دوربین دام لیست قیمت انواع دوربین مداربسته دام

بنابراین، اگر دوربین مادون‌قرمز شما 20 لنز داشته باشد، احتمالاً حدود 20 متر را پوشش می‌دهد. می‌تواند با وجود تابش خیره‌کننده، نور مستقیم خورشید، بازتاب‌ها و نور ضعیف کار کند. وضوح تصویر معمولاً بی‌عیب و نقص است، بنابراین می‌توان ویژگی‌های چهره را تشخیص داد.

دوربین مداربسته اتاق کودک

شاید زمانی که توضیحات دوربین مداربسته آی پی را مطالعه می کردید، متوجه محدودیت این نوع از دوربین ها به واسطه استفاده از اینترنت شده باشید. اینترنتی که گاهی اوقات با افت سرعت شدیدی مواجه می شود و هر از گاهی در کشور ما به طور کامل قطع می گردد. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع دوربین مداربسته ، مزایا و عملکرد هر یک از آن ها آشنا کنیم. دوربین مدار بسته باعث ترس دزدان خواهد شد و آنها با دیدن دوربین دیگر نزدیک نخواهند شدالبته بهتر است که علاوه بر دوربین مدار بسته شما تجهیزات دیگری نیز در فروشگاه خود داشته باشید، مانند دزدگیر لباس، گیت فروشگاهی و …. با یک دوربین PTZ (Pan Tilt & Zoom)‌، تیم امنیتی شما می‌توانند کنترل کاملی بر روی موارد ضبط شده داشته باشند.

امکانات به کار گرفته شده و برند تولید کننده آن جزو مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت دوربین مداربسته هستند. دوربین مداربسته دام ، به دوربین گنبدی معروف است چرا که دام ، به معنی گنبد است. به زبانی ساده، دوربین مداربسته آنالوگ داده های دریافتی را به شکل آنالوگ به دستگاه ذخیره ساز ارسال می کند. در صورتی که نیاز به تماشای داده های دریافتی باشد می بایست از یک دستگاه مبدل، استفاده کرد.

  • نکته بعدی اینکه سیستم دوربین مداربسته مانند پرش تصویر، انحراف و موجی شدن تصویر دوربین مداربسته نیست.
  • برخی سریع ترند، بعضی مطمئن ترند، برخی ساده ترند و برخی به صورت سخت افزاری و بعضی به صورت نرم افزاری پیاده سازی می شوند.
  • و این به معنای آن است که در صورت نیاز می‌توان براحتی از آنها برای مدرک جرم استفاده نمود.
  • جولیان روتلند ، مدیر برنامه ریزی و استراتژی از کانن اروپا ، مقاله ای با عنوان “10 نکته برای انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب” نوشت.
  • برای محافظت کامل در برابر نفوذ آب، گرد وغبار،ضربه و خرابکاری این دوربین های مداربسته را داخل کاور های مخصوصی به نام هوسینگ (در لفظ عامیانه هوزینگ) قرار می دهند که در انواع گران قیمت،حتی در برابر ضربه پتک وچکش برای مدت معینی مقاوم هستند.

DWDR از 1 تا 8 قابل تنظیم است ولی باید با احتیاط و با توجه به شرایط نوری تصویر تنظیم شود تا باعث بدتر شدن عکس نشود. از ویژگی های بسیار کاربردی این دوربین طراحی میکروفون و اسپیکر بر روی بدنه بوده که امکان صدای دو طرفه را به کاربر میدهد بصورتی که در هنگام رویت تصاویر با موبایل همزمان صدای زنده نیز قابل شنود خواهد بود. ضمن این که امکان رصد کردن تصاویر برای هر کس دیگر به راحتی فراهم می شود بنابراین هرگز نمی تواند اریا سی سی تی وی سیستمی امن برای تامین امنیت به صورت آنالوگ باشد. این دوربین ها با ولتاژ VCD 12 کار کرده و کیفیت صداها با توجه به کوچک بودن دوربین تا حدی پایین می آید. این نوع از دوربین ها در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا برای جلوگیری از سرقت استفاده از این دوربین ها کاربردی نداشته و بیشتر کاربرد آن در موارد جاسوسی می باشد. در لنزهای وریفوکال می توان از قابلیت زوم کردن بر روی اشیای مختلف استفاده نمود.

مدل از دوربین مداربسته موجود عبارتند از:

در دوربین های IP، بر خلاف دوربین های آنالوگ، برای ضبط تصاویر، دستگاه DVR حذف شده است و دستگاه NVR به عنوان جایگزین استفاده شده که باعث ایجاد ارتباط شبکه ای میشود و همچنین داده های دوربین های آی پی را ذخیره می کند. یک دوربین تحت شبکه به طور کلی از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه تشکیل شده است. زمانی که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود. از جمله تکنولوژی های به کار رفته می توان به HDTVI، HDCVI و AHD اشاره کرد. روش نصب این نوع دوربین ها به دستگاه های ضبط کننده یعنی دی وی آر به این صورت است که از هر دوربین یک کابل کواکسیال به دستگاه دی وی آر با کمک فیش نصب می شود.

