دوربین مدار بسته چیست؟ انواع دوربین مدار بسته؟ چه دوربینی بخرم؟

کاربرد صنعتی دوربین مداربسته در مواردی مانند انواع واحدهای صنعتی تولیدی، پتروشیمی ها و صنایع نفت و گاز، کارخانه های تولید کننده مواد شیمیایی و مواد غذایی و غیره مشاهده می گردد. معنی استاندارد و درجه IP65 مقاومت دوربین مداربسته دربرابر نفوذ آب باران است، یعنی این دوربین مداربسته قابلیت استفاده درمحیط های بیرونی را دارد. اما اگر بخواهید برای مکان هایی که بیشتر در معرض آب هستند استفاده کنید باید از استاندارد های بالاتر مانند ip67 و ip68 استفاده کنید . از کاربرد های مهم آن در هنگام تصادفات برای مشخص شدن مقصر حادثه و یا ثبت تصاویر در هنگام طبیعت گردی است . بعضی از آنها دارای دو دوربین هستند و همزمان نقش دوربین دنده عقب را نیز ایفا می کنند .

دوربین مدار بسته تحت شبکه شیائومی مدل IMI CMSXJ13B

دوربین مدار بسته بولت قابلیت گردش ندارد ولی در عوض می تواند فواصل طولانی را پوشش دهد. دوربین های بولت معمولا اندازه کوچکی دارند و در شرایط بد نوری و تاریکی نیز قابلیت تصویر برداری را دارند. این امر موجب می‌شود که دوربین‌ها در هر شرایطی کارایی خود را داشته باشند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم دوربین مداربسته مانیتورینگ رفت‌وآمد و ضبط ویدیو برای مواقع بسیار ضروری می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم انواع دوربین‌های مدار بسته و کارایی آن‌ها را برای شما شرح دهیم، که امیدواریم در خرید دوربین مدار بسته مورد استفاده شما قرار گیرد.

این دوربین‌ها را می‌توان به سادگی به وسیله براکت پایه‌دار در هرجایی که نیاز است نصب کرد. با توجه به کاربردی که از این دوربین‌ها انتظار دارید، می‌توان از لنزهای ثابت یا با فاصله کانونی متغیر برای ‌آنها استفاده کرد. همچنین اگر از یک پرستار بچه برای نگهداری کودک خود استفاده می کنید، شما می توانید با استفاده از دوربین مدار بسته، به طور دائم از نحوه رفتار او با فرزند دلبندتان مطلع شوید.

تنها سیم کشی سیستم تحت شبکه، مربوط به تامین منبع تغذیه می باشد که در بعضی از مدل ها وجود باتری نصب آن ها را آسان تر کرده است. به منظور نظارت بر کارکنان و بررسی عملکرد آنها کارفرما میتواند ، دوربین را در محیط کار نصب کند. البته نصب آن در ساختمان های اداری و کاری ، باید با اطلاع رسانی انجام گیرد.

  • دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم را مهیا می‌کند.
  • با توجه به سیگنال دیجیتال تولیدی توسط دوربین این تصاویر را می توان با استفاده از شبکه داده و رایانه بدون نیاز به رکوردر مرکزی مشاهده نمود و یا بر بستر شبکه انتقال داد.
  • اگر می خواهید همه چیز در کسب و کار شما بی نقص باشد ، دوربین های مدار بسته بی سیم بهترین گزینه امنیتی و ایده آل محسوب می شوند.
  • ۲-ریکاوری داده و گرفتن فایل پشتیبانی در این نوع شبکه بسیار سخت است.
  • این نوع از دوربین های مدار بسته از قابلیت مادون قرمز برخوردار بوده و امکان دید در شب اجسام توسط آنها وجود دارد بنابراین در اماکنی که نیاز به مشاهده تصاویر در تاریکی مطلق می باشند از دوربین های مدار بسته بولت استفاده می شود.
  • این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود.

دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به سه دسته ی آنالوگ ، تحت شبکه ( آی پی ) و دوربین مداربسته AHD تقسیم می شوند . دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری و نوع کاربری دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی می باشند . دوربین مداربسته از جمله ابزار بسیار کاربردی است که کمبود آن وقتی احساس میشود که حادثه ای رخ می دهد، امنیتی به خطر می افتد یا منافعی از دست می رود. دوربین های مداربسته، به تنهایی می توانند جلوی بخش زیادی از نا امنی ها را بگیرند.

سپس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک بکار گرفته شد و خیلی سریع روی موشک ها نصب گردید تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال می کردند. شرکت سونی ارائه دهنده انواع محصولات امنیتی و دوربین های مداربسته مبتنی بر شبکه برای سیستم های نظارتی می باشد. شناسایی حرکت یکی دیگر از ویژگی های یک دوربین مدار بسته حرفه ای است.

این پوشش ، دوربین را از برف و باران، یخ بندان ، گرد وغبار ، تگرگ و … دور نگه میدارد. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیط های بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. این دوربین ها با کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ و AHD ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. این دسته از دوربین های مدار بسته حرفه ای را می توان در صنایعی همچون کارخانه ها و کشاورزی به کار برد. آنها نه تنها تصاویر بسیار با کیفیتی را ضبط می کنند ، لکه پیامی را ارسال کرده و اعلام می کنند که فضای شما تحت نظر است.

این امر باعث شد که دوربین های تحت شبکه در پردازش اطلاعات سرعت بیشتری داشته باشند و با مجهز نمودن این دوربین ها به سنسورهای پیشرفته بتوان بهترین عملکرد را از یک دوربین مداربسته پیشرفته دریافت نمود. دوربین های تحت شبکه به وصیله کابل Lan به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل می شود. این برق رسانی به این دوربین ها از طریق مبدل PoE از بستر کابل شبکه انجام می شود و نیازی به سیم کشی برق نخواهد بود که این امر منجر به کاهش هزینه های جانبی شما خواهد شد. PTZ در واقع مخفف Pan (چرخش)، Tilt (دوران)، Zoom (بزرگنمایی) می باشد.

دوربین مداربسته مینیاتوری یا پین هول

از این دوربین‌ها معمولاً در فضاهای مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد و یا فضای مناسب جهت نصب دوربین‌های دام وجود نداشته باشد. ممکن است بدنه این نوع دوربین‌ها کوچک نباشند ولی لنز نصب شده بر روی دوربین مدار بسته مینیاتوری بسیار کوچک است و در صورت خرابی امکان تعویض و یا ارتقای لنز وجود ندارد. نصب arya-cctv.ir در محیط منزل و یا کار به عنوان یک عامل بازدارنده جدی برای مجرمان و هرکسی که فعالیت غیرقانونی انجام می دهد ، عمل می کند. دید دوربین مداربسته هر کسی را که قصد انجام جرم را از این کار داشته باشد منع می کند. اکنون می خواهیم برایتان مزایای برتر نصب دوربین های مدار بسته برای اکثر کسب و کارها را برایتان شرح دهیم. در محیط های خرده فروشی بسیار محبوب بوده و به عنوان بهترین دوربین مدار بسته برای مکان های تجاری که دارای یک شیء با ارزش خاصی هستند ، برای محافظت در نظر گرفته می شوند.

دوربین مدار بسته با قابلیت اتصال به آیفون تصویری