آمازون فناوری «پرداخت با کف دست» را گسترش می دهد

به لطف پیشرفت‌های فناوری‌هایی مانند ارتباطات میدان نزدیک (NFC) و رایانش ابری، گزینه‌های پرداخت بدون تماس به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند. دو سال پیش، آمازون دستگاهی به نام آمازون وان را معرفی کرد که به شما امکان می‌دهد فقط با تکان دادن دست خود، برای یک کالا در فروشگاه پرداخت کنید.

بنابراین، در طول بازی افتتاحیه فصل خانگی سیاتل کراکن NHL در برابر شوالیه‌های طلایی وگاس در شنبه شب، طرفداران می‌توانند از سه مکان در این عرصه دیدن کنند – Modelo Cantina، Metropolitan Grill و، 1st Ave Nachos – و فقط هزینه غذا و نوشیدنی‌های خود را بپردازند. کف دست خود را دراز کرده اند در مجموع 18 دستگاه آمازون وان در این سه منطقه امتیاز مستقر خواهند بود.

همچنین: Google Pay در مقابل Samsung Pay: کدام برنامه پرداخت بدون تماس برای شما مناسب است؟

برای استفاده از سیستم آمازون وان، مشتری باید در یک کیوسک ثبت نام کند. آنها به سادگی کارت پرداخت خود را وارد می کنند و کف دست خود را روی دستگاه آمازون وان می گذارند تا دستگاه بتواند آن را اسکن کند. آمازون می گوید که این فرآیند کمتر از یک دقیقه طول می کشد و «هزاران طرفدار» قبلاً برای آمازون وان ثبت نام کرده اند.

در حال حاضر چهار فروشگاه در این عرصه وجود دارد که دستگاه‌های آمازون وان دارند، اما آنها در سال 2021 به عنوان بخشی از استقرار فشرده‌تر فناوری Just Walk Out آمازون نصب شدند. در سراسر کشور، دستگاه‌های آمازون وان در بیش از 100 فروشگاه مستقر شده‌اند که همچنین دارای فناوری Just Walk Out هستند. این اولین بار است که گزینه پرداخت شناسایی کف دست به طور جداگانه از پلت فرم بدون صندوقدار «Just Walk Out» به کار گرفته می شود.

اکنون، برای اولین بار، آمازون وان به عنوان یک گزینه پرداخت مستقل استفاده می شود. از آخر این هفته، دستگاه‌های تشخیص کف دست و پرداخت برای مشتریان در سه منطقه امتیازی در Climate Pledge Arena در سیاتل در دسترس خواهد بود.

ao-cpa-002

تصویر: آمازون

این دستگاه با ثبت “امضای” کف دست کاربر – یک شناسه منحصر به فرد در انسان – کار می کند. هنگامی که دستگاه ها معرفی شدند، آمازون توضیح داد که الگوریتم های سفارشی نقشه ای از کف دست شما می سازند. تصاویر رمزگذاری شده و به یک “منطقه بسیار امن” در ابر ارسال می شوند که آمازون امضای کف دست شما را ایجاد می کند. آمازون گفت که استفاده از کف دست را به عنوان احراز هویت بیومتریک انتخاب کرده است، زیرا برای فعال کردن آنها به یک “ژست عمدی” نیاز است. علاوه بر این، تشخیص کف دست حریم خصوصی بیشتری نسبت به تشخیص چهره ارائه می‌کند، زیرا نمی‌توان هویت را فقط بر اساس اثر دست مشخص کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/amazon-expands-pay-with-your-palm-tech/#ftag=RSSbaffb68