نصب و پشتیبانی دوربین مداربسته انواع دوربین مداربسته قیمت نصب دوربین مدار بسته

دید در شب در دربین مداربسته به دو دسته ی کلی رنگی و سیاه و سفید تقسیم میشود. لنزی است که قابلیت تنظیم زوم و فوکوس تصویر را باتوجه به محیط به صورت دستی دارد. در جایی که نیاز به تصویری زوم دارید میتوانید لنز دوربین را به صورت زوم تنظیم کرده و از دوربین به عنوان یک دوربین زوم با لنز فیکس استفاده کنید.

یکی از معایبی که این نوع دوربین‌ها دارا می‌باشند عدم پشتیبانی از قابلیت دید در شب هستند. با توجه به موارد ذکر شده می‌توان در یافت که قیمت این نوع دوربین‌ها بسیار بالاتر از دیگر دوربین‌های مداربسته می‌باشد. کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ بسیار بالا هستند و این دلیل این است که اطلاعات ضبط شده نیاز به تبدیل شدن از آنالوگ به دیجیتال ندارند.

رک چیست و چه کاربردی دارد؟

شما می توانید در این سایت از به روز ترین قیمت دوربین مداربسته ahd مطلع شوید. تفاوت دوربین مدار بسته AHD و دوربین مداربسته آنالوگ در ضبط کیفیت تصاویر آن ها است. دوربین مداربسته آنالوگ در بهترین حالت تصاویر را با کیفیت 960H ضبط می کند، در حالی که با نصب یک دوربین مدار بسته AHD کیفیت تصاویر حداقل 720 پیکسل خواهد بود. این دوربین مدار بسته در مقایسه با دوربین آنالوگ کیفیت تصاویر را سه برابر می کند، که حداکثر کیفیت تصاویر تا 2 مگاپیکسل خواهد بود. دوربین مدار بسته بعدی فقط توسط شرکت داهوا تولید شده است که کابل کشی آن بر بستر کواکسیال است.

انواع ضبط کننده در سیستم دوربین مداربسته

قبل از آنکه اقدام به خرید دوربین مداربسته مورد نظر خود کنید ابتدا لازم است تا دمای مکان مورد نظر را در زمستان بررسی کنید. زیرا دوربین هایی که می توانند شرایط سخت سرمایی یا گرمایی را تحمل کنند ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. اقدام درست این است که دوربینی را بخرید که بتواند زمستان نقطه سکونت شما را تحمل کند.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HFW1400RP-VF-IRE6 یک دوربین با کیفیت ۱۰۸۰p یا Full HD از شرکت داهوا است.در حال حاضر شرکت داهوا طیف گسترده ای از محصولات را متناسب با نیازهای مشتری برای سطوح مختلف امنیتی و مقیاس های پروژه تولید می کند. بخاطر داشته باشید که سیستم های DVR به دلیل وجود کابل بزرگتر معمولا به زمان نصب بیشتری نسبت به سیستم های NVR نیاز دارند. کابل کشی حرفه ای شبکه و خرید دوربین مداربسته امروزه یک ضرورت اریا سی سی تی وی می باشد که نیازمند علم، دانش و تجربه فراوان می باشد. قبل از اینکه ما به نکات فنی نحوه نصب یک دوربین ایمن بپردازیم، ابتدا باید در مورد آماده سازی بحث کنیم. برنامه ریزی فقط خرید و فروش دوربین مداربسته و ساده سازی نصب دوربین مداربسته نیست، بلکه اطمینان از این است که سیستم امنیتی شما متناسب با نیازهای امنیتی ملک شما است. بسیاری از مردم بعد از اینکه دوربین امنیتی را خریداری کردند، شروع به برنامه ریزی می کنند.

با توجه به محدودیت زیاد سرعت اینترنت در ایران استفاده از شبکه های داخلی برای ایجاد انتقال تصویر بسیار مناسب خواهد بود. از طرفی شما با وجود هزینه های اولیه بالا هزینه های دوره ای خود را به شدت کاهش داده و همچنین سرعت انتقال تصاویر هم برای شما به شدت زیاد خواهد شد. ضرر بعدی و بسیار مهم شما از بین رفتن آرشیو فیلم های دوربین مدار بسته تان است. پس از فراموش کردن رمز ورود DVR / NVR ، دیگر نمی توانید وارد سیستم شوید ، بنابراین نمی توانید تنظیمات را تغییر دهید و یا حتی فیلم ضبط شده را پخش کنید. پس از به روزرسانی امنیتی دستگاه ها ، اکثر محصولات DVR / NVR اکنون نمی توانند از طریق روش شبکه مانند دستور telnet هک شوند. اگر نمی توانید روش دستیابی را پیدا کنید ، دستگاه شما بی فایده خواهد بود.

