آموزش مجازی دوربین مداربسته

حالت سوم نصب دوربین مدار بسته نیز مدارها و کابل کشی آنها نیز کاملا به صورت بی سیم انجام می‌شود. در این حالت یک شبکه اینترنتی محلی راه اندازی می‌شود و دوربین‌ها و گیرنده‌ها با کمک آن کار ارسال و دریافت و ذخیره سازی تصاویر را انجام می‌دهند. اگر محیط مورد نظر بزرگ و گسترده بود می‌توان با این شیوه کار نصب دوربین‌های مداربسته را انجام داد. در این مقاله قصد داریم آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه IP را در اختیار شما قرار بدهیم. پس تا انتهای مقاله آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه یا همان دوربین های مداربسته ip با ما همراه باشید. به صورتی که پس از پایان دوره بتوانند به صورت مستقیم و کاملا کاربردی وارد بازار کار شده و کسب در آمد مستقل داشته باشند.

برای نصب دوربین های مداربسته وای فای باید حتماً این دوربین ها را به وای فای منزل یا محل کار متصل کرد. با یک اپلیکیشن مخصوص بر روی تلفن همراه افراد قادر هستند که به تصاویر این دوربین ها دسترسی داشته باشند، از طریق اینترنت آن ها را چک کنند. نصب دوربین های وایرلس نسبت به سایر دوربین ها با دشواری همراه است.

مزیت این دوربین ها سهولت در نصب، سهولت امکان جابجایی دوربین مدار بسته و عدم نیاز به پوشاندن کابل می باشد. اگرچه امروزه دوربین های مدار بسته آنالوگ تقریباً منسوخ شده اند، با این‌حال در این مقاله آموزش نصب دوربین های مدار بسته آنالوگ HD را برای کسانی که همچنان با این سیستم کار می کنند و سایر علاقه‌مندان به اشتراک می گذاریم. این آموزش از کتابچه راهنمای کاربران دوربین های مدار بسته Qsee اخذشده است. در نظر داشته باشید که دوربین های مدار بسته AHD تنها با AHD DVR ، HDCVI با HDCVI DVR و HDTVI با HDTVI DVR سازگاری دارند.

محاسبه قیمت دوربین مداربسته

این قطعه میزان نور ورودی و تنظیم ان و همین طور رساندن ان به پردازنده تصویر را بر عهده دارد . مورد دیگر در خصوص تعیین کیفیت نهایی برد مورد استفاده در دوربین مدار بسته حاصل ترکیب سنسور دریافت تصویر با سنسور پردازش تصویر می باشد . به طور مثال اگر می خواهید دوربین مدار بسته شما در یک مکان به صورت ثابت تصویر برداری کند و تحرکی نداشته باشد باید دوربین مدار بسته با لنز ثابت خریداری کنید . همچنین علاوه بر دوربین ها تمامی تجهیزات دیگر مانند دستگاه های گیرنده، کابل ها و داکت ها و غیره نیز به مقدار مورد نیاز تهیه گردند. در ادامه مکان مناسب برای نصب دوربین ها باید انتخاب شده و این کار به گونه ای باشد که حتی الممکن دسترسی به دوربین مقدور نبوده و دوربین ها و کابل ها قابل دید نباشند.

نصب دوربین مداربسته هایک ویژن به علت داشتن سخت افزاری مطمئن، کنسول ارتباطی کاربر پسند و حرفه ای و هم چنین نرم افزار مخصوص و حرفه ای خود، پیشنهاد ما به شماست. بعد از انتخاب دستگاه DVR یا NVR و دوربین ها و محل نصب و قرار گیری آنها، حال باید طراحی و پیاده سازی مناسبی جهت ارتباط تجهیزات با هم برای داشتن arya-cctv.ir بهره وری حداکثری از سیستم دوربین مدار بسته انتخاب شده داشته باشیم. در این مرحله با بررسی محلی که قرار است سیستم دوربین مداربسته در آن اجرا گردد. قبل از آن‌که بخواهیم با آموزش نصب دوربین مداربسته آشنا شویم، در قدم اول باید با تجهیزاتی که یک دوربین برای آن‌که بهترین عملکرد را داشته باشد، آشنا شد.

