دوربین مداربسته دیجیتال یا HD چیست ؟ یکی از انواع دوربین ها ..

استفاده از دوربین های مداربسته صرفاً به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و فراتر از آن می رود و عمدتاً از لحاظ کاربرد، تکنولوژی، شکل – ظاهر و قاب – پوشش تقسیم بندی می شوند و هرکدام نیازمند تجهیزات و لوازم جانبی مختص به خود می باشد. دوربین مدار بسته دام ( DOM به معنی گنبد است ) را که شکلی شبیه گنبد برعکس دارد، بیشتر در محیط های بسته به کار می گیرند. دوربین دام پوشش ۳۶۰ درجه در محیط دارند و در نتیجه امنیت بالایی را ایجاد می کنند و سارقان نمی توانند زاویه دید اصلی دوربین را تشخیص دهند. یکی دیگر از ویژگی هایی که بر اساس آن می توان دوربین های مدار بسته را تقسیم بندی کرد، شکل ظاهری آن ها است. در این قسمت مقاله با انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری آشنا می شویم. دوربین های مداربسته دیجیتال در ابتدا با ارائه کیفیت تصویر ۱ و ۱.۳ مگاپیکسل که به تصاویر HD معروفند، چهره شدند و سپس شرکت های پیشرو این تکنولوژی را تقویت نمودند و تصاویر ۲ و ۳ و ۴ مگاپیکسل نیز در دوربین های مداربسته رواج یافت.

  • با این کار از یک دوربین، Preset یا Pattern به ترتیب و برای زمان انتخاب شده تغییر می‌کند.
  • متاسفانه امروزه با رشد آمار سرقت از فروشگاه های مختلف نظیر طلا فروشی ها، فروشگاه های موبایل، فروشگاه های لباس و غیره نصب دوربین های مداربسته جهت حفظ ایمنی و نظارت بر رفتار مشتریان و کارمندان شما امری ضروری حساب می شود.
  • حدوداً 8 متر دید در شب و رزولوشن 5 مگاپیكسلی از خصوصیات این دوربین هستند.

برای چنین شرایطی دوربین های باکس یا دوربین های صنعتی لنز خور گزینه های بسیار مناسبی می‌باشند. اگر تا به حال به بروشور دوربین هایمداربسته توجه باشید، با انواع دوربین های مختلف، مشخصات و قیمت های مختلف مواجه شده اید. در حال حاضر هم دوربین‌های مداربسته، کاربرد فراوانی در صنعت هوا و فضا دارند.

سیستم‌های PoE+ حداکثر 30 وات را انتقال می‌دهند و معمولاً در دوربین‌های پرقدرت با مکانیسم‌های گرمایش و سرمایش خاص خود استفاده می‌شوند. دوربین بی‌سیم به دلیل هزینه‌های نصب کم (بدون نیازی به اجرای کابل کشی های گران قیمت) arya-cctv.ir و گزینه‌ های نصب انعطاف‌ پذیر، در بین مصرف کنندگان امنیتی بسیار محبوب هستند. دوربین‌های امنیتی بی‌سیم، دوربین‌ هایی هستند که سیگنال‌های تصویری و صوتی را از طریق باند رادیویی به گیرنده‌های بی‌سیم منتقل می‌کنند.

قیمت، خرید و فروش دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین‌های مدار بسته با هدف تامین امنیت صورت می‌گیرد و این درحالی است که تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها خود می‌تواند امنیت فردی و حریم شخصی افراد را با تهدید روبرو کند. بدین منظور قوانین نصب دوربین مدار بسته طرح شده‌اند که به دلیل حساسیت موضوع، قبل از نصب دوربین‌ها باید به خوبی مطالعه و رعایت شوند. اگر قصد نصب دوربین در فضای داخلی را دارید، داشتن زاویه دید گسترده و مناسب است که اهمیت فراوانی خواهد داشت. به هر طریق یادتان باشد که پیش از مطالعه لیست مهم ترین مشخصات فنی دوربین مداربسته، باید مشخص کنید که دوربین مدار بسته را به منظوری و در چه مکانی می خواهید استفاده کنید.

پیام تسلیت مدیر عامل شرکت مس به مناسبت شهادت هموطنان در حرم شاهچراغ

لنزهای ثابت یا لنزهای متحرک که به شما اجازه تنظیم فوکوس و زوم از طریق رایانه را خواهند داد. برخی از لنزها برای دریافت مادون قرمز تخصصی به کار گرفته خواهند شد. تعدد گونه در این زمینه بسیار زیاد است و حتماً باید در شناخت کاربرد مناسب خودتان با یک کارشناس خبره ارتباط بگیرید. واقعیت این است که تولیدکنندگان در مورد رزولوشن یا نسبت تصویر دروغی نگفته‌اند و ارقام حقیقی است. اما نکته این است که سنسورهای موجود در دوربین‌ها از مرغوبیت و کیفیت لازم برخوردار نیست.

دوربین مداربسته، دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین های مداربسته یا دی وی ار یا NVR، یا هارددیسک، کابل اتصالات جانبی و آداپتور(منبع تغذیه) دوربین مداربسته. برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP نیاز به دی وی ار یا دستگاه ضبط تصاویر دوربین های مداربسته نیست. بلکه یک دستگاه که تنها ارتباط شبکه را ایجاد کرده و داده های دوربین IP را ذخیره می کند کافی ست. بدین منظور دستگاه ضبط تصاویر دوربین های مداربسته IP یا تحت شبکه به نام NVR مورد استفاده قرار می گیرد. نوع سیم کشی و برقراری ارتباط کاملا به بودجه، نوع دوربین‌ها و دستگاه ضبط تصویر بستگی دارد.

دوربین مداربسته چیست ؟