آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید درباره ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

هدف ناسا با بازگشت به ماه یافتن آب و منابع دیگری است که امکان اکتشاف طولانی مدت فضا را فراهم می کند. در طول مسیر، آژانس انتظار دارد اطلاعات بیشتری در مورد ماه، زمین و جهان بیاموزد. در نهایت، ایجاد حضور در ماه به ناسا و شرکای آن دانش و اطمینان عملیاتی لازم برای رسیدن به مریخ را می‌دهد.

در همین حال، ماموریت ناسا باید فرصت های اقتصادی جدیدی را در زمین و فراتر از آن ایجاد کند. در حال حاضر حرکتی در پس اقتصاد نوپای فضایی وجود دارد که به گفته رهبران ناسا، می‌تواند طی 20 سال مأموریت‌های عمومی و خصوصی را فراتر از مدار پایین زمین (LEO) انجام دهد. هدف ناسا تحریک توسعه خدمات و زیرساخت ها در سطح ماه و فضای سیسلار است.

رید وایزمن، فضانورد ارشد ناسا اخیراً گفت: “وظیفه ما در ناسا این است که کارهایی را انجام دهیم که دشوار هستند، و کارهای درست را انجام دهیم، و به پایگاه خود، که جوانان ما هستند، انگیزه دهیم.” و در حال حاضر کشور ما کشوری متنوع و فوق العاده غنی است… ما می خواهیم هر بچه ای در آمریکا به پوستر ما نگاه کند و بگوید: “اوه، من خودم را در آن می بینم… من می توانم روزی این کار را انجام دهم.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/what-is-artemis-everything-you-need-to-know-about-nasas-moon-mission/#ftag=RSSbaffb68

در مورد الهام بخشیدن به نسل بعدی، قطعا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اکتشافات فضایی جوانان را برای تحصیل علم ترغیب می کند. این هدف همچنین توضیح می دهد که چرا ناسا متعهد به ارسال اولین زن و اولین فرد رنگین پوست به ماه است.

اقتصاد فضایی در حال حاضر یک صنعت 400 میلیارد دلاری جیمز رویتر، معاون مدیر اداره ماموریت فناوری فضایی (STMD) در ناسا، در اوایل سال جاری گفت: «و در راه رسیدن به یک تریلیون دلار، و من گمان می‌کنم که سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم به آنجا برسد».

در گسترده‌ترین شرایط، اهداف آرتمیس امکان کشف علمی، باز کردن فرصت‌های اقتصادی جدید و الهام بخشیدن به نسل جدیدی از دانشمندان، فن‌آوران و رهبران است.