قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت

در صورت به وجود آمدن اتصال کوتاه در هر یک از شاخه های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت افزایش ناگهانی ولتاژ در ورودی، منبع تغذیه دچار آسیب جدی نشود. نویز به وجود آمده، از محدوده مجاز تعیین شده در استاندارد، تجاوز ننماید، که این مورد در کارایی رایانه و همچنین بالا رفتن عمر مفید قطعات متصل به منبع تغذیه تاثیر بسیار زیادی دارد. مطابق با استاندارد، منبع تغذیه دارای ضربه گیر ورودی و لاین فیلتر به همراه خازن های X , Y با علامت درج شده استاندارد باشد.

البته کاربرانی که ۳،۵۰۰ دلار یا بیشتر برای پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی پرداخت می‌کنند، قطعا مشکلی با پرداخت چند صد دلار هزینه‌ی بیشتر برای خرید منبع تغذیه ندارند. پاور یا بهتر است بگوییم منبع تغذیه، برق متناوب شهری را گرفته و به برق مستقیم و با قدرت کمتر تبدیل می‌کند. این برق خروجی با استفاده از سیم‌های به خصوصی به تک تک اجزاء و قطعات داخلیِ کیس متصل شده تا آنها بتوانند کار خود را انجام دهند. زمانی هم که شما می‌خواهید یک قطعۀ سخت افزاری دیگری را درون کیس جاسازی کنید، باید با یک سیم آن را به پاور کامپیوتر متصل کنید تا آن قطعه بتواند روشن شود. فاکتور مهم دیگری که باید هنگام تصمیم گیری برای خرید در نظر بگیرید بازدهی پاور است.

مشخصات ظاهری یک منبع تغذیه با کیفیت مطلوب چیست ؟

بدیهی است که با افزایش رده‌ی هر محصول (برای مثال ۸۰ Plus Titanium) میزان راندمان و قدرت عملکردی محصول بیشتر می‌شود. برای مثال در استاندارد تیتانیوم، ۹۴ درصد بهره‌وری تحت شرایط فشار زیرِ‌ پنجاه درصد انتظار می‌رود. به طور مثال شرکت Intel تمرکز بسیار زیادی بر روی نویز و ریپل خروجی منابع تغذیه دارد و این به دلیل آن است که نویز و ریپل خروجی پاور تاثیر مستقیم بر روی بازدهی و سرعت پردازشگرهای Intel دارد .

کانکتور15 پین SATA

علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم . – محدوده ولتاژ ورودی،  جریان ورودی و فرکانس کاری بر روی آن درج شده باشد. 5 ) دارای کارت گارانتی شرکت تولیدکننده باشد و حتما تاریخ اتمام گارانتی درآن ذکر شده باشد.

در این صورت با یک افت فشار ناگهانی ولتاژ خود به خود باعث بروز مشکل می شود. امروزه برندهای تولید کننده بسیار زیادی در زمینه منبع تغذیه فعالیت می کنند و مدل های مختلفی از پاور کامپیوتر با توان خروجی متفاوت را روانه بازار می کنند. از بهترین برندهای منبع تغذیه کامپیوتر می توان به برندهایی همچون گریت وال، کولر مستر و دیپ کول اشاره کرد که در میان کاربران شناخت بیشتری دارند. به عنوان مثال پاور کولر مستر با توان خروجی متفاوتی تولید می شوند  که دارای کیفیت و توان بالا و همچنین قیمت مناسبی هستند و این ویژگی ها باعث شده تا مورد توجه کاربران واقع شود و قسمت عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد. گروهی از کاربران هنگام خرید منبع تغذیه به فاکتورهای اساسی آن توجه نمی‌کنند و گویا سلامت قطعات کامپیوترشان اهمیت ندارد! از آنجایی که منبع تغذیه کار تولید و تامین برق مورد نیاز برای فعالیت سالم سخت افزار در یک سیستم کامپیوتری را برعهده دارد، لذا نیاز است تا انتخاب این قطعه با حساسیت مضاعفی صورت گیرد.

  • برای مثال اگر یک کامپیوتر معمولی با ولتاژ 400 وات کاملاً کافی به نظر می رسد؛ اما برای یک کیس کامپیوتر که برای گیمینگ بسته شده است کاملاً متفاوت است.
  • اگر فکر می‌کنید که هیچ وقت به ارتقای سیتم نیازی ندارید، می‌توانید با واحدهای کم ظرفیت‌تری نیز کنار بیایید.
  • این شرکت با محصولات با کیفیت و رقابتی خود توانسته است دو مدل از این پاور ها را به پرفروش ترین  های بازار تبدیل کند.
  • لازم است که اینجا بین دو مورد تمایز قائل شویم، اینکه این انرژی الکتریکی را منبع تغذیه «تولید نمی کند»، بلکه اجزای کامپیوتر، برق را از آن می کشند.