دوربین مدار بسته چه کمکی به انسان ها می کند ؟ تابناک

این روزها که تمامی کارها با گوشی تلفن همراه انجام می شود امکان مشاهده تصاویر arya-cctv.ir روی گوشی همراه شما خالی از لطف نیست. در واقع تنها نیاز است که در پشت دستگاه ضبط کننده شما یک خروجی LAN وجود داشته باشد که اکثر دوربین ها این مورد را دارند و بعد شما باید اپلیکیشن مرتبط با دوربین مورد نظرتان را روی گوشی خود نصب کرده و تصاویر را مشاهده نمایید. علاوه بر اینكه می‌توانید بعد از اتفاق، آن را پیگیری كنید، با وجود دوربین مداربسته موجب پیشگیری از اتفاق ناگوار نظیر دزدی خواهید شد. نظارت تصویری یكی از كارآمدترین راه‌های پیشگیری و پیگیری جرم و سرقت است. هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور می‌کند در اینجا پیدا خواهید کرد.

دوربین تحت شبکه هایک ویژن IP DS-2CD 2520 F

نصب دوربین مداربسته بسته به نوع سیستم نظارتی آنالوگ و تحت شبکه کمی متفاوت می باشد. برخی از دوربین های مداربسته دام دارای شاسی فلزی بوده و تا حدودی ضد ضربه هستند که به دوربین های مداربسته دام ( وندال پروف) معروف هستند. برای محافظت کامل در برابر نفوذ آب، گرد وغبار،ضربه و خرابکاری این دوربین های مداربسته را داخل کاور های مخصوصی به نام هوسینگ (در لفظ عامیانه هوزینگ) قرار می دهند که در انواع گران قیمت،حتی در برابر ضربه پتک وچکش برای مدت معینی مقاوم هستند. غالباً یک برداشت نادرست از دوربین‌های امنیتی IR وجود دارد بدین صورت که این دوربین‌ها با استفاده از تابش پرتوهای اسکن مادون‌قرمز عمل می‌کنند. عملکرد دوربین‌های تصویربرداری حرارتی ،مشابه عملکرد دوربین‌های عکاسی متداول است.بدین معنی که دوربین‌های امنیتی IR از همان انعطاف‌پذیری دوربین‌های مداربسته معمول در امر دیدبانی برخوردارند. به طور کلی از آن‌ها جهت گسترش قابلیت دیدبانی در نواحی استفاده می‌شوند که از نور کمی برخوردار است.

با اینکه محصولات شرکت داهوا مبتنی بر پلتفرم باز طراحی شده‌اند، محصولات داهوآ انعطاف پذیری بالایی داشته و به راحتی با دیگر سیستم‌ها ادغام می‌شوند. قبل از آنکه دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید شرایط آب و هوایی و میزان دمای منطقه مورد نظر را بسنجید. در صورتی که به دنبال سیستم مداربسته با کیفیت هستید حتما از برندهایی که از چیپست مناسب استفاده میکنند انتخاب نمایید ما به شما داهوا را پیشنهاد میکنیم. هر دوربین مداربسته لامپی می تواند یک سالن نسبتا بزرگ تا حدود ۸۰ متر مربع را به طور کامل و با کیفیت بالا پوشش دهد .

در ادامه به نکات کلیدی در نصب دوربین مدار بسته و عوامل موثر بر قیمت خریدو نصب دوربین مدار بسته و هزینه نصب دوربین مداربسته می پردازیم. همچنین با ظهور اولین دوربین های مداربسته تحت شبکه در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت سوئدی اکسیس که بر پایه سیستم عامل های لینوکس بودند انقلاب عظیمی در این صنعت بوقوع پیوست بطوری که از هر نقطه جهان امکان ارتباط تصویری و یا صوتی با این سیستم ها برقرار شد. دوربین مداربسته یکی از متداول‌ترین تجهیزات نظارتی است که انواع مختلفی دارد و بسته به اولولیت‌ها و نیازهای افراد در مکان‌های مسکونی و تجاری به کار گرفته می‌شود. امکانات به کار گرفته شده و برند تولید کننده آن جزو مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت دوربین مداربسته هستند. نکته دیگر که هنگام نصب دوربین و تعیین موقعیت قرارگیری آن باید در نظر داشته باشید، این است که موقعیت نصب دوربین مدار بسته نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید باشد. همچنین لازم است دوربین در جایی نصب شود که در دسترس افراد متفرقه نباشد.

یکی از نقاط قوت فروش دوربین‌ های مدار بسته دام ، گزینه‌ های پوشش وسیع منطقه است. زاویه باز دوربین گنبدی فضای دید حداکثری را فراهم می کند و در صورت مجهز بودن به سنسورهای مناسب می تواند به عنوان دوربین های نظارت پانوراما عمل کند. دوربین های مداربسته موجود در چراغ های راهنمایی رانندگی و سایر قسمت های مختلف شهرها مردم را برای جمع آوری آمار ترافیک و همچنین تصاویر اثبات کننده برای سرعت غیرمجاز کنترل می کنند.

سیستم های NVR ( شبکه ضبط ویدئو ) از طریق کابل های اترنت یا بی سیم کار می کنند. کیفیت تصویر بالاتر (720p ، 1080p) با NVR در مقایسه با DVR قابل دستیابی است. اگر از گزینه های سیم دار استفاده کنید ، کابل های NVR اترنت خواهند بود. PoE نیز گزینه دیگری است ( قدرت و اترنت ) ، بدین معنا که هم برق و هم سیگنال از طریق یک کابل اترنت قابل ارسال است.

  • برای مثال داشتن دو دست، دو پا و یا اندازه عرض شانه ها که هر کدام به صورت جداگانه برای نرم افزار تعیین گردیده تا دوربین بتواند افراد را از سایر سوژ ها و اشیا تشخیص داده و عمل شمارش را به درستی انجام دهد.
  • زمانی که شما برای مرور اتفاق مهمی به تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته رجوع می کنید احتمالا حاضرید مبلغ خیلی بالایی پرداخت کنید تا تصویر مناسبی از صحنه مورد نظر، ضبط شده باشد.
  • معمولا تعدادی led در اطراف لنز این دوربین ها نصب شده و بوسیله یک سنسور نور در تاریکی روشن می شوند.
  • این دوربین ها که نام اصلیشان دوربین های بادی body camera می باشد دوربین های مکعب مستطیل شکلی هستند که معمولا قابلیت نصب لنز بصورت جداگانه روی آنها تعبیه شده است.

به خاطر همین ویژگی ها دوربین های آنالوگ دارای طرفداران زیادی است و از محبوبیت بالایی برخوردار است . کمپانی HIKVISION تولید کننده و تامین کننده لوازم الکترونیکی مثل دوربین های مداربسته و سایر محصولات نظارت تصویری است. این کمپانی در طول سالیان گذشته به علت تولید محصولات با کیفیت و متنوع و خدمت رسانی خوب به مشتری، به سرعت رشد کرده است. شرکت HIKVISION حدود 8000 کارمند دارد و تعداد 2000 نفر در قسمت تحقیق و توسعه آن مشغول به کار هستند.دوربین هایک ویژن از بهترین برند های موجود در ایران می‌باشد. این روز ها برند های مختلف دوربین مدار بسته در بازار موجود است؛ اما ما کدام را انتخاب کنیم؟ برند های هایک ویژن، داهوا، شیائومی، و آیمو جزو برند های معروف و پر فروش هستند.

از دوربین های مداربسته ایرانی استفاده کنیم یا برندهای خارجی؟