  • این دوربین ها دارای لنز و سایر امکانات بوده و دارای انواع IR دار و بدون IR می باشد، شکل ظاهری این دوربین ها زیبایی خاصی دارد و بیشتر در محیط داخلی استفاده می گردد.
  • البته همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که با صرف هزینه بیشتر، امکان به خدمت گرفتن یک نصاب حرفه ای وجود دارد و شما می توانید از یک نصب اصولی، استاندارد و مرتب بهره ببرید.
  • اگر دانشجو هستی و برای انجام پروژه هات با مشکل مواجه هستی یا نیاز داری یه نفر مباحثی رو بهت آموزش بده جای درستی اومدی.
  • هم چنین در تیر ماه امسال نیز در سالن ۱۲۰۰ نفره برج میلاد کتاب “سیستم های دوربین مداربسته” توسط مهندس رضا شیخ انصاری برای حضار معرفی شد.

یکی از مزایای دوربین های IP در هنگام نصب این است که می توان آنها را از طریق یک کابل جفت تابیده تغذیه کرد و نگرانی بابت کابل های برق را از بین برد. در حالی که دوربین های آنالوگ قدیمی نمی توانند از قابلیت PoE استفاده کنند. آنها همچنین می توانند از طریق کابل جفت تابیده یا اتصالات بی سیم کار کنند، اما این وضوح کمتری را ارائه می دهد. دوربین های IP هم با کابل کواکسیال و هم با اتصالات بی سیم کار می کنند. برای قرار دادن بهترین دوربین های امنیتی در داخل خانه، گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید که از آنجا بیشتر نقاط ورود به اتاق قابل مشاهده است.

قبل از نصب دوربین مداربسته، از سلامت تمام تجهیزات از جمله کابل‌ها و فیش‌ها، دستگاه DVR، دوربین های مدار بسته، مانیتور یا تلویزیون اطمینان حاصل کنید. تعداد زیادی از آموزشگاه های ارائه دهنده آموزش دوربین مداربسته ، از صفحه اختصاصی در سایت فارس آموزش برخوردار می باشند. صفحه اختصاصی آموزشگاه ها در سایت فارس آموزش ، به کارآموزان و هنرآموزان کمک می کند.

در واقع یکی از مواردی که در انتخاب دوربین مداربسته از طرف بسیاری از کاربران به آن توجه نمی شود لنز دوربین مداربسته خریداری شده است در حالی که یک از مهمترین موارد توجه به لنز دوربین مداربسته ای است که بکار برده می شود. برای نصب دوربین مداربسته باید تا حدودی فرد فنی باشید تا بتوانید بدون کمک گرفتن از افراد متخصص دوربین‌ها را در مکان‌های موردنظرتان نصب کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکاتی که برای نصب دوربین‌ها به آن‌ها نیاز دارید را بیان کنیم. مرحله کابل‌کشی دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است؛ دوربین‌های مداربسته بدون dvr، یا از نوع آنالوگ هستند و یا از نوع تحت شبکه؛ بنابراین نوع کابل‌کشی آنها با هم متفاوت است و باید برای راه‌اندازی دوربین از کابل مناسب آن استفاده شود.

این دوره در صورت نیاز بصورت متوالی آپدیت خواهد شد و موضوعات جدید به این دوره اضافه می شود و در اختیار خریداران قرار می گیرد. در پارت سوم نحوه اصولی سوکت زدن یک کابل شبکه را به شما آموزش می دهیم. این افزایش توان پردازشی باعث کاهش بازدهی سیستم حفاظتی خواهد شد. اما نباید از نظر دور داشت که این نوع دوربین ها به دلیل نداشتن بخش های متحرک استهلاک نداشته و میدان دید وسیع تری نسبت به دوربین های PTZ مکانیکی ارائه می دهند. دوربین های اسپید دام یا همان PTZ دارای قابلیتی به نام E-Filip می باشند که برای جلوگیری از وارونه شدن تصویر افراد عبوری از زیر دوربین روی سقف استفاده می شود.

مرحله دوم: انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین