معرفی کامل انواع دوربین مدار بسته چشمان بیدار آریا

از دوربین‌های ANPR و LPR برای خواندن و ذخیره داده‌ها در ثبت پلاک استفاده می‌شود. این دوربین‌ها یک راه حل ساده و کارآمد برای بسیاری از سازم‌آنها از جمله کنترل ترافیک، عوارضی جاده‌ها، ایستگاه‌های بنزین، کنترل عبور از مرز و کمپانی‌های پارکینگ اتومبیل ارائه می‌دهند. از ANRP برای تشخیص خودکار شماره پلاک ماشین‌ها استفاده شده و LPR دوربین مدار بسته پلاک خوان است. این دوربین‌ها در هنگام ترافیک سنگین ماشین‌ها، اطلاعات فراوانی را ثبت کرده و امنیت را برقرار می‌کنند.

معمولا چنین دستگاه هایی با پر شدن فضای هارد، شروع به پاک کردن قدیمی ترین ویدیوها می کنند، بنابراین دغدغه خاصی هم در این باره نیز نخواهید داشت . پس از ورود دوربین های AHD به بازار, کمپانی های بزرگ دوربین مداربسته به سمت توسعه و بهبود این تکنولوژی رفتند .کمپانی داهوا تکنولوژی بهبود یافته AHD را با نام HDcvi , و کمپانی هایک ویژن این تکنولوژی را با نام HDtvi به بازار معرفی کرد . در سیستم های HDtvi و HDcvi نواقص AHD رفع شده و قابلیت های بیشتری به آن افزوده شده است. این دوربین مدار بسته به طور خاص برای کارایی موثر ساخته شده اند، صرف نظر از اینکه نور محیط آنها به چه خوبی است. هم در طول روز و هم در شب، آنها تصاویر ویدئویی واضحی را ضبط می کنند که با تغییر شرایط نور پنهان نمی شوند. این امر از طریق تراشه های تصویر برداری بسیار حساس آنها حاصل می شود.

تاریخچه دوربین مداربسته

در سیستم تحت شبکه بستر مورد نیاز جهت انتقال تصاویر دوربین مداربسته کابل شبکه است که بر اساس توپولوژی های شبکه های داده یک سوئیچ شبکه وظیفه ارتباط بین دستگاه NVR و دوربین ها را بر عهده خواهد داشت که کاملا با سیستم های آنالوگ متفاوت است. با توجه به سیگنال دیجیتال تولیدی توسط دوربین این تصاویر را می توان با استفاده از شبکه داده و رایانه بدون نیاز به رکوردر مرکزی مشاهده اریا سی سی تی وی نمود و یا بر بستر شبکه انتقال داد. همچنین با نصب حافظه داخلی بر روی برخی از مدل های انواع دوربین مداربسته تحت شبکه که این قابلیت را داشته باشند، امکان ذخیره تصاویر در محل دوربین نیز وجود دارد. نصب دوربین های آی پی به نسبت انواع دیگر دوربین ها، بسیار ساده تر می باشد؛ چرا که همانطور که از نام این نوع دوربین ها پیداست، اتصال با کمک کابل شبکه برقرار می شود.

محل نصب دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، در صورتی که دوربین در محیط بیرونی نصب گردد، باید دارای قابلیت ضدآبی باشد . در این مقاله به بحث و بررسی انواع دوربین های مداربسته ی ضد آب خواهیم پرداخت . نقاط قوت دوربین مداربسته داهوا ( ارائه تصاویری با کیفیت بالا ، امکان دسترسی به تصاویر از راه دور بر روی گوشی موبایل و… ، پشتیبانی از انواع تکنولوژی پردازش تصویر ، ارسال تصاویر با استفاده از سیگنال تصویری قوی ) می باشد. در مجموع یکی از مزیت‌های دوربین مدار بسته آنالوگ، هزینه کمتر نسبت به دوربین مدار بسته IP است.

دوربین های مدار بسته ضد اب

توجه کنید که بهترین‌دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، کیفیت تصویر ۱۲ مگاپیکسل و آنالوگ، ۸ مگاپیکسل را دارا هستند. هر یک از انواع دوربین مدار بسته برای کار خاصی استفاده می شوند و کاربرد مخصوص به خود را دارد. آب و هوا، شرایط جوی، فرد یا افرادی که‌ مورد نظارت قرار میگیرند و موارد دیگر در انتخاب نوع آن تاثیر گذاراند. با توجه به نوع سیگنال دریافت و انتقال اطلاعات نیز متفاوت اند و مدل های مختلفی دارند.

  • بسیاری از افراد به دنبال قیمت دوربین مداربسته با کیفیت مناسب هستند.
  • با این حال، دوربین مداربسته پایه دار در فضای باز همچنان می‌توانند با قرار دادن آن‌ها دور از دسترس متجاوزان یا پوشاندن آنها با محفظه اضافی در برابر تخریب محافظت شوند.
  • دوربین مدار بسته هم همانند سایر اجزای شبکه اگر که نکات امنیتی در نصب و راه اندازی آن رعایت نشود امکان هک شدن را دارد.
  • دوربین‌ تحت شبکه که با نام دوربین IP نیز شناخته می شود، بر خلاف نوع آنالوگ در بستر اینترنت داده های دیجیتال را ارسال و دریافت می کند.
هوشمند امروزی دارای الگوریتم های هوشمند داخلی هستند که اطلاعات مفید و کاربردی مانند تعداد کل افرادی که وارد مغازه می‌شوند را ارائه می دهند. در مقایسه با فروش، خرده فروشی ها می‌توانند میزان مکالمه و بهترین زمان روز برای تبلیغات را ارزیابی کنند. می‌توانند به شبکه متصل شوند و به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی هرگونه نصب را که نیاز دارید انجام داده ، و سیستم خود را به اندازه نیاز توسعه دهید. وقتی به مرور زمان نیاز به اضافه کردن دوربین‌های بیشتر داشتید، می‌تونید به سادگی دوربین‌ها را به شبکه سیمی یا بی سیم موجود متصل کنید بدون نیاز به تغییر زیرساخت و یا تغییر سیستم نرم‌افزاری. ناحیه‌ای که می‌خواهید نظارت کنید، عمدتاً نوع وضوح یا رزولوشن را تعیین می‌کنند. اگر به دنبال نظارت بر سرقت‌های احتمالی یا حوادث سرقت از مغازه هستید، شناسایی ضروری است و این مهم با فیلم ‌برداری با کیفیت بالا آسان می‌شود.

پخش عمده دوربینهای مداربسته و پخش دی وی آر و NVR