آمازون در نظر دارد یک کارخانه جدید Project Kuiper بسازد تا روزانه چهار ماهواره اینترنتی بسازد

آمازون Project Kuiper را در سال 2019 معرفی کرد و در حال حاضر یک پروژه دارد تأسیسات تحقیق و توسعه به مساحت 219000 فوت مربع در واشنگتن که به این پروژه اختصاص داده شده است.

آمازون در حال حاضر بیش از 1000 نفر در برنامه Project Kuiper مشغول به کار است. این شرکت انتظار دارد که عملیات تجاری موجود و زمینه های تخصصی خود به پروژه کویپر برخی از مزیت های رقابتی بدهد. به عنوان مثال، سرویس پهنای باند می‌تواند از ردپای عملیاتی و لجستیک جهانی آمازون برای خدمات مشتری استفاده کند، در حالی که خدمات وب آمازون شبکه و زیرساخت لازم را برای خدمت به یک پایگاه مشتری متنوع و جهانی فراهم می‌کند.

آمازون گفت که ایالت واشنگتن بیش از یک قرن است که صنعت هوافضا قوی دارد و تأسیسات جدید باید بیش از 200 شغل هوافضا و تولیدی بسیار ماهر در منطقه Puget Sound ایجاد کند.

مردی با پیراهن آبی با پشت برگردان در یکی از تأسیسات آمازون

آمازون
به گفته این شرکت، مرکز جدید تولید ماهواره به مساحت 172000 فوت مربع در کرکلند، واشنگتن به آمازون اجازه می دهد تا روزانه 4 ماهواره تولید کند. ظرفیت تولید جدی به آمازون کمک می کند تا به هدف خود برای پرتاب مجموعه ای از 3236 ماهواره برای ارائه پهنای باند سریع و مقرون به صرفه به مشتریان در سراسر جهان برسد.

آمازون تاکنون از SpaceX، شرکت موشکی ایلان ماسک، برای پرتاب هیچ یک از ماهواره‌های خود استفاده نکرده است. استارلینک، سرویس ماهواره ای باند پهن اسپیس ایکس، در حال حاضر هزاران ماهواره در مدار و صدها هزار مشترک دارد. با این حال، SpaceX متعهد به پرتاب ماهواره های رقیب به فضا است


منبع: https://www.zdnet.com/article/amazon-plans-a-new-project-kuiper-factory-to-build-as-many-as-4-internet-satellites-a-day/#ftag=RSSbaffb68

آمازون روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد یک مرکز عظیم جدید افتتاح کند در منطقه سیاتل برای ساخت ماهواره برای پروژه کویپر، سرویس اینترنت ماهواره ای برنامه ریزی شده آن.

آمازون ماهواره های Project Kuiper خود را در داخل طراحی و توسعه داد، و تاسیسات تولیدی جدید به شرکت کنترل بیشتری بر فرآیند تولید و آزمایش می دهد. آمازون گفت: «با متمرکز کردن عملیات در اینجا در Puget Sound، ما همچنین می‌توانیم از هماهنگی نزدیک بین تیم‌های طراحی و توسعه در ردموند و تیم‌های تولید در کرکلند اطمینان حاصل کنیم.

در پست وبلاگ آمازون آمده است: “برای تحقق چشم انداز خود برای این پروژه، باید در مقیاس بسیار بزرگتری فعالیت کنیم.” “این نیاز به فضای تولید اختصاصی دارد.”

مقیاس برنامه های آمازون نشان دهنده رشد سریع صنعت فضای خصوصی است. از 1 ژانویه 2022، فقط وجود داشت 4852 ماهواره فعال در فضا، از جمله 4078 در LEO.

آمازون قصد دارد تا اوایل سال 2023 دو نمونه اولیه ماهواره را با کمک شرکت United Launch Alliance (ULA) به فضا بفرستد. همراه با ULA، آمازون قبلاً قراردادهایی با سه شرکت پرتاب فضایی دیگر امضا کرده است – Arianespace، Blue Origin (شرکت موشکی که توسط بنیانگذار آمازون راه اندازی شده است) و ABL Space Systems – برای تحویل ماهواره های تولیدی خود به مدار پایین زمین. لئو).