معرفی انواع دوربین مدار بسته + ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها فنون برق

تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال ۱۹۴۲ باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال ۱۹۴۹ در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. دوربین مداربسته اسپید دام شکل کامل تری از نوع دام است با این تفاوت ویژه که قابلیت چرخش افقی، عمودی و حتی زوم را به وسیله کنترلر و کی بورد و یا به طور اتوماتیک دارند.

  • هرچه این عدد بیشتر باشد تصویر ما به اصطلاح زوم تر و بسته تر و هرچه این عدد کمتر باشد تصاویر بازتر و وایدتری داریم.
  • رفع مشکلات سیستم‌های امنیتی و نظارت تصویری شما تخصص مهندسین گروه یکتاسرویس است .
  • از دیگر اماکنی که به دلیل وجود سرمایه زیاد از دوربین مداربسته استفاده می کنند، می توان به طلافروشی ها اشاره کرد.

اگر به هنگام خرید دقت کافی نداشته باشید ممکن است هزینه زیادی به ازای خرید دوربینی پرداخت کنید که کارایی مورد نیاز شما را ندارد. بهترین دوربین مدار بسته با قیمت‌های مناسب را می‌توانید در سایت آلتون سیستم مشاهده کنید. امروزه جدید ترین تکنولوژی حال حاضر در بین دوربین های مداربسته آنالوگ، تکنولوژی HD-TVI می باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید تصاویر را از طریق کابل کواکسیال حتی تا فاصله ی بیش از 400 متر با کیفیت فوق العاده و وضوح بالا انتقال دهید. در کل به دوربین هایی که این قابلیت ها را داشته باشد، دوربین مداربسته توربو اچ دی می گویند.

مدل‌های بیشماری موجودند و هر کدام نیز مناسب برای شیوه نصب مشخصی هستند. با تمام این گفته‌ها، این دوربین‌ها همچنان یکی از روش‌های تصویربرداری محسوب می‌شوند و بنابراین دوربین‌های امنیتی IR به بی‌خطری سایر انواع دوربین‌های دیدبانی هستند. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به دو روش اندازه گیری می شود، آنالوگ و دیجیتال. رزولوشن آنالوگ برای دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت TV Line و رزولوشن دیجیتال برای بیان پیکسل های تصویر دیجیتال استفاده می شود. و در قسمت آخر می توان این را افزود که این تکنولوژی قادر است با همین وجه تمایز میان حرکت درست و نویز های احتمالی در تشخیص حرکت به خوبی عمل کند. دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HFW1400RP-VF-IRE6 یک دوربین با کیفیت ۱۰۸۰p یا Full HD از شرکت داهوا است.در حال حاضر شرکت داهوا طیف گسترده ای از محصولات را متناسب با نیازهای مشتری برای سطوح مختلف امنیتی و مقیاس های پروژه تولید می کند.

برای خرید دوربین مداربسته پین هول نیاز به دریافت مجوز های خاصی دارید تا کار شما شکل قانونی پیدا کند. برای استفاده از بهترین دوربین امنیتی باید با انواع دوربین مدار بسته و کاربرد هر کدام آشنا باشید. سیستم نظارت تصویری در راستای ایجاد امنیت بیشتر هر روز در حال پیشرفت و توسعه است. این سوال برای ما مطرح می‌شود که بر چه اساسی می‌توانیم بهترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم. در ادامه به ارائه نکاتی که باید در تهیه دوربین امنیتی به آن توجه نمایید، اشاره می‌نماییم.

تعیین این تهدیدات در کسب و کار یا تجارتتان، به شما کمک خواهد کرد که از سیستم امنیتی نظارت تصویری خود بیشترین بهره را بگیرید. دوربین‌ های امنیتی در قیمت­‌های متفاوت، کارایی‌ متفاوتی ارائه می دهند. یک دوربین امنیتی هوشمند بر‌اساس ویژگی‌ هایی که دارد قیمت آن نیز متغیر خواهد بود. بهتر است در ابتدا بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بلافاصله گزینه‌های اضافی را کنار گذاشته و دامنه جستجوی خود را محدودتر کنید.

