آموزش نصب دوربین مداربسته ، آموزش تعمیر دوربین مداربسته در استان قزوین

نام ، ایمیل و وب سایت من را در مرورگر ذخیره کنید تا وقتی دوباره نظر می نویسم. بعد از تهیه نقشه مورد نظر می‌توان با استفاده از مختصات آن هر یک از لوازم و میزان مورد نیاز را تخمین زد و آن ها را تهیه کرد. خانه‌تان را وصل کنید و چک اریا سی سی تی وی کنید تا مطمئن شوید که می‌تواند با موفقیت از منبع تغذیه استفاده کند. از یک لوله پلاستیکی برای پوشاندن سیم‌های دوربین CCTV استفاده کنید. دوربین را در جایی قرار دهید که خارج از دسترس دزدها، متجاوزان و حتی بچه‌های بازیگوش است.

بازار کار این دوره نصب دوربین مداربسته

امروز در بخون با جواب جمع‌آوری اطلاعات علوم چهارم، می‌خواهم غوغا به پا کنم. ۳- طول کابل کواکسیال RG-59 تا دوربین باید کمتر از ۲۵۰ متر باشد. ۱۲- اگر کابل تصویر در کنار دیگر کابلها بود توصیه میشود از کابل شیلد دار استفاده شود.

این مکان باید در دسترس باشد و از هر جایی از خانه بتوان به آنجا سیم کشی کرد. به‌طور مثال اتاق شیروانی مکان مناسبی برای قرار دادن تجهیزات سیستم نظارت تصویری است. بهترین زاویه هر اتاقی برای نصب دوربین مدار بسته معمولاً کنجی از اتقاق است که دیوارها و سقف به‌هم می‌رسند.

انتخاب نقاط مناسب برای دوربین ها و DVR و NVR

پس ارتباط بین دوربین شبکه ای که قبلا برق آن تامین شده است با دستگاه ان وی ار، بایستی وارد صفحه تنظیمات و سرچ یا جستجوی دستگاه شوید و دوربین مورد نظر را بیابید. در این مرحل دقت کنید که اگر دوربین های مورد استفاده دارای نام کاربری و پسورد هستند در قسمت مربوطه وارد گردند تا پس از اضافه کردن هر کدام از آن ها بتوانند براحتی به دستگاه معرفی گردند. نوع دیگر دسته‌بندی دوربین‌های مداربسته، بر اساس بدنه دوربین انجام می‌گیرد. بر این اساس، دوربین‌های مداربسته به انواع دوربین‌های دام، بولت، باکس، اسپیددام، چشم ماهی و مینیاتوری تقسیم می‌شوند. بله تمامی مراحل نصب از سوکت زدن و تنظیمات DVR و NVR تا انتقال تصویر در کارگاه به صورت عملی آموزش داده می شود. از آنجایی که دستگاه‌های DVR و NVR داده‌های ویدیویی را متفاوت پردازش می‌کنند، به انواع مختلفی از دوربین‌ها نیاز دارند.

پاسخ نمرینات کتاب‌های درسی، نمونه سوال، بانک تست، جزوات درسی و فیلم‌های آموزشی، گوشه‌ای از فعالیت ما در این وب‌سایت است. اگر معلم هستید و قصد همکاری با ما را دارید با افتخار پذیرای شما هستیم. ارتفاع مناسب جهت نصب دستگاه مدار بسته در 3 متری ارتفاع دیوار می باشد . معمولا از 2 یا 3 دوربین به همراه دستگاه DVR و هارد داخلی که قابلیت ضبط تصاویر به مدت 2 یا 3 هفته را دارا می باشد استفاده می نمایند . بسته به نیاز می توان از تعداد دوربین های بیشتر یا کمتری استفاده نمود . با روشن کردن دوربین ها و به دنبال آن نمایشگر و DVR شروع به کار کنید.