روش های راه اندازی و خرید دوربین مداربسته

علت نیاز به وجود آنالوگ نسل جدید، بی کیفیت بودن تصاویر آنالوگ های قدیمی و قیمت بالای دوربین های تحت شبکه که در ادامه راجع به آنها توضیح خواهیم داد می باشد. دوربین های مداربسته نسل جدید شامل تکنولوژی های AHD ، HD-CVI و HD-TVI هستند اما اغلب دوربین های موجود در بازار دارای تکنولوژی AHD هستند. همانطور که گفته شد این تکنولوژی ها برای ثبت و پخش تصاویر با کیفیت تر به وجود آمده اند.

  • پردازش هایی که روی تصویر انجام می شود به مدل دوربین و شرکت سازنده آن بستگی دارد.
  • در واقع، حتی بی کیفیت ترین و ضعیف‌ترین دوربین‌های تحت شبکه، رکوردهای با کیفیت تری از دوربین‌های HD تولید می‌کنند.
  • این حسگر دوربین مداربسته در مقابل حسگر CCD ساده و ارزانتر و کم مصرف تر می باشند ولی به دلیل حساسیت کمتری که نسبت به نور دارند در محیط های کم نور تصویر ضعیف تری تولید می کنند.
  • آنها همچنین می توانند از طریق پالت های ایزوترمال محدوده های دمایی هایلایت شده در تصویر را ردیابی کنند.
  • برای تغذیه دوربین های ip هم می توان از سوئیچ های POE استفاده نمود و هم از آداپتور های ۱۲ ولت DC برای تغذیه هر دوربین ip استفاده کرد.
  • دوربین های مدار بسته IP در مقایسه با دوربین های آنالوگ قیمت بالایی داشته همچنین این دوربین ها محدودیت استفاده از پهنای باند دارند.
دوربین های داهوا با اعتبار بالادر اروپا، امریکا، ژاپن و همچنین تایوان به فروش می رسد . EXIR تکنولوژی جدید ارائه شده از کمپانی هایک ویژن است که توانسته تحول بزرگی در دوربین­های دید در شب ایجاد کندEXIR نسل جدید IR ها است که توانسته نقاط ضعف دید در شب IR موجود در بازار را رفع کند. چشم انسان به طور طبیعی این توانایی را دارد که در منابع نوری مختلف با محیط خودش را تطابق داده و بالانس نور سفید را تنظیم نماید. اما دوربین های مداربسته این توانایی را ندارند و اغلب در تشخیص گرید رنگ سفید دچار مشکل می شوند و در بسیاری از مواقع نیز آن را در غالب رنگ های دیگر اعم از سبز، نارنجی و آبی نمایش می دهند.

با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. بدنه این دوربین مدار بسته از جنس فلزی میباشد و درجه حفاظتی IP66 دارد که باعث شده این دوربین ضدآب و ضد گرد وغبار باشد. دوربین های مداربسته از جهات مختلف دسته بندی شده و دارای انواع مختلفی می باشند. DWDR تفاوت های زیادی با WDR ندارد اما همین اندک تفاوت ها، اختلاف های نسبتاً فاحشی را پدیدار کرده است. همانطور که گفته شد WDR از ویژگی اسکن دوگانه بهره می برد که وابستگی به سنسور اصلی دوربین دارد اما DWDR از ویژگی تغییر در پیکسل های تصویر استفاده می کند که سبب می شود هر پیکسل تصویر بررسی شده و نوردهی لازم برای آن محاسبه شود. برای درک این تفاوت می توانیم به تفاوت بین زوم دیجیتال و زوم اپتیکال در عکاسی اشاره کنیم، با همین مثال می توان دریافت که تصویر اصلاح شده بهتر از تصویری است که بر روی آن ویرایش های نرم افزاری انجام شده است.

ولی دلیل اینکه این دوربین های مدار بسته همچنان در بازار هستند و طرفداران زیادی نیز دارند، قیمت کمشان است که خیلی مقرون به صرفه تر از دوربین های دیجیتالی هستند. ولی امروزه دوربین های مدار بسته ی دیجیتالی جدیدی به وارد عرصه شده که با قیمت خوب، کیفیت خیلی بهتری به شما ارائه میدهد. برند های هایک ویژن ، داهوا و دی لینک جزو برند های معروف و پر فروش هستند . برند های دوربین مداربسته سامسونگ ، ال جی و پاناسونیک هم جزو محصولات با کیفیت موجود در بازار هستند اما دارای قیمت بالاتری نسبت به برند های یاد شده هستند . شما می توانید آیفون تصویری خود را نیز به دوربین مداربسته متصل نمایید. به این شکل که اگر آیفون شما دارای یک یا چند خروجی اضافی به جز پنل اصلی باشد، می توانید آن را به دوربین مداربسته هم متصل کنید.