معرفی انواع دوربین مدار بسته و کاربرد آنها پایتخت فناوری

ما در ادامه ی این متن قصد داریم تا عواملی که بر قیمت دوربین مداربسته موثرهستند به شما توضیح داده تا بتوانید بهترین انتخاب را قبل از خرید داشته باشید. این نکته را هم نباید فراموش کرد که دوربین مداربسته تحت شبکه به دلیل پیچیدگی های زیادی که در ساخت آن ها به کار رفته از قیمت بالاتری نیز نسبت به دوربین های آنالوگ برخوردار می باشند. اما در کل ارزش خرید دوربین مداربسته تحت شبکه با توجه به کیفیت تصویر و همچنین امکاناتی که به شما ارائه می دهد بالا می باشد. دوربین های مداربسته بیسیم نسبت به دوربین های مداربسته باسیم دارای قیمت پایین تری هستند. در ادامه به قابلیت ها و تکنولوژی هایی که برروی قیمت دوربین مداربسته بیسیم تاثیر می گذارند توضیح می دهیم.

دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه و IP

این کلمه خلاصه ی کلمات Analogue High Definition می باشد که برای اولین بار شرکت های تولید کننده ی سنسور چینی (مانند OmiVision ، XM ، NextChip و Sony) اقدام به تولید اینگونه سنسورها کردند. تفاوت این نسل از سنسور با سنسور CVBS در کیفیت بالاتر و نویز کمتر تصویر است. حال با دانستن معني اعداد بالا، مي توانيد براساس محل نصب سيستم خود محصولي مناسب را انتخاب کنيد. از طرفی قابلیت استفاده از interframe یا حذف قسمت‌های تکراری در تصاویر مجاور دارای محدودیت‌هایی نیز هست. در صورتی که تصاویر فشرده شده دارای تغییرات دائمی و ناگهانی باشد میزان فشرده سازی تصاویر به شدن کاهش می‌یابد بنابراین ضرفیت تصاویر ضبط شده در فرمت‌هایی که دارای قابلیت interframe هستند تا حد زیادی به تغییرات در تصاویر نیز وابسته است.

بر خلاف DVR که نصب و راه اندازی آن بسیار ساده است، برای راه اندازی NVR به مفاهیم کامپیوتر و شبکه نیاز داریم. در واقع NVR مرکز شبکه در نظر گرفته می شود و نحوه شبکه کردن آن با دوربین ها با توجه به شرایط انجام می گیرد. دارای میکروفون و اسپیکر داخلی هستند تا بتوانند از ضبط صوتی دو طرفه در حین نظارت و ضبط صدا پشتیبانی کنند. بسیاری از دوربین ها نمی توانند میکروفون و اسپیکر داخلی داشته باشند زیرا از انواع بیرونی هستند.

دستگاه ذخیره ساز تصاویر دوربین آنالوگ داهوا Dahua HCVR8816

این سرویس را مواقعی که امکان دریافت IP از سرویس دهنده را ندارید و یا می خواهید از بستر شبکه های بیسیم مانند GPRS,EDGE و یا نسل های سوم یا چهارم یا همان ۳G یا ۴G استفاده کنید، دریافت نمایید. بدین معنی که می خواهید از سیم کارت های تلفن همراه برای اتصال شبکه به دستگاه ضبط تصاویر خود بهره بگیرید. همیشه یکی از درخواست های اصلی کارفرمایان از مجریان و نصابان سیستم نظارتی راه اندازی و تنظیم سیستم نظارتی برای انتقال تصویر و مشاهده ان از مکانی دیگر می باشد.

به صورت نرمال موج نور مادون قرمز در نور طبیعی و در نور اتاق وجود دارد. شایان ذکر است در هنگام شب که IR روشن می شود، IR Cut به صورت اتوماتیک از مدار خارج شده و اجازه ی عبور نور مادون قرمز را می دهد. استفاده از اولین دوربین مداربسته به سال 1942 میلادی بر می گردد که آلمان ها به منظور نظارت بر چگونگی پرتاب موشک های خود از این دوربین ها استفاده کردند. پس از آن آمریکایی ها اقدام به ساخت دوربین های مدار بسته کرده و به منظور استفاده ی عموم روانه ی بازار نمودند. یک سیستم دوربین مدار بسته شامل تجهیزات و قطعات مختلفی از جمله؛ دستگاه ضبط کننده یا DVR، هارد، منبع تغذیه، جعبه تقسیم و… می باشد.

مهم ترین ویژگی و قابلیت دوربین مداربسته اسپید دام قابلیت پریست است . با استفاده از این قابلیت می توان به صورت برنامه ریزی شده و زمان بندی شده از مکان های arya-cctv.ir مختلف تصویر برداری و ثبت کرد. این دوربین ها اولین نسل دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال تصویر و صدا از امواج آنالوگ استفاده می کنند.

  • انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب،نیاز به دقت زیاد و آشنایی با انواع دوربین های و تجهیزات مداربسته دارد.
  • در گذشته سیستمهای آنالوگ کیفیت مناسبی نداشتند و کیفیتی در حدود 0.03 مگاپیکسل خروجی میدادند اما در سالهای اخیر شرکتهای مختلفی تکنولوژی های جدیدی عرضه نموده اند که در همان بستر آنالوگ کیفیت بالای مگاپیکسلی رد و بدل شود.
  • از نظر نوع لنز این دوربین ها به دو نوع وریفوکال و ثابت Fix)) تقسیم می شوند که نوع اول امکان تنظیم فوکوس و بزرگنمایی محدود دارند اما در نوع دوم این امکان وجود ندارد.
  • امروزه استفاده از دوربین مداربسته بیسیم تحت شبکه IP افزایش یافته است زیرا شما به راحتی می توانید تنها با اتصال به شبکه اینترنت دوربین خود را راه اندازی نمایید.