سیستم دوربین مداربسته IP دارای سه قسمت می باشد؛ بخش اول دوربین IP، بخش دوم سوئیچ شبکه و بخش سوم NVR است. در این مدار هدف کلی، انتقال تصویر از دوربین به NVR است که برای رسیدن به این مهم باید هر دوربین به وسیله کابل شبکه به سوئیچ شبکه متصل شده و سپس از طریق سوئیچ شبکه به NVR متصل شود . در این سیستم از نوع کابل‌های Cat6، Cat5e و Cat5 استفاده می‌شود. البته ممکن است به صلاحدید نصاب از کابل‌های دیگری نیز استفاده شود. اگر سوئیچ‌ها، دارای قابلیت POE باشند می‌توان از همان کابلی که برای انتقال تصویر از آن استفاده می‌شود برای تغذیه و رساندن برق به دوربین بهره گرفت و این در فرآیند آماده سازی نصب بسیار مهم خواهد بود.

این یک گام مهم است زیرا کانکتورهای RJ45 ضعیف می توانند باعث قطع تصادفی یا از دست دادن سیگنال شوند. آنها را بر اساس استاندارد 568B مرتب کنید و طول را طوری کوتاه کنید که جفت های کابل به قدری کوتاه باشند که بتوانند در کانکتور RJ45 قرار بگیرند، اما غلاف نزدیک کابل باشد. اگر کابل را از دیوار عبور می‌دهید، یک سوراخ بزرگ برای کابل اترنت ایجاد کنید، یک مته 1/2 اینچ تا 1 اینچ برای این کار کافی می‌باشد.

دوربین مدار بسته باید در بالاترین نقطه ساختمان نصب شوند، در این صورت دوربین ها از دسترس خرابکاران و سارقان دور می مانند و همچنین منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند. 1- برای نصب دوربین ip به کامپیوتر، اگر دوربین شما POE نیست، ابتدا دوربین را به منبع تغذیه متصل کنید. سپس دوربین را از طریق کابل شبکه به سوئیچ و سپس سوئیچ رابه رایانه وصل کنید.

  • شما همراه با نصب می توانید مواردی را که به عنوان هوزینگ نیز از آن ها یاد می شود را نیز تهیه کنید که به عنوان پوششی برای دوربین های مدار بسته عمل کرده و از آن در برابر باران، قرار گرفتن در معرض نور و حرارت و غیره محافظت می کند.
  • با این کار تصاویر شما در فضایی قابل پیگیری و مطمئن ذخیره می شوند؛ بدون اینکه دستگاه dvr نصب کرده باشید.
  • این دوربین‌ها در دو نوع دوربین تحت شبکه کابلی و دوربین تحت شبکه بیسیم تولید می‌شوند.

هنگام انتخاب NVR مناسب، یکی از مهم ترین مواردی که باید به خاطر بسپارید، توان عملیاتی است که استانداردی برای تعیین عملکرد NVR است (مگابیت بر ثانیه اندازه گیری می شود). هرچه توان عملیاتی بیشتر باشد، NVR می تواند پهنای باند بیشتری را تحمل کند. هر چه رزولوشن و نرخ فریم دوربین شما بیشتر باشد، پهنای باند آن نیز بیشتر می شود.

سایر موارد مربوط به آدرس های آی پی بصورت کامل بیان می شود و با شرکت در این دوره ، دیگر نیازی به شرکت در دوره های پیش نیاز شبکه ندارید. لنزهای ثابت دارای روزنه IRIS ثابت می باشند و مقدار نوری که در طبیعت و محیط وجود دارد، در صورت تغییر باعث تغییر در کیفیت تصویر خواهد شد. لذا استفاده از لنزهای با روزنه ثابت در فضاهای داخلی و در محل های با نور ثابت مناسب خواهد بود ولی در مکان های دارای نور متغیر توصیه نمی شود.

نکات نصب دوربین مدار بسته