معرفی و راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته + مزایا هر کدام بلاگ تک‌نت

از معایب دوربین های بی سیم همان طور که در بالا اشاره شد می توان به ناپایداری ارتباط این دوربین ها اشاره کرد به طور مثال اگر در میانه ی راه دیواری بتنی قرار داشته باشد ممکن است اختلالاتی در ارتباط شما بوجود بیاید. مشکل دیگه ی دوربین های مداربسته بی سیم برد پایین ارسال اطلاعات این دوربین ها در مقایسه با دوربین های سیمی است که می توانند مسافت بسیار زیادی را با استفاده از کابل های شبکه پوشش دهند. حتی سیستم‌های دوربین مداربسته که به خوبی نگهداری می‌شوند نیز می‌توانند خطاهایی مانند اتصالات شل، از کار افتادن دوربین‌ها، ضبط نکردن تصاویر، کار نکردن یا تصاویر با کیفیت پایین ایجاد کنند. اگر سیستم شما به درستی ضبط نمی‌کند، وضوح تصویر را از دست می‌دهید، تصاویر پخش نمی‌شوند یا با مشکل دیگری مواجه خواهند شد. مهندسان مجرب می‌توانند هر عیبی را به سرعت و با حداقل اختلال تشخیص داده و تعمیر کنند. اگر ناحیه‌ای که باید نظارت کنید بزرگ است، بهترین گزینه استفاده از دوربین مداربسته PTZ یا C-Mount است زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا یک منطقه بزرگ را مشاهده کنید و روی اشیاء خاصی که می‌خواهید روی آنها فوکوس کرده، زوم کنید.

دوربین مداربسته زومیکس مدل zo-p827

دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال Digital Video Recording که به اختصار DVR نامیده می شود، نظارت و کنترل بر دوربین های مداربسته آنالوگ را بر عهده دارد. این سیستم قابلیت های فراوانی شامل ضبط تصاویر با فرمت ها و کیفیت های مختلف و قابلیت های هشداری متنوع را برای دوربین های آنالوگ ایجاد می کند. با توجه به تنوع دوربین مداربسته در بازار کشور و برندهای مختلف تولیدکننده آن، لازم است پیش از خرید آن اطلاعات کاملی در رابطه محصولِ مورد نظرتان داشته باشید.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D3T-ITF

این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند. سلام برای بررس تمام ویژگی ها و همچنین قیمت انواع دوربین مدار بسته به لینک زیر مراجعه کنید. یکی از مزیت های اسپید دام وجود محافظ طلقی است که به دلیل نصب در ارتفاع بیش از 3 متر و زاویه قرار گیری لنز دوربین در کاور طلقی، جهت لنز دوربین اسپید دام مشخص نیست.

پس از برخورد پرتوهای گرما به دیودها، مقداری از ولتاژ با توجه به شدت آن ایجاد می‌شود. ولتاژی که در نهایت به اطلاعات دیجیتال یا سیگنال‌های آنالوگ تبدیل می‌شود و از این طریق می‌توان تصاویر حرارتی را در یک نمایشگر دید. دوربین مداربسته حرارتی و یا گرمایی نوعی از دوربین‌ها هستند که تصاویر خود را arya-cctv.ir بر اثر گرمای محیط می‌سازند در صورتی که مابقی دوربین‌ها تصاویر را با توجه به نور تولید می‌کنند. یکی از معایبی که این دوربین‌ها دارند عدم قابلیت دید در شب است که در محیط‌های کم نور تصاویر مناسب را ضبط نمی‌کنند. بنابر این قبل از استفاده از این دوربین‌ها نوع مکان و نور را مورد بررسی قرار دهید.

در هنگام انتخاب دوربین های مدار بسته دید در شب باید دقت داشته باشید که این دوربین ها از وضوح تصویر 1080 برخوردار باشند. یک فاکتور مهم دیگر که در انتخاب دوربین های مدار بسته دید در شب باید رعایت شود، برخورداری از برد طولانی با حداقل 10 متر است. دوربین های دید در شب از قابلیت ضد آب برخوردار هستند و به همین دلیل در فضای بیرونی نصب می شوند.

