دوربین های مداربسته و انواع آن موسسه حفاظتی و مراقبتی نور سماء امین

نوعروس جوان وقتی فهمید صاحبکارش به سفر کاری می رود در یک نقشه ماهرانه دست به سرقت میلیاردی زد. افشاگری نیروی انتظامی از گم شدن سما جهانبازیک ماه و چند روز پس از خبر مفقود شدن سما، دختر اصفهانی ویدیویی از پدر وی در فضای مجازی اریا سی سی تی وی و برخی خبرگزاری ها منتشر و به اصطلاح خیلی زود وایرال و پربازدید شد. واکنش نیروی انتظامی به ناپدید شدن سما جهانباز در فضای مجازی بازتاب حائز اهمیتی داشته است؛ با ما بمانید تا به جنبه‌های مختلف این موضوع بیشتر بپردازیم.

دوربین مداربسته دام :

تنوع دوربین های مدار بسته اکسیس، به حدی زیاد است که می توانید به راحتی مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. برند Axis متعلق به یک کمپانی سوئدی است که توانسته در بازار جهانی خوش بدرخشد. شرکت داهوا یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویر است. داهوا در سال 2001 در کشور هانگزو چین پایه گذاری شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

برای نصب این دوربین ها لازم است پس از تهیه دوربین و دی وی آر از هر دوربین یک کابل کواکسیال به DVR کشیده می شود. برای منبع تغذیه دوربین ها هم می توان کنار هر دوربین یک آداپتور 2 آمپر مجزا نصب کرد. یا اینکه یک درایو تغذیه با آمپراژ بالا برای همه دوربین ها کنار دی وی آر نصب شود که در این صورت باید از کابل ترکیبی برای برق و تصویر استفاده گردد. ویژگی بارز محصولات این کمپانی که باعث استقبال مشتریان در بازار ایران شده کیفیت بالای این برند و در عین حال قیمت مناسب آن است.

زیرا وضوح دوربین مداربسته پایه دار می تواند به طور مثبتی از نفوذ احتمالی در برخی سناریوها جلوگیری کند. بر اساس این نظرسنجی، طرز فکر سارقان پخته، بینش های جالبی را در مورد حمله به خانه نشان می دهد، یک دوربین نظارتی قابل مشاهده، تا حدی می تواند مزاحم احتمالی را از بین ببرد. به طور مثال لنز دوربین مداربسته , سایز سنسور تصویر , نوع دوربین مداربسته و .. برای اتصال تجهیزات دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی از دستگاه مدولاتور استفاده می گردد. در واقع مدولاتور دستگاهی برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی آنتن مرکزی است. هارد دیسک وسترن بنفش و برند seagate نوع survilliance مخصوص ظبط دوربین مدار بسته و روشن ماندن 24 ساعته هستند که مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در DVR می باشند.

برند معروف دوربین مدار بسته در ایران را می توان به ترتیب هابک ویژن ، داهوا ، تیاندی ، کستل تقسیم بندی نمود. در کل برند دوربین مداربسته در ایران تولیدات داخلی را نیز در بر میگیرد که این دوربین ها با استفاده از برد و لنز های شرکت های xm ، fulhan و sony اسمبل می گردد. در کل ، در معرفی برند دوربین مدار بسته خوب می توان گفت کیفیت و کارایی و رقابت در این حوزه به علت حضور مشتری باید به گونه ای باشد که بتواند تمام نیازهای هزینه و کارایی را برای مشتریان برطرف نماید.

معرفی انواع دوربین مدار بسته

در اکثر دوربین‌های مداربسته خانگی تنها کاری که باید انجام دهید، دنبال کردن مراحل راه‌اندازی در یک اپلیکیشن موبایل است تا بتوانید آن‌ها را به شبکه خانگی خود وصل کنید. هر دستگاهی که روی شبکه کار می‌کند، با استفاده از پورت‌های اختصاص یافته به خود، خدمات خود را ارائه می‌دهد. در ارتباط با سیستم‌های نظارت تصویری، دستگاه DVR و NVR با استفاده از پورت‌های اختصاص یافته به کاربر اجازه می‌دهد از راه دور و با استفاده از اینترنت تصاویر زنده و ضبط شده را روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر خود مشاهده کند. این ویژگی در برخی از موارد به کاربرکمک می کند تا برخی از فرایند های شناسایی را به کمک سیستم های هوشمند به انجام رساند. انتقال داده ها در دوربین تحت شبکه از طریق پروتکل های WPA یا WPA2, TKIP یا AES انجام میشود که این ویژگی باعث می شود تا این دوربین ها بتوانند امنیت بسیار خوبی را از طریق شبکه برای کاربران خود فراهم نمایند. این دوربین ها انتقال برق و تصویر را تنها با یک کابل که از تکنولوژی Power over Ethernet استفاده میکند به انجام می رساند.

  • دوربین مداربسته یک ابزار امنیتی و حفاظتی است که از اموال و اشیای باارزش شما مراقبت می کند .
  • بدنه فلزی این محصولات و البته استاندارد IP66 سبب شده تا این دوربین ها عموما به صورت OUTDOOR مورد استفاده قرار گیرند.
  • قبل از آنکه دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید شرایط آب و هوایی و میزان دمای منطقه مورد نظر را بسنجید.
  • و برای راه اندازی آن و داشتن حداکثر کیفیت میتوانید از دستگاه دستگاه DVR داهوا مدل XVR1B04 استفاده کنید.

با این حال، برخی نکات جهانی وجود دارد که همه باید آنها را دنبال کنند، اگر در یک منطقه اشتباه نصب شود، یک دوربین امنیتی می تواند نسبتا بی فایده باشد. خواه دوربین های امنیتی خود را در داخل یا خارج از منزل خود قرار دهید، نکته اصلی تمرکز بر مناطق خاص مورد علاقه است. به ارزیابی امنیتی خود – مسیری که به درهای ورودی و عقب (خانه یا محل کار) منتهی می شود، راه های مختلف دسترسی افراد به ساختمان و هرگونه نقطه کور دوباره فکر کنید. دوربین‌های آنالوگ سال‌ ها بوده و هنوز رایج ‌ترین نوع دوربین مداربسته امروز هستند.

دوربین مداربسته چشم ماهی یا fisheye در دسته دوربین های 360 درجه قرار میگیرد. این دوربین ها زاویه دید گسترده‌ای دارند و می توانند در همه جهات حرکت کنند. دوربین مداربسته کیوب ظاهری مکعبی دارد و در محیط های کوچک قابل استفاده است. این دوربین ها روی دیوار یا سقف نصب می‌شوند و به دلیل مقاومت بدنه‌ای بیشتر برای فضای آزاد و محیط های بیرونی بسایر مناسب‌اند.

که در این مقاله به آن پرداخته شده است، اقدام به خرید دوربین مداربسته نمایید. مهم ترین مشخصاتی که برای خرید دوربین مدار بسته باید به آن توجه داشته باشید شامل رزولوشن، لنز دوربین، تثبیت‌کنندگی سیگنال و .. از انواع دوربین ها ی مداربسته دام نیز دوربین های مداربسته اسپید دام می باشد که به کاربر این اجازه را می دهد که منطقه دید گسترده تری را تحت پوشش قرار دهند. یک سیستم دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه شامل تعدادی دوربین های مداربسته است. آیا تاکنون شما برای خرید دوربین مدار بسته با مشکل مواجه شده اید؟ در هنگام خرید دوربین مداربسته داشتن اطلاعات کافی پیش از سفارش محصول امری لازم و ضروری است.