آمازون دستگاه‌های اکو را تا دسامبر ۲۰۲۲ آماده می‌کند

همچنین: سامسونگ برنامه های بزرگی برای Matter دارد. در اینجا آمده است که چگونه می تواند خانه شما را متحول کند

همچنین: موضوع نزدیک به خانه اتفاق می افتد: آمازون آماده می شود تا آن را به اکثر دستگاه های خود اضافه کند

همچنین: دستگاه های اینترنت اشیا می توانند امنیت شما را تضعیف کنند. در اینجا 4 راه برای تقویت سیستم دفاعی شما آورده شده است

در حال حاضر، اینترنت اشیا مملو از پروتکل‌های اتصال مانند Wi-Fi، بلوتوث، Thread، Zigbee و Z-wave است. برای مثال، اگر قفلی خریداری می‌کنید که از Zigbee استفاده می‌کند و می‌خواهید آن را با تلفن خود کنترل کنید، باید یک هاب برای آن بخرید که به آن «زبان‌ها» صحبت کند. ماده تلاشی است برای صحبت کردن به یک زبان جهانی، که یک استاندارد است، بنابراین می‌تواند توسط اکثر دستگاه‌ها برای برقراری ارتباط استفاده شود.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-home/amazon-launches-matter-over-wi-fi-for-echo-and-complete-sdk-program/#ftag=RSSbaffb68تصور کنید گروهی متشکل از پنج گردشگر که هرکدام به زبانی متفاوت صحبت می‌کنند، به طور تصادفی به یک لابی می‌روند تا از مسئول پذیرش راهنمایی بخواهند. اگر مسئول پذیرش فقط به یکی از پنج زبان صحبت کند، چهار گردشگر دیگر قادر به برقراری ارتباط نیستند.

این تصمیم عمدتاً به دلیل قابلیت‌های آزمایشی گرفته شد: کوپمنز خاطرنشان کرد که اکثر مصرف‌کنندگان وای‌فای در خانه‌های خود دارند، معمولاً در اشیاء کوچک‌تر مانند دوشاخه‌های هوشمند، سوئیچ‌ها و لامپ‌ها. در این زمان، در دسترس بودن بیش از حد Wi-Fi از طریق Thread برای انجام آزمایش های با ظرفیت وسیع تر مساعدتر است.

آمازون قصد دارد پشتیبانی از Matter over Thread را به 30 دستگاه Echo و Eero اضافه کند و همچنین دسترسی Matter را در سراسر iOS گسترش دهد، زیرا با آخرین الزامات اپل در ابتدای سال 2023 کار می کند.

با دستگاه های Alexa for Matter کار می کند

Koopmans گفت آمازون در حال “بالا بردن سطح کیفیت، قابلیت اطمینان و عملکرد” ​​است تا به مصرف کنندگان اطمینان دهد که دستگاه هایی را از یک برند معتبر خریداری می کنند که با الکسا کار می کند.

Matter روی Thread که یک پروتکل مبتنی بر IP است و Wi-Fi و Ethernet کار می کند. Matter از Wi-Fi و Ethernet برای اتصال به دستگاه‌های خانه هوشمند که به پهنای باند بالایی نیاز دارند، مانند زنگ‌های ویدیویی یا دوربین‌های امنیتی، استفاده می‌کند. و Thread برای موارد کم مصرف مانند حسگرهای ورود یا حرکت کار می کند.

آمازون همچنان منتظر انتشار آن است Alexa Connect Kit SDK for Matter برنامه، اما انتشار الزامات گواهینامه Works with Alexa را برای دستگاه های Matter اعلام کرد.

آمازون ویژگی‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند، مانند راه‌اندازی بدون سرخوردگی الکسا (FFS)، که در Alexa Connect Kit SDK for Matter حتی برای محصولات خریداری‌شده از اشخاص ثالث گنجانده شده است. FFS باعث می شود تا مصرف کنندگان بتوانند به سادگی با روشن کردن دستگاه های هوشمند جدید به خانه های خود اضافه کنند.

نشان ماده در کنار آرم آمازون.

تصویر: آمازون

در طول ماجراجویی در خانه هوشمند، ممکن است یکی دو بار نام Matter over Thread را شنیده باشید. با این حال، آمازون Matter را از طریق Wi-Fi تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌کند و بعداً به پشتیبانی از Thread می‌پردازد.

Koopmans گفت: “در راستای نوار بالای ما برای ارائه تجربیات با کیفیت، ما مطمئن می شویم که هر ویژگی و نوع دستگاه قبل از انتشار آن تحت آزمایش های دقیق قرار می گیرد و بدون نقص با الکسا کار می کند.”

این تنها آغازی است برای فرصت مصرف کنندگان برای ترکیب و تطبیق دستگاه های تولید کنندگان مختلف، صرف نظر از برند یا پروتکل، از طریق Matter.

Matter یک استاندارد اتصال جدید است که توسط اتحاد استاندارد اتصال (CSA) در ابتدای اکتبر 2022 راه‌اندازی شد. هدف آن ایجاد امکان کارکرد دستگاه‌های خانه هوشمند با استفاده از پروتکل‌های مختلف با یکدیگر است.

لوگوی Matter بالای محصولات آمازون

آمازون | ZDNET
الکسای آمازون چند سالی است که یکی از سازگارترین دستیارهای صوتی هوشمند در دنیای خانه هوشمند بوده است. در حال حاضر، بیش از 30000 دستگاه “Works with Alexa” از سازندگان مختلف و با استفاده از پروتکل های اتصال مختلف وجود دارد.

به گفته Marja Koopmans، مدیر خانه هوشمند و سلامت در آمازون، «ماده به ساده‌سازی توسعه و نوآوری کمک می‌کند و در عین حال موانع پذیرش را برای مشتریان مشترک کاهش می‌دهد».

آمازون به تازگی ادغام را اعلام کرد موضوع از طریق Wi-Fi برای 17 دستگاه اکو، دوشاخه ها، سوئیچ ها و لامپ ها در دسامبر سال جاری عرضه می شوند، اما فقط برای راه اندازی اندروید.