از دوربین های وایرلس تنها در سیستم های کوچک بدون سیم مبتنی بر شبکه بی سیم محلی استفاده می‌شود. دوربین مخفی مدار بسته یا رم خور که برخی از آن با نام دوربین جاسوسی هم یاد می‌کنند به انواع دوربین کوچک مخفی شده داخل اشیا و لوازم مختلف گفته می‌شود که به دلایل امنیتی، نظارتی، سرگرمی، و یا جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید دوربین مخفی برای جاسوسی کاملا غیر قانونی می‌باشد و عواقب قانونی شدیدی به همراه خواهد داشت. دوربین مدار بسته دارای لنز متغیر یا varifocal، از قابلیت تغییر در فاصله کانونی و تنظیم فوکوس برخوردار است. نامگذاری این نوع از دوربین ها بر اساس شکل ظاهری آنها صورت گرفته است.

صرف ارتقا کیفیت دوربین های نسبت به میدان مغناطیسی حساس بوده و بنابراین تصویر تار خواهد شد. انواع رایچ لنز های ثابت Fixed و متغیر Varifocal Lens تولید می شدند. 16 اندازه ی انواع تجهیزات متنوعی تولید شده اند و می توان به یک DVR منتقل میشود. شکل محفظه به حذف شده و بوسیله یک کابل شبکه، امکان افزایش کیفیت تصاویر تولید کننده.

تا چندین سال پیش دوربین های مدار بسته قابلیت ضبط صدا را نداشتند اما اکنون بیشتر سیستم های مدار بسته از این قابلیت برخوردار هستند. دوربین مدار بسته پلکوتک شرکت الکامپ از چیپست قدرتمند سونی در قلب خود استفاده مینماید که به همین دلیل ۵ سال گارانتی بی قید و شرط بر روی این دوربین ها ارائه میشود. ۱- دارای ۱۷ سال سابقه در صنعت سیستم های حفاظتی، امنیتی و دوربین های مدار بسته. این نوع از دوربین‌ ها قابلیت دید در شب (بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند. بله، پیشنهاد نگارنده نیز همین موضوع می باشد چرا که دوربین های مداربسته با استاندارد ضد آب در مقابل گرد و غبار و عوامل خارجی نیز مقاوم بوده و طول عمر بالاتری را خواهند داشت . بیشتر دوربین های مداربسته ضد آب در گروه مقاومتی IP66 و IP67 قرار دارند که در این مقاله به این دو استاندارد در پرداخته خواهد شد.

دوربین ها بر اساس محل نصب‌شان به دو دسته دوربین های ایندور (فضای داخلی) و دوربین های آوتدور (فضای خارجی) تقسیم بندی میشوند. از جمله دوربین های ایندور میتوان به دوربین مداربسته دام یا چشم ماهی و … اشاره کرد. از جمله دوربین های آوتدور هم میتوان به دوربین های گردان، دوربین مداربسته بولت و غیره اشاره نمود. کیفیت مربوط به دوربین مداربسته در واقع همان قدرت رزولوشن تصاویر می باشد. افراد می توانند با توجه به محلی که می خواهند از این تجهیزات استفاده کنند، مناسب ترین کیفیت و رزولوشن را انتخاب نمایند. برای مثال اگر قصد دارید تا در طلافروشی خود از بهترین مدل های دوربین مداربسته استفاده کنید، بهتر است که دوربینی را در اولویت های خود قرار دهید تا رزولوشن بالایی را داشته باشد.

بعضی از دوربین های مداربسته فضای باز نیاز به سیم کارت دارند و ( دوربین های مداربسته سیم کارت خور) با سیم کارت G4 در فضای باز جایگزین WI Fi می شوند. در برخی از مناطق که به نیروی برق دسترسی وجود ندارد از دوربین های مداربسته خورشیدی که به راحتی قابل نصب و ارزان هستند، استفاده می شود. از انواع دوربین های کوچک مخفی دوربین های جاسوسی هستند که به شکل یک فلش در بازار موجود است. کوچکترین دوربین مخفی با دید شب، می تواند همه چیز را در روز یا در تاریکی مطلق ضبط و ذخیره کند. این دوربین مخفی و جاسوسی حافظه ای با ظرفیت 16 گیگابیت تصاویر را ذخیره می کند. این دوربین قابلیت تغییر لنز را دارد و افرادی که از آن استفاده میکنند میتوانند به راحتی با تغییر لنز دوربین، گستره دید و کیفیت تصویر دریافتی را تغییر دهند.

سایر مطالب علمی و آموزشی