آپشن های دوربین

چرا که انتقال داده های دوربین از مسیر اینترنت، باگ هایی خواهد داشت و عده ای می توانند از آن سوء استفاده کنند. دوربین مداربسته مخفی/ دوربین مداربسته مخفی یکی از تکنولوژی های برتر امروزی محسوب می شود زیرا با کمک دوربین مداربسته مخفی می توان فعالیت ها حرکات و گفتار افراد را بدون این که بدانند ضبط و نگهداری کنید. آداپتوریا منبع تغذیه دوربین های مداربسته برق 220 ولت را به 12 ولت تبدیل می کند.

در این شرایط بد اقتصادی، هدف همه‌ی ما از نصب دوربین مداربسته برای مجتمع مسکونی، فروشگاه، شرکت و … بالابردن امنیت جانی و مالی خود، خانواده و نظارت بر روند کسب و کارمان می باشد. تصور کنید بابت این مسائل هزینه کرده‌ایم ولی در هنگام بازبینی تصاویر یا همان Playback دستگاه ضبط کننده(ذخیره‌ساز)، تصاویر بی‌کیفیت را نشان دهد یا چهره اشخاص، پلاک خودرو یا هر انتظاری که ما از یک سیستم نظارت تصویری داریم، برآورده نشود. در این مقاله تحلیلی سعی خواهم کرد تا در مورد تمام مواردی که حین خرید دوربین مداربسته باید در نظر داشته باشید، صحبت کنم. یک سیستم آنالوگ شامل یک دوربین ( ها ) مجهز به یک تراشه CCD ( دستگاه متصل به شارژ ) است که نوری را که می گیرد به صورت ارقام درآورده و تصویر را برای پردازش می گیرد. برای فعال کردن ارسال تصویر به مانیتور یا ضبط کننده ویدئو ، تصویر دوباره به سیگنال آنالوگ مطابق با NTSC/PAL تبدیل می شود.

شرایط نگهداری از دوربین‌های مداربسته برای عمر بیشتر

دوربین های مدار بسته با میکروفون داخلی وجود دارد که امکان ارتباط دو طرفه را فراهم می کند. این برای افرادی که می خواهند با فرزندان خود در خانه در تماس باشند و ایمنی و امنیت آنها را تضمین کنند مفید است. مدارس و دانشگاه ها از جمله اماکن آموزشی است که در آنها از دوربین مدار بسته قانونی استفاده می شود. در برخی از کشورها شاهد افزایش بکارگیری این نوع دوربین ها در فضاهای آموزشی به جهت نوع فرهنگ آنها هستیم.

هر کدام از این نقاط قبل ‌تر توسط وسیله‌ای که وظیفه تصویربرداری داشته، ایجاد شده است. واضح است که تصویری با نقاط نورانی بیشتر، جزئیات بیشتری از تصویری با نقاط نورانی کمتر خواهد داشت و این کلید تفاوت ایجاد شده در کیفیت یک تصویر توسط رزولوشن است. با ثبت نام در خبرنامه اولین نفری خواهید بود که از آخرین محصولات ، اخبار و فروش های ویژه و کدهای تخفیف ما مطلع می گردید ، پیشنهادات شگفت انگیز را در ایمیل خود دریافت کنید . این نوع دستگاه قابلیت ضبط و نمایش تصاویر را با استفاده از نمایشگر برای کاربر فراهم می کند. چنانچه نیاز به مشاوره در مورد دوره های آموزشی یا محصولات امنیت 98 دارید میتوانید از شماره های تماس زیر استفاده کنید. یکی دیگر از موارد که بسیار نیاز هست به آن توجه شود، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند هست.

آپاکو با سابقه ای طولانی در صنعت حفاظتی و امنیتی، توانسته است نمایندگی بهترین و معتبرترین برند های دوربین های مداربسته را در دست داشته باشد. دوربین های مداربسته موجود در فروشگاه اینترنتی اسمارت سکرت ، هم بصورت اریا سی سی تی وی دوربین های مخفی، سیم کارتی،بی سیم و معمولی موجود می باشد. یا بصورت کلی تر دوربین های مداربسته به کلیه دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت بوده و تصاویر ضبط شده را به یک یا چند محل ارسال می کنند.