دوربین مداربسته اسپید دام شکل کامل تری از نوع دام است با این تفاوت ویژه که قابلیت چرخش افقی، عمودی و حتی زوم را به وسیله کنترلر و کی بورد و یا به طور اتوماتیک دارند. از ویژگی های اصلی آنها سرعت بالا است که می تواند تا 360 درجه در 1 ثانیه برسد. اسپید دام ها قابلیت کارکرد در محیط هایی با دمای 35- تا 50 درجه را دارند. اگر به دنبال امنیتی خاص و ویژه هستید دوربین مداربسته اسپید دام را انتخاب کنید.دوربین های مداربسته اسپید دام یا گردان مانند دوربین های دام قابلیت چرخش و زوم کردن در یک نقطه خاص را دارند .

این دسته نسل اول دوربین های مدار بسته است که خود به ۲ گروه آنالوگ قدیمی و آنالوگ نسل جدید تقسیم می شود. کابلی که به صورت متداول برای این دسته از دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرد کواکسیال RG59 است اما با توجه به شرایط، انتقال تصویر با کابل های مختلف نیز امکان پذیر خواهد بود. همانطور که از اسم این نوع از دوربین مداربسته پیداست عملکرد صحیح آن مشروط به نبود نویز روی خطوط سیم انتقال دهنده است.

دوربین مداربسته پینهول یا مینیاتوری دوربین‌های کوچکی می باشند و از نوع دوربین‌های مداربسته مخفی‌اند. دوربین های مدار بسته ضد آب یا water proof، همانطور که از اسمشان پیداست ضد آب بوده و در محیط های باز بکار برده می‌شوند. این دوربین ها بدلیل ضد آب بودن قاب و لنز بعنوان ضد آب شناخته می شوند. وضوح تصویر دوربین‌های با کیفیت بسیار بالا است به حدی که در مراکز پر خطر مانند بانک‌ها و دیگر ارگان‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دوربین‌ها برای ردیابی سارقان بسیار مناسب هستند و در صورت نیاز به استفاده از فیلم در دادگاه، به کاربر امکان می‌دهد برای وضوح بیشتر بزرگنمایی کند. همانطور که گفته شد کارایی دستگاه NVR (ضبط کننده شبکه ای ویدیو) همانند DVR است.

  • این دوربین‌ها به گروه‌های مختلفی مانند دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های تحت شبکه تقسیم می‌شوند.
  • دوربین های مدار بسته ای که دارای ظاهری مسطح هستند و در مکان های مسقف نصب می شود.
  • برای نصب دوربین مدار بسته در مشاعات ساختمان های مسکونی مثل پارکینگ، حیاط و ….
  • قابلیت تشخیص چهره از دیگر ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد.
  • به طور مثال زمانی که از شرکت خود دور هستید و تمایل دارید بدانید که کارها چگونه پیش می رود می توانید وضعیت شرکت را از طریق فیلم های ضبط شده توسط دوربین ها چک کنید.
  • سیستم دوربین های مدار بسته آنالوگ از یک یا چند دوربین آنالوگ، یک دستگاه dvr و کابل کواکسیال جهت نصب و اتصال دوربین ها به دستگاه دی وی آر تشکیل شده اند.
از انواع دوربین مداربسته، دوربین چشم ماهی است که دارای یک دوربین تکی که ضبط تصاویر با نمای پانوراما 180 یا 360 درجه را امکان پذیر می کند. قدرت این دوربین می تواند تعداد دوربین های مورد نیاز برای پوشش همان ناحیه نظارتی را کاهش دهد. دوربین مداربسته چشم ماهی یک دوربین واید لنز (دوربین مداربسته واید) است. اگر دوربین در ارتفاع بالایی نصب شده باشد و روی یک نقطه کانونی تمرکز داشته باشدبه جای نشان دادن یک تصویر مستقیم، تصویری شبیه دایره نمایش داده می شود. دوربین مدار بسته کلمه ای که این روزها زیاد آن را می شنویم و اکثرا با عملکرد آن آشنایی داریم. به صورت ساده می توان گفت با استفاده از دوربین مداربسته می توانید از راه دور فضای مورد نظرتان را کنترل کنید.