سامسونگ سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5X را در پلتفرم کوالکام تأیید می کند

سامسونگ روز سه شنبه اعلام کرد که سرعت 8.5 گیگا بیت در ثانیه (Gbps) DRAM 14 نانومتری LPDDR5X خود را در پلتفرم اسنپدراگون کوالکام تأیید کرده است.

DRAM مورد استفاده برای آزمایش یک بسته 8 گیگابایتی بود که با فرآیند فرابنفش شدید (EUV) شرکت با آخرین پلت فرم اسنپدراگون کوالکام ساخته شده بود.

در همین حال، انتظار می رود که کسب و کار تراشه های سامسونگ کمترین سود خود را در سه سال اخیر برای سه ماهه سوم گزارش دهد.

این شرکت گفت که از طراحی اختصاصی خود استفاده کرده است که سیگنال های ورودی/خروجی را بهبود می بخشد، که نویز بین تراشه حافظه و پردازنده را به حداقل می رساند.

غول فناوری کره جنوبی گفت: همچنین 1.3 برابر سریعتر از LPDDR5 DRAM این شرکت است که حداکثر سرعت 6.4Gbps را ارائه می دهد.

تقاضا برای DRAM های LPDDR یا DRAM های کم مصرف با نرخ داده دوگانه، در سرورها، خودروها و برنامه های محاسباتی با کارایی بالا در حال افزایش است.

lpddr5x-d-4

سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان، تاکید کرد که تنها پنج ماه پس از رسیدن به 7.5 گیگابیت بر ثانیه، سرعت را تأیید کرده است.

سامسونگ اضافه کرد که سرعت بالاتر به این معنی است که DRAM LPDDR5X آن می تواند در برنامه های دیگر به جز موبایل نیز استفاده شود.

اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که برآورد کرده است که سود عملیاتی کلی آن در سه ماهه نسبت به سال گذشته 31.73 درصد کاهش یافته است، که به گفته تحلیلگران به دلیل کاهش تقاضا برای تراشه های حافظه است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-verifies-8-5gbps-speed-of-lpddr5x-on-qualcomms-platform/#ftag=RSSbaffb68

سامسونگ تاکید کرد مصرف انرژی کمتر این تراشه ها برای مصرف کنندگان جذاب بود زیرا در کل هزینه مالکیت صرفه جویی می کنند.