دوربین های مداربسته و انواع آن موسسه حفاظتی و مراقبتی نور سماء امین

صرف ارتقا کیفیت دوربین های نسبت به میدان مغناطیسی حساس بوده و بنابراین تصویر تار خواهد شد. انواع رایچ لنز های ثابت Fixed و متغیر Varifocal Lens تولید می شدند. 16 اندازه ی انواع تجهیزات متنوعی تولید شده اند و می توان به یک DVR منتقل میشود. شکل محفظه به حذف شده و بوسیله یک کابل شبکه، امکان افزایش کیفیت تصاویر تولید کننده.

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP

بعضی از دوربین های مداربسته فضای باز نیاز به سیم کارت دارند و ( دوربین های مداربسته سیم کارت خور) با سیم کارت G4 در فضای باز جایگزین WI Fi می شوند. در برخی از مناطق که به نیروی برق دسترسی وجود ندارد از دوربین های مداربسته خورشیدی که به راحتی قابل نصب و ارزان هستند، استفاده می شود. از انواع دوربین های کوچک مخفی دوربین های جاسوسی هستند که به شکل یک فلش در بازار موجود است. کوچکترین دوربین مخفی با دید شب، می تواند همه چیز را در روز یا در تاریکی مطلق ضبط و ذخیره کند. این دوربین مخفی و جاسوسی حافظه ای با ظرفیت 16 گیگابیت تصاویر را ذخیره می کند. این دوربین قابلیت تغییر لنز را دارد و افرادی که از آن استفاده میکنند میتوانند به راحتی با تغییر لنز دوربین، گستره دید و کیفیت تصویر دریافتی را تغییر دهند.

در دوربین های IP، بر خلاف دوربین های آنالوگ، برای ضبط تصاویر، دستگاه DVR حذف شده است و دستگاه NVR به عنوان جایگزین استفاده شده که باعث ایجاد ارتباط شبکه ای میشود و همچنین داده های دوربین های آی پی را ذخیره می کند. یک دوربین تحت شبکه به طور کلی از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه تشکیل شده است. زمانی arya-cctv.ir که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود. از جمله تکنولوژی های به کار رفته می توان به HDTVI، HDCVI و AHD اشاره کرد. روش نصب این نوع دوربین ها به دستگاه های ضبط کننده یعنی دی وی آر به این صورت است که از هر دوربین یک کابل کواکسیال به دستگاه دی وی آر با کمک فیش نصب می شود.

  • بطور کلی در دهه میلادی بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج پیدا کرد .
  • حال برخی از مردم برای امنیت محیط‌ مسکونی و کسب و کار خود، یکی از انواع دوربین‌ها را خریداری کرده و نصب می‌کنند.
  • نوسانات برق شهری و همچنین نویزهای الکترومغناطیسی می توانند بر روی ایجاد نویز در این دوربین ها تاثیر بسیاری گذاشته و کیفیت تصویر را کاهش دهند.
  • آنها همچنین می‌توانند یک مشاوره رایگان در مورد انواع دوربین مدار بسته مناسب، برای کسب‌وکار شما و نحوه انطباق با قوانین کشوری انجام دهند.
  • دوربین مداربسته ترجمه کلمه closet circuit television می‌باشد و همچنین با کلمه اختصاری CCTV نیز آن را می‌شناسند.

شاید زمانی که توضیحات دوربین مداربسته آی پی را مطالعه می کردید، متوجه محدودیت این نوع از دوربین ها به واسطه استفاده از اینترنت شده باشید. اینترنتی که گاهی اوقات با افت سرعت شدیدی مواجه می شود و هر از گاهی در کشور ما به طور کامل قطع می گردد. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع دوربین مداربسته ، مزایا و عملکرد هر یک از آن ها آشنا کنیم. دوربین مدار بسته باعث ترس دزدان خواهد شد و آنها با دیدن دوربین دیگر نزدیک نخواهند شدالبته بهتر است که علاوه بر دوربین مدار بسته شما تجهیزات دیگری نیز در فروشگاه خود داشته باشید، مانند دزدگیر لباس، گیت فروشگاهی و …. با یک دوربین PTZ (Pan Tilt & Zoom)‌، تیم امنیتی شما می‌توانند کنترل کاملی بر روی موارد ضبط شده داشته باشند.

دوربین مداربسته مینی دام

تا چندین سال پیش دوربین های مدار بسته قابلیت ضبط صدا را نداشتند اما اکنون بیشتر سیستم های مدار بسته از این قابلیت برخوردار هستند. دوربین مدار بسته پلکوتک شرکت الکامپ از چیپست قدرتمند سونی در قلب خود استفاده مینماید که به همین دلیل ۵ سال گارانتی بی قید و شرط بر روی این دوربین ها ارائه میشود. ۱- دارای ۱۷ سال سابقه در صنعت سیستم های حفاظتی، امنیتی و دوربین های مدار بسته. این نوع از دوربین‌ ها قابلیت دید در شب (بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند. بله، پیشنهاد نگارنده نیز همین موضوع می باشد چرا که دوربین های مداربسته با استاندارد ضد آب در مقابل گرد و غبار و عوامل خارجی نیز مقاوم بوده و طول عمر بالاتری را خواهند داشت . بیشتر دوربین های مداربسته ضد آب در گروه مقاومتی IP66 و IP67 قرار دارند که در این مقاله به این دو استاندارد در پرداخته خواهد شد.

۲.    سنسور مناسب