متصل گردانید. در این ویدیو ما به معرفی اجزای DVR و تجهیزات و مدل ها و نوع این دستگاه ها میپردازیم.

تنظیمات صفحه نمایش دستگاه ضبط تصویر (دستگاه NVR)

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.